Bli rik slippa jobba, vore det nåt ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Notumforce:

jag tror inde dom flesta skulle vilja jobba men jag tror def inte var man kan klara av att bara jäsa

Själv så kan jag inte ha semester för länge jag måste jobba.
så även om jag skulle ha mycket pengar skulle jag inte kunna bara slappa det är inte i min natur..

nästan lite arbets narkoman ?

inget fel i det heller, bra att man har hittat det man trivs med.

ja men har inte med hur jag trivs på jobbet utan det är bara som jag är som person.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Är det inte man strävar efter hela livet att bli rik och skita i jobbet! De e Livet!

Medlem

finns faktist rika som jobbar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Att köra en Ferrari känns nog som att köra en finare Volvo efter ett tag, förutom alla fortkörningsböter som tillkommer.

Jag tror inte att pengaglädjen blir varaktig, man lär väl bli riktigt jävla uttråkad om man inte skaffar sej kompisar som man kan "leka" med. Därför skulle jag t ex satsa på delägarskap ett spelföretag och påverka spelen som görs.
Jobba, fast med något jag verkligen tycker är roligt.
Eller köpa FZ.se och styra med järnhand :evil:MUAHAHAHAHA:evil:


signatur

yolo

Medlem

Jag skulle haft nog haft nå deltids jobb om jag var rik, skulle bara bli så lat å livet skulle bara bli tråkigt om man fick allt som man ville. Får avrunda de med att leva i värkligheten lite.

Medlem

Att bli rik på att spela musik skulle jag definitvt inte tacka nej till
Få mycket pengar bara sådär, är säkert kul de första månaderna men sen så kommer man säkert få svårt att skaffa någon vettig brud som inte bara är ute för pengarna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Att bli rik på att spela musik skulle jag definitvt inte tacka nej till
Få mycket pengar bara sådär, är säkert kul de första månaderna men sen så kommer man säkert få svårt att skaffa någon vettig brud som inte bara är ute för pengarna

då får man låta bli att ragga tjejer i usa, för där snor brudarna nästan allt du äger när dom sticker...

Medlem

bli stenrik och aldrig jobba mer i hela mitt liv. varför ska man ens jobba överhuvudtaget? egentligen ett dumt system vi skapat över åren.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Greger:

Att bli rik på att spela musik skulle jag definitvt inte tacka nej till
Få mycket pengar bara sådär, är säkert kul de första månaderna men sen så kommer man säkert få svårt att skaffa någon vettig brud som inte bara är ute för pengarna

då får man låta bli att ragga tjejer i usa, för där snor brudarna nästan allt du äger när dom sticker...

Äktenskapsförord fixar biffen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

skulle tro att det är väldigt få människor som kan må bra utan att jobba. det tär på psyket att inte göra någon nytta, det går mot våra instinkter. bara att titta på en hund som inte aktiveras, samma sak gäller i grunden människor. klart att man kan kväva den instinkten en aning genom att hitta på en miljon meningslösa hobbys, men förr eller senare ligger man där på sofflocket, helt utan energi och livslust. så är det iaf för mig.

jag skulle starta upp ett företag fortare än kvickt, innan slappar-depressionen kommer.

Skrivet av Thomas Jefferson:

It is neither wealth nor splendor, but tranquility and occupation, which give happiness

Skrivet av BangBoomBang:

en ferrari testarosa,
har en 360,
men skulle skaffa ps3 och wii och köpa varje spel

haha, trodde du menade en ferrari 360 innan jag läste sista raden


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

jag kan verkligen inte fatta att folk skulle vilja jobba även om dom var stenrika

är man rik så betyder det att man har mer tid att spendera på sitt liv istället

Jo, fast till slut blir man oändligt rastlös. Jag kan bara kolla på min farmor/farfar/mormor som är pensionärer sen en bra tid tillbaka, de bokstavligt talat letar efter saker att göra på vardagen. De säger att de mer en gärna hade jobbat om de bara kunnat.

Hade jag blivit stenrik hade jag lätt tagit ett halvtidsjobb på något slappt arbete


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Youtube-proffs

Aldrig någonsin lyft ett finger någonsin igen. Bara när man ska öppna dörrarna på Bugattin eller så.

Kanske köpa några hus lite överallt.. festa, ta det lugnt, göra saker. Saker man aldrig kan göra när man jobbar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

stod i Göteborgs tidningen idag.

en lycklig jäkel vann 15 miljoner.
han hade lite tid över innan han skulle göra nåt,
gick in i en butik skaffade några lotto rader och vann 15 mille.

det första han gjorde var att säga upp sig, skaffa sin drömbil en sportbil.

skaffa ett lagom hus för sig och sin familj.
och tog ett lätt jobb som fastighets skötare på halvtid.

en riktig livs njutare.
fasen vad avundsjuk man blir när man läser sånt.

foch nu på måndag så ska man börja jobba igen, och ärligt talat så har man lust att säga upp sig även när man inte vunnit pengar.

hatar verligen att jobba heltid... *suck*

Medlem

"Jo jag vill bli stenrik och slippa jobba." Är inte det lite Paris Hilton varning över det?. Föddes rik!. Aldrig gjort nått i hela sitt liv utom festat, burit sig illa åt. Aldrig rört ett finger väll ?. Får allt serverat på ett silverfat. Har jag fel ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det är väl ändå en liten skillnad på att födas rik, och bli rik?
När man föds rik så finns det alltid stor chans att man blir bortskämd av sina föräldrar, och därmed blir bortskämd rent allmänt medans om man får en grym mängd pengar bara sådär så har man fortfarande en bakgrund där pengar inte alltid varit allt och kan därmed beskaffa sig med pengarna på ett smartare sätt, finns såklart rika som föddes till det och ändå beter sig som allmänt folk och motsatsen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Fanster:

"Jo jag vill bli stenrik och slippa jobba." Är inte det lite Paris Hilton varning över det?. Föddes rik!. Aldrig gjort nått i hela sitt liv utom festat, burit sig illa åt. Aldrig rört ett finger väll ?. Får allt serverat på ett silverfat. Har jag fel ?

dom i usa är monster. tokrika ungar som är helt vridna i skallen.

en annan som jobbat ihop sina slantar och vet att uppskatta en högvinst är det annat för.

man kommer inte leva som en rik pundar usa unge.

högvinsten är mest till för att man ska slippa göra det man inte vill,
och istället göra det man vill.

usa kan behålla sina galningar för sig.

Medlem
Skrivet av Greger:

Det är väl ändå en liten skillnad på att födas rik, och bli rik?
När man föds rik så finns det alltid stor chans att man blir bortskämd av sina föräldrar, och därmed blir bortskämd rent allmänt medans om man får en grym mängd pengar bara sådär så har man fortfarande en bakgrund där pengar inte alltid varit allt och kan därmed beskaffa sig med pengarna på ett smartare sätt, finns såklart rika som föddes till det och ändå beter sig som allmänt folk och motsatsen.

visst kan det vara så ibland, men min erfarenhet är att det i 99% av fallen är motsatsen. nyrika människor är det drygaste packet som finns, medan s.k. överklass oftast har en ödmjukare inställning till pengar. de behöver liksom inte flasha, de vet själva att de har pengar och skiter i vad andra tror.

det enda som är värre än nyrika människor är nyrika människors barn. sen är det ju inte någon hemlighet inom det sociala att andra generationen ofta återgår till familjens ursprungliga socialgrupp.

självklart finns det ju undantag på båda sidor


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Fanster:

"Jo jag vill bli stenrik och slippa jobba." Är inte det lite Paris Hilton varning över det?. Föddes rik!. Aldrig gjort nått i hela sitt liv utom festat, burit sig illa åt. Aldrig rört ett finger väll ?. Får allt serverat på ett silverfat. Har jag fel ?

Ja men du vet hur svårt det är för ex-fångar att hitta jobb i USA!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Fanster:

"Jo jag vill bli stenrik och slippa jobba." Är inte det lite Paris Hilton varning över det?. Föddes rik!. Aldrig gjort nått i hela sitt liv utom festat, burit sig illa åt. Aldrig rört ett finger väll ?. Får allt serverat på ett silverfat. Har jag fel ?

Ja men du vet hur svårt det är för ex-fångar att hitta jobb i USA!

Inte om man är haris pilton
Hon får fan allt serverat på ett silverfat, och när hon väl gör något fel så finns det alltid folk som backar upp henne "för det är så synd om någon som kört rattfull"

Det värsta som finns är stekare, finns inget värre än wannabe richboys


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

SKulle verkligen inte lyfta ett finger om jag slapp.

Inaktiv

Efter ett år skulle jag vara så less på det så jag blev deprimerad

Inaktiv
Skrivet av illern_man:

Efter ett år skulle jag vara så less på det så jag blev deprimerad

varför då ?

du kan ju sysselsätta dig med nån slags jobb om man skulle vilja det.

har svårt att tro att du blir deprimerad om du har råd att skaffa det du vill ha.

själv så är man deprimerad alltför ofta över allt det man vill göra men inte kan för plånboken inte är tjock nog.

fast det är klart det är ju olika på folk hur dom kan hantera en plötslig rikedom.

frågan är vad som är bäst tro. att få en stor summa pengar direkt.

eller en vinst där man får typ 30.000 rent i månaden och inte kan bli tokig genom att köpa allt med en gång.

Youtube-proffs

Jag förstår inte hur folk kan säga att man blir deprimerad av att inte göra något.

När man är rik, så gör man allt man vill.
När man inte är rik och jobbar, så går man, och gör samma skit dag om och dag om. Om inte det är deprimerande så vet jag inte vad som är.

Ta tex om du är rik och känner att du inte har något att göra, vad kan man göra? "det är så tråkigt, har inget att göra" är bara dumt att säga.

Alla har några intressen, uppfyll dom till max. Och om dom är maxade, skaffa nya intressen.

Well, me be rik, me dont work. Never again.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Hur man reagerar på en högvinst kan man givetvis inte veta förräns det det har inträffat. Måste naturligtvis ge både positiva och negativa konsekvenser men förmodligen mest positiva. Personligen så tycker jag att det allra bästa hade varit och ha en sisådär 50k/mån så man vet att man står stabilt vad som än händer, jag tar mycket hellre det än att vinna 10mille, men visst man kan ju alltid skänka en del, det skulle nog öka både självkänslan och livsglädjen avsevärt om man kunde hjälpa till i världen där det behövs, det skulle ge så oerhört mycket mer livskvalitet än pengar.

Medlem

Jag hatar pengar och vill inte ha dem.
Men skulle jag vinna något skulle jag ge bort allt till någon som behöver dem bättre.

Sen kan ni vara snälla och sluta slänga orden depression/deprimerad runt er som om det vore luft. Depression är inget modeord och ni gör er bara dumma när ni använder det på fel sätt.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag hatar pengar och vill inte ha dem.
Men skulle jag vinna något skulle jag ge bort allt till någon som behöver dem bättre.

Sen kan ni vara snälla och sluta slänga orden depression/deprimerad runt er som om det vore luft. Depression är inget modeord och ni gör er bara dumma när ni använder det på fel sätt.

depression är inget mode ord nej,

men det ordet stämmer bra på mig för man har ett enformigt jobb.

hur som helst vore det väl en bra känsla för dig att kunna ge till behövande

Svartnos skrev:
Hur man reagerar på en högvinst kan man givetvis inte veta förräns det det har inträffat. Måste naturligtvis ge både positiva och negativa konsekvenser men förmodligen mest positiva. Personligen så tycker jag att det allra bästa hade varit och ha en sisådär 50k/mån så man vet att man står stabilt vad som än händer, jag tar mycket hellre det än att vinna 10mille, men visst man kan ju alltid skänka en del, det skulle nog öka både självkänslan och livsglädjen avsevärt om man kunde hjälpa till i världen där det behövs, det skulle ge så oerhört mycket mer livskvalitet än pengar.

jo man skulle nog kunna hantera det bättre om man fick en viss summa som månadslön typ.

Medlem

Du borde som sagt googla depression och se efter vad det betyder. Din uppfattning om vad det är är felaktig.

Nej, jag skulle inte må bra av det utan bara vara medveten att mitt handlande förbättrat situationen för en annan människa.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Du borde som sagt googla depression och se efter vad det betyder. Din uppfattning om vad det är är felaktig.

Nej, jag skulle inte må bra av det utan bara vara medveten att mitt handlande förbättrat situationen för en annan människa.

hehe ok.
du är iaf en rätt så unik person som säger att du hatar pengar i ett samhälle där pengar är oundvikligt viktigt.

så jag antar att du trivs med det du gör och att du har det bra, då kan man bara gratulera dig

Medlem

Japp, det är en börda man får bära

Men beroendet har också att göra med ens livsstil. 4 tunga suparhelger kan vara en flygbiljett till något ställe istället. Men folk väljer ofta att göra det en och andra.
Vad sa vi i tobakstråden...? 14000kr om året lade en rökare ut (1paket om dagen ungefär).
Folk har prylfeber/klädfeber/självdestruktivbeteendefeber.
Inte konstigt att saker kostar och att man måste ha pengar.

86 kr för ett stort meal på McD ger dig säkert 3 middagar. Vattnet i kranen är gratis och bättre än skitläsken som fräter sönder dina tänder och då måste man gå till tandläkaren som kan kosta tusentals kronor.

Medlem

För en högvinst på säg, 50 miljoner så säger jag upp mej på en gång. Jag skulle ge mej ut på resande fot direkt och se mej om i världen. Sen hade jag skaffat mig några hobbies som jag för närvarande inte har råd med men som på sikt kan ge inkomster om det skulle behövas:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skriv svar