XBox 360 eller PS3?

Medlem
XBox 360 eller PS3?

Har funderingar på att skaffa mig en spelkonsol men vet inte riktigt vilken man ska ta?

Jag spelar mest Pc spel och det är nåt jag älskar att göra men det är så tråkigt nu när vissa spel blir exklusiva just för konsol och jag vill verkligen kunna spela dessa så jag antar att man får vika sig när det gäller konsoler.

Därför frågar jag nu efter råd om vad ni andra tycker, för och nackdelar med respektive maskin???

Tack på förhand!!

"PS: KOMMER ALDRIG SVIKA PC:N":up:

KA
Medlem

Du väljer ganska självklart den konsol som spelen du vill spela finns på. Jag hade en PS3, men valde att lämna tillbaka den då jag inte tyckte att den vägde upp sitt pris.

Den 27:e agusti kommer det en fräschare 80GB version av PS3 till Sverige. Denna version skall ersätta den tidigare 40GB versionen. Så jag rekommenderar att vänta tills dess.

Samma med 360; Kommer en ny version snart som kallas "codename Jasper". Denna variant ska ta bort RROD helt och hållet, plus att det följer med HDMI. Vänta tills dess.

Annars har jag inte mycket att säga om lådorna. Båda har som sagt sina för- och nackdelar. Välj den som spelen du vill ha finns på.

Medlem

Tror nog att de flesta spel kommer till båda som jag är intresserade av. Det jag undrar mest över är väl igentligen vilken av maskinerna som har den bästa hårdvaran när det gäller livslängden på dom.

Prata nämligen med en person inne i en databutik för ett tag sen om vilken maskin man skulle satsa på och då nämde han något om att idagsläget så är båda maskinerna strypta så spelutveklarna kan inte utnyttja maskinerna fullt ut. Om det är sant eller falskt vågar jag inte säga men om det skulle vara så så undrar jag vilken av dom som har bäst fräss under skalet om dom nu skulle använda all kraft som finns under skalet?

Läste för ett tag sedan oxå här på Fz:a om nåt spel som skulle släppas snart att spelutveklarna i det fallet hade varit tvungna att dra ner lite ögongodis för 360:n för den klara inte av det lika bra som PS3:an. Det hade med minnet eller nåt att göra.

Det är inte lätt det här......PUH!!!

Medlem

Prestanda mässigt är dom rätt lika. PS3 vinner poäng på sin BluRay men i dagsläget har 360 ett långt mycket bättre spelbibliotek. Hur det ser ut nästa år känns rätt ointressant eftersom man vill spela idag.

Den enkla lösningen, som jag varmt rekommenderar, är att skaffa alla konsoller.


signatur
Inaktiv

Det är ju självklart att man skaffar ett Xbox 360. I princip alla spelvärda spel kommer till 360, det är bra prestanda och man slösar inte onödigt pengar på att köpa det.

KA
Medlem

I dagsläget är maskinerna väldigt lika när man kollar på multiplatforms spel.
Men om man ska ta ut en herre på kullisen så är det nog PS3, vad gäller prestanda. PS3 har som sagt Blu-Ray, och i framtiden tror Panasonic (?) att man kan ha skivor med upp till 400GB utrymme på dem. Bara det ger enorma möjligheter för en spelutvecklare.

Ska du välja en maskin helt med tanke på pulver under skalet, ligger PS3 en bra bit före. PS3 är menad att hålla 10 år till enligt Sony, och många tekniskt kunniga håller med. Om 360 kan prestera lika bra inom ens ett år är svårt att veta. Den har ju inte lika kraftfulla komponenter som konkurrenten.

Dock har ingen utvecklare lyckats röra vid PS3:s "låsta möjligheter", så i dagsläget kanske det är ointressant. Den är svår att göra spel för, medans Microsofts konsol är mycket enklare att bygga spelen till.

Svårt, jag vet. Men du skall helst inte hasta fram ett beslut. Ta din tid, och fundera över vad du verkligen söker efter.

MFC
Medlem

PS3 any given day... med blue-ray-spelaren är den ett givet köp


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

UTFSE!!!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

UTFSE!!!

???

Medlem
Skrivet av KA:

Om 360 kan prestera lika bra inom ens ett år är svårt att veta. Den har ju inte lika kraftfulla komponenter som konkurrenten.

Inte för att vara elak men 360ns GPU är snabbare än PS3ans, samt så har den bättre RAM. Processorn kör HyperThreading, vilket ger två hårdvarutrådar per processorkärna, vilket gör den mycket starkare än många tror. Inte lika stark som CELL-processorn, men mycket närmre än vad dom flesta tror.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

För att inte tala om att dom flesta tillverkare gör sina spel på 360'n eftersom den är lättare att koda för, så spelen kommer optimerade för 360.

KA
Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av KA:

Om 360 kan prestera lika bra inom ens ett år är svårt att veta. Den har ju inte lika kraftfulla komponenter som konkurrenten.

Inte för att vara elak men 360ns GPU är snabbare än PS3ans, samt så har den bättre RAM. Processorn kör HyperThreading, vilket ger två hårdvarutrådar per processorkärna, vilket gör den mycket starkare än många tror. Inte lika stark som CELL-processorn, men mycket närmre än vad dom flesta tror.

Det är sant.

Xbox 360 kan vara ett ganska säkert val just nu. Men ingen kan sia i framtiden och säga vilken av konsolerna som kommer ut on top. För mig - personligen - spelar det ingen roll. Utan konkurrans skulle vi som konsumenter lida.

Medlem

Xbox 360 om du vill ha en grym spelkonsol med bra online läge och mycket spel!

PS3 om man vill ha blu-ray eller just de spelen som kommer till den!

EDIT: Om man köper ett 360 idag och väntar tills spelen blir sämre på den än vad den är på ps3 (om det blir så) och köper ett ps3 då så har man nog inte förlorat så mycket pengar en om man bara skulle köpt ett ps3 från början!

Medlem
Skrivet av KA:

Samma med 360; Kommer en ny version snart som kallas "codename Jasper". Denna variant ska ta bort RROD helt och hållet, plus att det följer med HDMI.

Vad jag har förstått så är Codename Jasper ett ADO.NET tillägg till VB.NET och Python?

Så med andra ord inget med Xbox att göra? Men jag kan vara ute och snurra?


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag har inte hört nått om "codename jasper" men snart så kommer det en uppgraderad version av 360 med 60 gig hårddisk till samma peng som 20 gig versionen.
Fast man måste ju va värst och köpa elit

Medlem

Xbox 360 om du ska spela online mkt. Xbox live pippar playstation Network. Är du mer ute efter en multimediastation = PS 3.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

00a
Medlem

Båda konsolerna är bra, men det jag inte gillar med PS3 är dess handkontroller, alldeledes för små för mina händer

Medlem

Ber om ursäkt för att jag inte svarat något på era svar. Det är inte lätt att välja när alla verkar ha sin favorit. I mina ögon så ser båda ut att duga mer än väl så det får väl bli den konsol som har de spel som eventuellt mina barn vill spela. Det verkar som det finns bäst utbud till Xbox 360:n. Min dotter verkar gilla dessa singstar spel som finns och dom verkar inte finnas till 360:n (hoppas för guds skull att det INTE stämmer) för det lutar i så fall en 360 om dessa spel nu finns eftersom det är lite billigare och man har ju inte alltför tjok plånbok som föräldrar.

Medlem
Skrivet av Groggy:

Ber om ursäkt för att jag inte svarat något på era svar. Det är inte lätt att välja när alla verkar ha sin favorit. I mina ögon så ser båda ut att duga mer än väl så det får väl bli den konsol som har de spel som eventuellt mina barn vill spela. Det verkar som det finns bäst utbud till Xbox 360:n. Min dotter verkar gilla dessa singstar spel som finns och dom verkar inte finnas till 360:n (hoppas för guds skull att det INTE stämmer) för det lutar i så fall en 360 om dessa spel nu finns eftersom det är lite billigare och man har ju inte alltför tjok plånbok som föräldrar.

Det kommer att komma ett Singstar liknande spel till Xbox 360 som kommer heta Lips


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Groggy:

Ber om ursäkt för att jag inte svarat något på era svar. Det är inte lätt att välja när alla verkar ha sin favorit. I mina ögon så ser båda ut att duga mer än väl så det får väl bli den konsol som har de spel som eventuellt mina barn vill spela. Det verkar som det finns bäst utbud till Xbox 360:n. Min dotter verkar gilla dessa singstar spel som finns och dom verkar inte finnas till 360:n (hoppas för guds skull att det INTE stämmer) för det lutar i så fall en 360 om dessa spel nu finns eftersom det är lite billigare och man har ju inte alltför tjok plånbok som föräldrar.

Det kommer att komma ett Singstar liknande spel till Xbox 360 som kommer heta Lips

Ok!
Skall kolla upp det!:up:

Medlem
Skrivet av Gortie:

Prestanda mässigt är dom rätt lika. PS3 vinner poäng på sin BluRay men i dagsläget har 360 ett långt mycket bättre spelbibliotek. Hur det ser ut nästa år känns rätt ointressant eftersom man vill spela idag.

Den enkla lösningen, som jag varmt rekommenderar, är att skaffa alla konsoller.

OM min plånbok tillåter det så funderar jag verkligen på att köpa båda, har så dj***a svårt att välja!

Idén är väldigt lockande!!!!

Medlem

Har nu köpt en Xbox 360 och är hel nöjd en så länge!
Men jag funderar fortfarande på att köpa en P3 oxå!
Tog Xboxen först p.g.a spelutbudet är så mycket större.

Tack för all hjälp!!!

Medlem
Skrivet av Groggy:

Men jag funderar fortfarande på att köpa en P3 oxå!

Så ska det låta! Skit samma om du får leva på skorpor ett tag.


signatur
Medlem

Kan man inte bara googla och hitta 100000000000000000 likadana frågor?

Om du ska ta 360 eller PS3 handlar helt enkelt om vad du vill göra. Det kommer mer exklusiva spel till 360 (allra mest till Wii dock, även fast wii suxxx!!!) och 360 är mycket billigare.
PS3, om du vill ha en dålig variant av en dator. PS3 kontroller har inte heller någon chans mott 360´s


signatur

C OL O R

Medlem
Skrivet av DrGreat:

Kan man inte bara googla och hitta 100000000000000000 likadana frågor?

Om du ska ta 360 eller PS3 handlar helt enkelt om vad du vill göra. Det kommer mer exklusiva spel till 360 (allra mest till Wii dock, även fast wii suxxx!!!) och 360 är mycket billigare.
PS3, om du vill ha en dålig variant av en dator. PS3 kontroller har inte heller någon chans mott 360´s

Läser du överhuvudtaget något annat än första posten? Trådskaparen har redan köpt ett Xbox 360.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av DrGreat:

Kan man inte bara googla och hitta 100000000000000000 likadana frågor?

Om du ska ta 360 eller PS3 handlar helt enkelt om vad du vill göra. Det kommer mer exklusiva spel till 360 (allra mest till Wii dock, även fast wii suxxx!!!) och 360 är mycket billigare.
PS3, om du vill ha en dålig variant av en dator. PS3 kontroller har inte heller någon chans mott 360´s

Eller USTFSE som finns på sajten


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Eller USTFSE som finns på sajten

Nu är det jättebra om du förklarar vad det är också.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av DrGreat:

Kan man inte bara googla och hitta 100000000000000000 likadana frågor?

Om du ska ta 360 eller PS3 handlar helt enkelt om vad du vill göra. Det kommer mer exklusiva spel till 360 (allra mest till Wii dock, även fast wii suxxx!!!) och 360 är mycket billigare.
PS3, om du vill ha en dålig variant av en dator. PS3 kontroller har inte heller någon chans mott 360´s

Min kära Sambo har en Wii redan så den är redan införskaffad.

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Eller USTFSE som finns på sajten

Nu är det jättebra om du förklarar vad det är också.

Ren gissning, men "USe The Fucking Search Engine?"

Make sence it does not!

O_o


signatur

Videomupp

Medlem

Bra gissning


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

12
Skriv svar