Obsidian gör nytt Fallout

Medlem
Obsidian gör nytt Fallout

trevligt trevligt

Medlem
Medlem

Mycket trevligt tillomed, så länge det blir lika bra som Fallout3 så är jag nöjd

Medlem

SWEEEEEEEEET! tror det kan bli ruskigt bra om man drar lite lärdomar från fallout 3

Medlem

Nice! Obsidian gör ju enligt mig tusen gånger bättre rollspel än vad bethesda gör. Kan bara hoppas på att det blir mer likt de äldre spelen.

Medlem

Obsidian som utveklar kan ju inte bara gå fel
Sw:kotor2:Tsl var ju imo bättre än första kotor. Så då måste fallout bli riktigt riktigt bra.

Medlem

Fallout: Rainbow 6: Vegas


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Underbart!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av MrBanzaiman:

Mycket trevligt tillomed, så länge det blir lika bra som Fallout3 så är jag nöjd

fallout3 sög ju. det se ju alla här innan spelet släpptes, så det här måste ju suga innan det släpps det med.

jo, det är en roligt nyhet, men inte helt överaskande.

Medlem

personligen så spelar det ingen roll för mig vem som gör ett fallout spel det är inte titeln som är intresant det är innehållet och vad jag har hört så var fallot 3 en besvikelse.
men det beror ju på vad man vill ha.
jag gillade fallout 3 men jag skulle säkert gilla detta falloutet ochså. grenen rpg är så himmla stor så det går ju inte säga att det här är rpg och inte det.
hur som hälst kommer bli skönt med ett spel som värkar litte intresant det är ju stort annsvar om dom ska göra ett nyt fallout med tanke på vad alla tycker om fallout 3 typ.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Fallout 3 var väsentligt bättre än Oblivion, så det är uppenbart att dom lär sig. Mycket goda utsikter för nästa Fallout mao. Hoppas bara att de gör snyggare karaktärsmodeller denna gång.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Obsidian har jag inte mycket förtroende för. Knappast något större fan utav fallout heller även om jag tycker alla spelen är bra. Jävligt synd i mina ögon att det just blir Obsidian som skall sköta utvecklingen utav detta.

Medlem

Obsidian har ju gjort några av dom sämsta Rpgs som gjorts, kolla bara på NWN2.

Inaktiv

Fallout kan vara räddat! kotor2 blev ett mästerverk även fast det bara var 80% klart, hoppas dom "INTE" följer Bethesda Action/FPS/RPG spel. Det ska vara pure RPG!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Låter fint, längtar redan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan bli lovande, med tanke på att obsidian grundades av gamla black isle anställda (utvecklaren av fallout 1 & 2) så kan det bli ruskigt bra. Får hoppas det blir mindre oblivion with guns och mer fallout.

QRT
Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Obsidian har ju gjort några av dom sämsta Rpgs som gjorts, kolla bara på NWN2.

Sämsta?! Det var nog det sämsta jag hört! Nwn2 hade en svag kampanj, men det var fortfarande mycket bättre än de flesta som släpps i rpgväg nuförtiden. Dessutom är det väl riktat till en online community, så helt förvånande var det inte. Men(!), Obsidian visade efteråt med motb hur man verkligen skapar ett lysande rpg. Underbar story, annorlunda settings och lysande dialog med val och konsekvenser. Det föll lite på kontrollerna, men det kan förlåtas när allt annat var såpass bra. Obsidian kan om dom vill.

Medlem

Jag hoppas att världen inte blir lika brun och trist (grafiskt) som i Fallout 3.


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av Fahle:

Jag hoppas att världen inte blir lika brun och trist (grafiskt) som i Fallout 3.

Och hur tror du att det ser ut efter att ett X antal atombomber har detonerat? Spirande grönska och porlande bäckar?

Hoppas de lyckas få till lika bra spel som 1 & 2, trean var tyvärr inte lika bra enligt mig...

Medlem
Skrivet av Fahle:

Jag hoppas att världen inte blir lika brun och trist (grafiskt) som i Fallout 3.

Dåliga nyheter, Las Vegas består mest av sand. Finns inte så mycket att göra med sand.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Och hur tror du att det ser ut efter att ett X antal atombomber har detonerat? Spirande grönska och porlande bäckar?

Självklart inte, men människor tycker om att ha färg omkring sig. Därför tänker jag mig att det vore mer realistiskt om överlevarna försökte ha mer färg vid deras bosättningar, skjul m.m. Speciellt om man tänker på hur resten av världen ser ut efter katastrofen...

Skrivet av ElonB:

Dåliga nyheter, Las Vegas består mest av sand. Finns inte så mycket att göra med sand.

Jag är väl medveten om hur Vegas ser ut, svärföräldrarna bor bara några timmar bort. Mycket sand runtomkring, men även efter katstrofen borde det finnas en jädra massa färgglatt material att använda!;)


signatur

4173 7437 3674 5870

QRT
Medlem
Skrivet av Fahle:

Jag hoppas att världen inte blir lika brun och trist (grafiskt) som i Fallout 3.

Hoppas den är ännu brunare och tristare.

Medlem

Najs med ett till fallout spel!

Medlem
Skrivet av Fahle:
Skrivet av Jozo:

Och hur tror du att det ser ut efter att ett X antal atombomber har detonerat? Spirande grönska och porlande bäckar?

Självklart inte, men människor tycker om att ha färg omkring sig. Därför tänker jag mig att det vore mer realistiskt om överlevarna försökte ha mer färg vid deras bosättningar, skjul m.m. Speciellt om man tänker på hur resten av världen ser ut efter katastrofen...

Okej, då förstår jag hur du menar

Medlem
Skrivet av Silentzio:

SWEEEEEEEEET! tror det kan bli ruskigt bra om man drar lite lärdomar från fallout 3

Indeed


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Med tanke på namnet "New vegas" kan man bara hoppas på att det kommer innehålla någon form av ett nytt "New Reno" från Fallout 2. Det stället var ju riktigt bra och häftigt gjort

Strunta i all dålig action. Strunta i VATS. Skriv en bättre story. Då är jag nöjd.

Obsidian klarar troligen av det här mycket bättre än Bethesda bara det inte blir någon jättekonstig typ av spinoff.

Medlem

Stort, stort fan av Fallout 1 och 2 och behöver kanske därför inte säga att jag inte alls gillade Fallout 3 Har varit skeptisk till Bethesdas Fallout ända sen jag hörde att de köpte rättigheterna men Obsidian har jag stort förtroende för. Hoppas de kan styra upp det. Då blir iaf jag sjukt glad

Mina förhoppningar efter F3 ligger på minus.
Jäkla idiotspel för folk med intelligensnivå gråsten.

(har aldrig spelat F1, eller F2 så sluta innan du ens börjat tänka fanboi)

12
Skriv svar