ArmA 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är inte grafiken som är krävande, utan själva AI'n. Spelar du i singleplayer-kampanjen med tex en Quad-processor eller liknande så kommer du aldrig ligga över 30 fps, varesig du har lägsta eller högsta grafikinställningarna. Spelar du däremot en ganska tom bana eller multiplayer med bara lite AI eller bara mänskliga spelare, så kommer din fps skjuta i höjden.

Spelet är alltså snuskigt processor-krävande pga AI'n. Kan vara bra att veta

Bra inlägg! Gav aldrig ArmA en ordentlig chans pga. singleplayer-upplevelsen men får ge mig på ArmA2 med detta i bakhuvudet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande

Jag vet inte varför det felar för dig, Magroth. För mig funkar demon utmärkt att installera (Vista 64-bitars).

LordOfTerror: det där är fel. FZ:s fil är 2,8 GB stor och går, som sagt, utmärkt att installera och spela.

Lösning på DirectX-felet
Får du felmeddelande vid spelstarten som säger nåt i stil med att "X3DAudio1_6.dll" saknas måste du uppdatera ditt DirextX. VIKTIGT: den fil som heter "DirectX End-User Runtime Web Installer" fungerar av nån anledning inte (i alla fall inte för min del). Ta istället hem DirectX End-User Runtimes (March 2009) och installera den. Sen bör du kunna starta spelet.

Konstigt i såna fall, jag fick bara ner 2GB när den laddat klart, men den funkade när jag laddade ner med torrent från ett annat håll

[Edit]
Om felet är som nj säger med webbläsarna så har även den senaste Firefox den buggen också


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Jag får samma fel, och det beror inte på directx.
Hittar ingen lösning på det heller förutom att tanka från en annan mirror.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skrivet av sm90caen:

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

lol ja men jösses ändra i inställningarna då. Min 3-åriga son kan göra sådant.

Sätt bland annat view distance till 4000 och fillrate till 100%.

Har du dock en klen dator så är det inte spelets fel att det laggar. Detta spelet flyter på bäst med åtminstone en 3 kärnig processor med ett bra graffekort (Nvidia).


signatur
Inaktiv

Lyckas inte fixa DirectX-problemet... Har laddat ned DirectX-grejen på länken. Men sen när man extraherat filerna behöver man göra något mer med dem då?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av sm90caen:

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

lol ja men jösses ändra i inställningarna då. Min 3-åriga son kan göra sådant.

Sätt bland annat view distance till 4000 och fillrate till 100%.

Har du dock en klen dator så är det inte spelets fel att det laggar. Detta spelet flyter på bäst med åtminstone en 3 kärnig processor med ett bra graffekort (Nvidia).

Yo dofilusålaffe så du rekomenderar starkt quad core?
Ja har köpt spelet men ja har inte en burk än som kan köra det
Ska samla ihop delar till en ny burk i augusti

Medlem
Skrivet av tetf2:

Lyckas inte fixa DirectX-problemet... Har laddat ned DirectX-grejen på länken. Men sen när man extraherat filerna behöver man göra något mer med dem då?

du behöver köra installern som hamnar i mappen du valde o extrahera grejjerna till

Medlem

här funkar det fint.

Inaktiv

Funkar utan problem men jag vet inte om jag tycker att det är speciellt bra. Ni som tycker att det är så himla bra vad är det som gör det så bra?
Jag ser inget extra alls med detta spel. Ur infanteri synpunkt får det stryk av BF 2. Har inte hunnit med några fordon än dock.

Skrivet av ace84:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av sm90caen:

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

lol ja men jösses ändra i inställningarna då. Min 3-åriga son kan göra sådant.

Sätt bland annat view distance till 4000 och fillrate till 100%.

Har du dock en klen dator så är det inte spelets fel att det laggar. Detta spelet flyter på bäst med åtminstone en 3 kärnig processor med ett bra graffekort (Nvidia).

Yo dofilusålaffe så du rekomenderar starkt quad core?
Ja har köpt spelet men ja har inte en burk än som kan köra det
Ska samla ihop delar till en ny burk i augusti

Ja, själv har man en 3 kärnig.
Hittar du en 4 kärna till hyggligt pris hade jag satsat på det för framtidens skull.
Inte fel om du har 4 gig ram heller.

Men som sagt en stark processor skadar ju inte


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av sm90caen:

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

lol ja men jösses ändra i inställningarna då. Min 3-åriga son kan göra sådant.

Sätt bland annat view distance till 4000 och fillrate till 100%.

Har du dock en klen dator så är det inte spelets fel att det laggar. Detta spelet flyter på bäst med åtminstone en 3 kärnig processor med ett bra graffekort (Nvidia).

jag har en Core 2 duo 2,6Ghz med ett nvidia 512mb och tvingas köra lägsta möjliga grafik för att det inte ska bli en "suddig" bild och lagga.

Borde jag inte kunna köra medium lr high settings med min burk??

Medlem
Skrivet av gnu:

Det såg ju bra ut, flöt på fint också men känns som det fattas nåt :/ Jobbig kontroll också, musen glider runt som om den vore på is.

Du måste smeka musen när du spelar..

Medlem
Skrivet av Pippolei:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av sm90caen:

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

lol ja men jösses ändra i inställningarna då. Min 3-åriga son kan göra sådant.

Sätt bland annat view distance till 4000 och fillrate till 100%.

Har du dock en klen dator så är det inte spelets fel att det laggar. Detta spelet flyter på bäst med åtminstone en 3 kärnig processor med ett bra graffekort (Nvidia).

jag har en Core 2 duo 2,6Ghz med ett nvidia 512mb och tvingas köra lägsta möjliga grafik för att det inte ska bli en "suddig" bild och lagga.

Borde jag inte kunna köra medium lr high settings med min burk??

vad har du för ram? har hört att det behövs 1-2 gig me vram optimalt.

Medlem

på min dator funkar spelet fin fint på high och very high inställningar. Men bilduppdateringen kan sjunka lite då och då i striderna den ligger oftast mellan 25-35 typ. Det är gränssen för spelbart enligt mig.

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
Grafikkort: ASUS EAH 4850 1GB
RAM 2GB
OS: Windows XP

Inaktiv

det här ska bli underbart! nu vill man ju bara sluta från sitt sommarjobb!


signatur

i like turtles!

Medlem
Skrivet av zleck129:

på min dator funkar spelet fin fint på high och very high inställningar. Men bilduppdateringen kan sjunka lite då och då i striderna den ligger oftast mellan 25-35 typ. Det är gränssen för spelbart enligt mig.

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
Grafikkort: ASUS EAH 4850 1GB
RAM 2GB
OS: Windows XP

Måste vara mitt grafikkort som spökar då(kanske för lite minne på kortet).

Jag har senaste drivisarna men jag testade alla inställningar i spelet med olika upplösningar, från low till vhigh och bilden blir väldigt suddig och det blir kraftiga eftersläpningar.:(

Kan tillägga att jag har 4gb ram

Inaktiv

Wow vilken skit.

Skrivet av Pippolei:
Skrivet av zleck129:

på min dator funkar spelet fin fint på high och very high inställningar. Men bilduppdateringen kan sjunka lite då och då i striderna den ligger oftast mellan 25-35 typ. Det är gränssen för spelbart enligt mig.

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
Grafikkort: ASUS EAH 4850 1GB
RAM 2GB
OS: Windows XP

Måste vara mitt grafikkort som spökar då(kanske för lite minne på kortet).

Jag har senaste drivisarna men jag testade alla inställningar i spelet med olika upplösningar, från low till vhigh och bilden blir väldigt suddig och det blir kraftiga eftersläpningar.:(

Kan tillägga att jag har 4gb ram

Anledningen till att det är suddigt är antagligen för att din fillrate ligger under 100%. Sätt den till mellan 85-100% men inte mer än så det klarar din dator inte. sätt sedan annat till high om det går FÖRUTOM "shadows". Skuggorna sänker säkert din prestanda avsevärt så sänk den till medium eller i värsta fall till low. Sätt även viewdistance till runt 4000 eller 3000 om det fortfarande laggar.

edit: sätt de andra till normal inte high!!!!!!!!!!!!


signatur
Inaktiv

Var hittar du fillrate i inställningarna för grafiken dofilusåkaffe?
Testade benchmarken som finns med.
1920*1200 med allt på high utom shadows som jag ställde på normal och visibility 3500.
Med en quad 6600, 4 gb ram och ett geforce 9800gx2 fick jag 22 fps... Måste gå att tweaka till bättre fps.

Skrivet av arsonisten:

Var hittar du fillrate i inställningarna för grafiken dofilusåkaffe?
Testade benchmarken som finns med.
1920*1200 med allt på high utom shadows som jag ställde på normal och visibility 3500.
Med en quad 6600, 4 gb ram och ett geforce 9800gx2 fick jag 22 fps... Måste gå att tweaka till bättre fps.

Fillrate är under "visibility" i options.

Jag skrev fel innan sätt allt till normal inte high. Iofs har jag shadows på high. (men det funkar för mig att ha det)

OBS!!! JÄTTEVIKTIGT ALLA: sätt "videomemory" till "default" om ni som jag har ett starkt graffekort. Det blir bara skit av att sätta den funktionen på high. Lita på mig det blir snyggt ändå. Plus det motverkar lagg avsevärt.:up: enjoy


signatur
Medlem
Skrivet av arsonisten:

Var hittar du fillrate i inställningarna för grafiken dofilusåkaffe?
Testade benchmarken som finns med.
1920*1200 med allt på high utom shadows som jag ställde på normal och visibility 3500.
Med en quad 6600, 4 gb ram och ett geforce 9800gx2 fick jag 22 fps... Måste gå att tweaka till bättre fps.

Fillraten är samma som 3D resolution och bestämmer vilken upplösning grafiken renderas i. Du kan köra högre upplösning än vad din skärm klarar av eller lägre så skalas den upp. Interface resolution bestämmer vilken upplösning menyerna renderas i och ska alltid vara på den optimala(högsta) upplösningen för din skärm.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av arsonisten:

Var hittar du fillrate i inställningarna för grafiken dofilusåkaffe?
Testade benchmarken som finns med.
1920*1200 med allt på high utom shadows som jag ställde på normal och visibility 3500.
Med en quad 6600, 4 gb ram och ett geforce 9800gx2 fick jag 22 fps... Måste gå att tweaka till bättre fps.

Fillrate är under "visibility" i options.

Jag skrev fel innan sätt allt till normal inte high. Iofs har jag shadows på high. (men det funkar för mig att ha det)

Jag får 5-10fps bättre med shadow detail till High istället för Normal. Tror det beror på att det är olika sätt de renderas i, high accelereras av grafikkortet.

Fillraten är ändrad till 3D resolution i version 1.02 och i demot, vilket är placerat på den högra sidan under interface resolution.

Skrivet av Bush:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av arsonisten:

Var hittar du fillrate i inställningarna för grafiken dofilusåkaffe?
Testade benchmarken som finns med.
1920*1200 med allt på high utom shadows som jag ställde på normal och visibility 3500.
Med en quad 6600, 4 gb ram och ett geforce 9800gx2 fick jag 22 fps... Måste gå att tweaka till bättre fps.

Fillrate är under "visibility" i options.

Jag skrev fel innan sätt allt till normal inte high. Iofs har jag shadows på high. (men det funkar för mig att ha det)

Jag får 5-10fps bättre med shadow detail till High istället för Normal. Tror det beror på att det är olika sätt de renderas i, high accelereras av grafikkortet.

Fillraten är ändrad till 3D resolution i version 1.02 och i demot, vilket är placerat på den högra sidan under interface resolution.

Japp sant. Har man som jag 1 gig i graffeminne gynnas man av att ha shadow på high.:up:

Oj coolt jag sitter fortfarande på min importerade version. Vänta på den svenska lanseringen


signatur
Medlem

Har nu spelat en del SP.

Jag får 23-30 fps (spelbart) med mitt 8800gts. No AA, textures high, 1440x900, det mesta på normal eller low. I benchmarken kan jag ha högre inställningar eftersom AI'n är det som tar kraft. Har en core2 3GHz.

Jag köpte aldrig arma, men nu är jag verkligen sugen på 2an. Visst det är klumpigt men skoj, precis som ofp var. Hm... åter till demot.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Krashade var fjärde minut, men jag hann känna på lite ändå. Blir ett köp för mig, ska bara hitta någonstans där det finns i lager. ^^


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Najs, har varit lite intresserad av detta, visste dock inte att det skulle komma ett demo
Glada nyheter

Medlem

Om man vill modda skiten ur spelet... blir det problem om man köper från STEAM?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om man vill modda skiten ur spelet... blir det problem om man köper från STEAM?

Jag tror du hittar ditt svar i denna Steam FAQ:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75958

Jag har för mig att svaret är att det inte är några problem.

Medlem

tänkte testa demot nu i kväll, och funderar lite över om det är någon skillnad på "flyt" optimering, mellan demot och hela spelet,,
Blir väl så efter patcharna, men om det är stor skillnad i nuläget?
finns det tex lika mycket inställningar för grafiken i demo versionen?

Skriv svar