Lucasarts gamlingar släpps digitalt

Medlem
Lucasarts gamlingar släpps digitalt

Var på tiden

Medlem

Ja jävlar, nu hoppas vi allt på en regning fortsättning på sommaren och en riktigt vidrig höst, för inte fan tänker jag gå ut mer!

Hoppas att de släpper Grim Fandango och Curse of Monkey Island snart också, då slipper jag köpa nya kläder nästa år med!


signatur
Medlem

Mycket trevligt.

Tog då sin rediga tid innan de fick tummen ur. Hoppas bara på bra priser då så kanske man dubbelköper något av dem för bekvämlighet.

$10 tack.

Inaktiv

Full Throttle??

Medlem

Blir köp direkt när packet är komplett.

Medlem
Skrivet av omarmuktar:

Full Throttle??

Jaaa, Full Throttle, grymmespel!!

Det vore helt klart najjs om de fixa det oxå...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Flakmonkey

Vore nice om de kunde släppas till konsoler via deras butiker också... får hoppas de säljer bra så att de satsar på lite nya äventyrsspel

Medlem

Hade lite flyt för ca, 2 år sedan då jag hittade The dig och Fate of Atlantis(obs fungerar både till AMIGA och PC) för någon tia styck.
Självklara klassiker och The Dig är än idag ett av de spel som sitter kvar i minnet.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig!

Medlem

Loom har jag velat ha hur länge som helst, och nu äntligen...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Yes! Republic commando. Får man ta och skaffa ASAP.

Medlem

Grim Fandango vore ett givet köp, lånade det av en kompis back in the day och blev aldrig klar med det. Lätt värt att köra om och köra färdigt. Skulle nog kunna tänka mig en hel del annat också. Nostalgi för vinsten

Medlem

Fyfan va epic, The Dig måste ju va bland dom bästa spelen i världshistorien många berömda namn bakom det spelet, Steven Spielberg bland annat! vi väntar fortfarande på filmen!

Medlem
Skrivet av lyrael:

Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig!

Om du redan äger spelen så behöver du inte köpa dom på nytt för att spela igen. Vill du spela Monkey Island, The Digg eller något annat adventure spel från den tiden så googla "ScummVM". Det är ett program som låter dig köra alla dom spelen utan problem. Bara kopiera över från dina skivor/disketter till rätt mapp och kör det.

Även andra icke adventure spel typ Dark Forces går att få igång. Lite mer klydd men går om man vill. Finns en PC emulator som kör DOS program, heter "DosBOX".

Å alltihopa fungerar på XP/Vista/Win7.

Medlem

Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också.

Medlem

Ett Republic Commando man kan köra online och på nydatorn låter fint. Tummen upp för denna nyhet om de nu har bra priser. Mer Star Wars titlar vore fint det med.

Medlem

"Star Wars Republic Commando"

Najs! Ruskigt kul spel, har länge velat komma över det "ärligt" så att säga, och steam är ju bara en bonus.

Medlem

ScummVm är det enda som gäller, nostalgi på högsta nivå. Fick ju plugga in 3,5 disken igen för att kunna kopiera över lite originalfiler.. NOSTALGI

tsk
Medlem

Som några andra skriver....VART är Full Throttle?!

troligtvis det bästa spelet i sin tid Ett självklart köp när det trillar in på Steam!

tsk
Medlem

Perequin: vart har du fått tag i dessa AP-grymmaskor!?

Medlem

Kul att de släpper lite gamla spel så man kan spela dem på nya datorer! Och så är det ju så svårt att få tag i många äldre spel i orginal nu för tiden. Hade världens flyt i Belgien förra året. Var där på semester och hittade ett starwars-pack med de fem bästa Starwarsspelen genom tiderna:
Knights of the old republic
Republic Commando
Jedi Accademy
Battlefront
14 dagars trial för Galaxies!

Alla spelen fungerade utmärkt på min xp, och även på min vista.

Priset? 15 euro!!! Nog det bästa spelköpet i mitt liv.

Inaktiv

"Star Wars Starfighter"

Var det vackraste spel jag hade sett när det kom

Men min dator orkade aldrig med det då :/

Medlem
Skrivet av tsk:

Perequin: vart har du fått tag i dessa AP-grymmaskor!?

Tryckt/målat själv? Skulle jag gissa på i alla fall...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Loom,,, så himmla skönt spel

Jag hoppas det här verkligen nytänder äventyrsgenren och att vi får se uppföljare på en massa spel (Läste tex en artikel om Full Throttle, att det var nära att bli en uppföljare, men att det aldrig blev grönt ljus och sedan rann allt ut i sanden)

Vore också riktigt grymt om någon pamp får upp ögonen för Sierras spel och ny-släpper alla Quest spelen (och alla övriga Sierra spel) anpassade till dagens datorer så man får chans att lira Space Quest III igen.
Har även alltid velat spela Quest For Glory serien..

Medlem
Skrivet av Perequin:

Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också.

You sir, are one classy gent!


signatur
Medlem

Republic Commando e ju så jävla grymt

Medlem

Kompatibla med nya datorer, hoppas jag.

Inaktiv

Det känns som fel tjänst att släppa spelen på, GOG är ju deras naturliga hem (även om det kanske skulle behövas ett namnbyte till Great Old Games). Dessutom har dom visat sig vara duktiga på att få gamla spel att fungera bra på nya maskiner.

12
Skriv svar