Medlem
pryltok

Idag spontanhandlade jag en ny kamera för 8 papp. frugan kommer nog inte att köpa mina argument men någon gång måste man ta klivet ur instegsklassen.

Vilka är era spontanaste? dyraste? dummaste köp?

Medlem

Gick för att köpa en skit-tv till en extra lägenhet jag hade för några år sedan, siktade på 3-4000. Kom ut med en TV för 16.000:-
Absolut onödigt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

En argument som du kan använda är att det är bra att handla nu när det är lågkonjuktur för att vända på trenden, samtidigt som importpriserna kan komma att stiga inom kort på grund av den låga värdet på kronan. Enda nackdelen är väl om krisen förvärras och man borde ha sparat pengarna, men känner man sig säker med sitt jobb så why not

Det här tar mig till mitt kanske dummaste köp och det var här för 2 månader sen då jag kände att jag kommer att kunna rida igenom stormen och kan göra en bra affär vid ombildningen av våra hyresrätter till bostadsrätter. Två veckor senare kändes det inte så säkert längre när bolaget knoppades in i mindre delar och vi vet inte vad som händer med oss.

Aja det löser sig säkert, just nu känns det ändå lite dumt

Andra dumma köp har jag nog inte gjort, jag brukar fundera väldigt länge innan jag satsar på något.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag håller oftast på de små slantar jag har. Men några oanvända klädesplagg har man väl slösat pengar på.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av boneless:

Idag spontanhandlade jag en ny kamera för 8 papp. frugan kommer nog inte att köpa mina argument men någon måste man ta klivet ur instegsklassen.

Vilka är era spontanaste? dyraste? dummaste köp?

Räknas en massa tattueringar till detta? Har ett par så det ser nog väldigt många som dumt och onödigt dyrt

Annars är det nog min Wii om jag tänker efter.

Medlem

Måste nog vara min hemmabio anläggning jag köpte när jag flyttade hemifrån för första gången. Fick noll eller ingen användning av den i min dåvarande lilla etta.

På andra plats är det nog Sony PSP, har 5 spel och kanske investerat 2 timmar som mest på den någonsin.

Medlem

Gameboy Advance, sålde den efter 1 vecka.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Köpte en lachesis då min ikari pajade...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

purresnurre: haha! den var brutal.

Medlem

drunken monkey: inga prylar direkt men fenomenet med lite för många tattos verkar närbesläktat, dessutom det ju for life!

har någon särskilt misslyckad får du gärna posta en bild

Medlem

dumt och onödigt blir det förstås först när du ångrar dig.

Medlem

Brothers in Arms hell's highway, efter att ha spelat klart det så har jag inte rört det...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

du spelade klart det iaf, det är inte många spel jag spelar om. senast var det GoW 2 och då blev det något fel på sparfilerna. Mass Effect har också snurrat flera vändor.

Medlem

Kul!

för 5min pratade vi precis om mina hobbysar, som tyvärr alla är dyra och en del "onödiga" (enligt regeringen)

1. dator
2. filmer
3. ljud å bild
4. Lego
5. Bilar (gärna Mercedes)
6. Märklin tåg
7. sammla konnsoller å spel
8. sammla på militär prylar tex Sovjet, DDR, nazi-germany
9. porr

En månad då man har ont om penga till tex mat, och det kommer hem nått Lego på posten tex brukar inte vara så där jätte populärt...
eller hur man förklara den stora lådan som står i biorummet och låter, då man tidigare hade sagt "nä älskling jag har inga pengar till nya kläder/skor/(annan onödig skit)" :>
å att man har okuperat en hel gaderob med uniformer och andra bra saker kan oxså vara svårt att få gehör här hemmifrån.
Men det som jag har fått mest skit ifrån är nog min Ak47 replika för 1300kr.

Prylar = The only true love!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Min PSP. Köpte en PSP för Silent Hill Origins. Klarade ut spelet en gång sedan har jag inte rört den.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

Min PSP. Köpte en PSP för Silent Hill Origins. Klarade ut spelet en gång sedan har jag inte rört den.

håller med jag köpte oxå en psp i sommras för köpandets skull, håller på att försöka sälja den forftfarande efter att ha använt den ca 5 ggr


signatur

metrobloggen.se/gamingforfun

Medlem

Köpa PSP verkar inte vara bra val? :x


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

måste varit när jag var liten och köpte en mountainbike för 7papp...höll i 2veckor >.< (inte mitt fel att jag trodde att den skulle klara backen... )


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Logitech MX Revolution för 900kr. Inte det smartaste att köpa en trådlös mus när man mest kör fps >.<


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Har nog klarat mig ganska bra från sånt här, men Myst: Exile för 600kr var ingen hit. Har nog aldrig öppnat fodralet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av RagNy:

måste varit när jag var liten och köpte en mountainbike för 7papp...höll i 2veckor >.< (inte mitt fel att jag trodde att den skulle klara backen... )

Haha fan vad skön


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Azet:
Skrivet av RagNy:

måste varit när jag var liten och köpte en mountainbike för 7papp...höll i 2veckor >.< (inte mitt fel att jag trodde att den skulle klara backen... )

Haha fan vad skön

...t

Nicklas Bäckström , sök på youtube efter 'Nicklas Bäckström nervös' så förstår du det förhoppningsvis


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av RagNy:

måste varit när jag var liten och köpte en mountainbike för 7papp...höll i 2veckor >.< (inte mitt fel att jag trodde att den skulle klara backen... )

Haha, för fan!

Medlem

Nicklas Bäckström , sök på youtube efter 'Nicklas Bäckström nervös' så förstår du det förhoppningsvis

[/quote]

Haha. Du hade FAN en fråga till mig ?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av boneless:

drunken monkey: inga prylar direkt men fenomenet med lite för många tattos verkar närbesläktat, dessutom det ju for life!

har någon särskilt misslyckad får du gärna posta en bild

Har en tribal över halva ryggen som flyttat på sig och inte är centrerad längre tackvare lite viktminskning, det var inte så lyckats i efterhand hehehe Har även ett par japanska tecken på underarmen som jag gjorde som 16 åring eller nåt sånt, inget jag ångrar men skulle hellre haft ett annat motiv idag om jag fått bestämma.

Men som sagt, ångrar ingen av dom så svårt att kalla det att slösa men ändå hehe

Medlem

Min PS3 som jag inhanlade i somras för MGS4. Varvat spelet ett par gånger, men sen dess har jag inte rört den.

Medlem

Igår köpte jag en burk pepparkakor för 30kr. Det impulsköpet ökade kostnaden för en resa till butiken med 50%.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Felet är att om jag börjar skriva i den här tråden får jag sitta tills imorgon - dessutom har det aldrig skadat mig heller.

Värst är nog all skit man köpt på mors och fars dag? Menar, i alla fall mina föräldrar älskar mig i alla fall.

Medlem

xhosa: trots presenterna

om de inte gjorde det tror du då att den bra gåva skulle göra någon skillnad?
jag vet hur som helst att jag älskar mig själv lite mer med nikon d90 runt halsen

Medlem
Skrivet av IceMan:

Prylar = The only true love!

Amen. Man kan inte ha för många leksaker.

Edit: Ps. Jag älskar min pluttiga lilla PSP. Köpte den i vårt köp och sälj forum till å med.


signatur
1
Skriv svar