Medlem
Dålig jul?

varning till alla super glada människor som älskar julen, denna tråd lär nog innehålla väldigt lite positivitet

någon mer än mig som har den absolut sämsta julen någonsin?

själv ''firar'' jag julen ensam hemma
familjen har splittrats så det är extra tungt.
har tappat kontakt med vännerna så dem kan jag inte nå, har aldrig kännt mig så ensam som jag gör nu

just nu sitter jag vid datorn, men ska börja laga till lite prins korv och kötbullar, så man får i sig lite julmat, sedan kommer jag antagligen spendera hela dagen framför datorn eller tv:en
och grubbla o vara allmänt dyster

jag vill inte förstöra jul känslan för någon, inte alls, undrar bara om det är någon mer än mig här i FZ som också har det relativt dåligt ställt nu vid jul när alla egentligen ska ha det bra och mysigt

Medlem

I feel ya brother! inte riktigt samma sits, men jag sitter ensam i Japan långt ifrån alla vänner och familj i Sverige.

Vi får skicka lite love beams till varandra, vi har ju alltid FZ som plastfamilj <3


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Om du är ensam kan du väl volontärarbeta med stadsmissionen? Jag gjorde det förra året när hela släkten var utomlands förra julen, riktigt trevliga människor man möter!

De människorna man möter är glada att de får en bit mat och lite varm dryck på julafton.

Inaktiv

Jag firar jul som vanligt. 24 December är det Julfirande hos familjen. Alla samlas och har det kul.

Som sagt, jag firar jul som vanligt.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

I feel ya brother! inte riktigt samma sits, men jag sitter ensam i Japan långt ifrån alla vänner och familj i Sverige.

Vi får skicka lite love beams till varandra, vi har ju alltid FZ som plastfamilj <3

[skickar en love beam ända till japan]:D

hur kommer du fira julen i japan då? hur firar man julen där allmänt, är det västern standariserat? eller har japan sina egna traditioner

Citat:

Om du är ensam kan du väl volontärarbeta med stadsmissionen? Jag gjorde det förra året när hela släkten var utomlands förra julen, riktigt trevliga människor man möter!

De människorna man möter är glada att de får en bit mat och lite varm dryck på julafton.

har aldrig tänkt på det faktist, visst är tanken bra, men om jag ska vara ärlig så är jag väldigt lat just nu så vet inte om jag skulle göra det, men vadå är det bara gå dit och säga man vill volontär arbeta lite?

Medlem

Man får ändra sig mentalt o inse att julafton inte är hela världen och att man inte måste vara super glad denna dag bara för att alla andra är det.

Jag rekommenderar att leta andra vägar för att hitta människor man kan umgås med.

Och tycka synd om sig själv hjälper inte bara att inse det och ta nya tag hur jobbigt det en låter.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har haft julaftonar som blivit den värsta dagen på hela året, dagar som slutat i ångest och tårar och hade hade helst fått försvinna ur mitt minne helt och hållet. I år har det dock varit en bra jul och jag hoppas att dagen och kvällen ska fortlöpa som den gjort.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av ghoül:

har aldrig tänkt på det faktist, visst är tanken bra, men om jag ska vara ärlig så är jag väldigt lat just nu så vet inte om jag skulle göra det, men vadå är det bara gå dit och säga man vill volontär arbeta lite?

Ahhh största anledning att så många sitter ensamma på julafton, så fort t ex familjer försvinner ur bilden av någon anledning som man oftast, om inte alltid, tar förgivet så blir det helt plötsligt jobbigt.

Tråkigt för er som sitter ensamma, men jag har lite sympati för situationen då jag tror man har kontroll över sitt eget öde och att man väljer själv att sitta hemma på julafton själv och inte tvärt om.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ghoül:

har aldrig tänkt på det faktist, visst är tanken bra, men om jag ska vara ärlig så är jag väldigt lat just nu så vet inte om jag skulle göra det, men vadå är det bara gå dit och säga man vill volontär arbeta lite?

Ahhh största anledning att så många sitter ensamma på julafton, så fort t ex familjer försvinner ur bilden av någon anledning som man oftast, om inte alltid, tar förgivet så blir det helt plötsligt jobbigt.

Tråkigt för er som sitter ensamma, men jag har lite sympati för situationen då jag tror man har kontroll över sitt eget öde och att man väljer själv att sitta hemma på julafton själv och inte tvärt om.

Nu tycker jag att du tänker fel. Julafton är just för familjen, så att klaga på att man inte skall förvänta sig att spendera julen med den är galet. Sedan skulle jag inte direkt vilja springa iväg och hjälpa människor som ofta inte vill bli hjälpta. Folk har rätt till bidrag och bostad men deras missbruk hindrar dem t.ex. från att behålla den. Jag tycker lite synd om dem... men det är inte min skyldighet att mata missbrukare när jag själv knappt har råd med mat eller räkningar.
Naturligtvis finns det människor där som drabbats av hemska öden men och aldrig fått en bra chans i livet och dessa skulle jag kunna tänka mig att hjälpa... men ingen annan översittare från förr.

Inaktiv

Jag har inte heller haft någon vidare rolig julafton. Troligtvis den tråkigaste julafton någonsin. Har jobbat sedan 07.00 i morse och jobbar till 19.00 ikväll och har haft att göra konstant hela dagen. Då ska jag sätta mig i bilen och köra 63 mil "hem" till norrland. Ett härligt dygn helt enkellt.

Medlem
Skrivet av Spam|elit:

Jag har inte heller haft någon vidare rolig julafton. Troligtvis den tråkigaste julafton någonsin. Har jobbat sedan 07.00 i morse och jobbar till 19.00 ikväll och har haft att göra konstant hela dagen. Då ska jag sätta mig i bilen och köra 63 mil "hem" till norrland. Ett härligt dygn helt enkellt.

Är du säker på att det är en så god idé? Jag hade varit jävligt trött redan efter jobbet, och så har du en längre sträcka att köra också.

God Jul (så gott det går i.a.f!)

Medlem

Min jul har varit bra. Förutom att jag har troligen tappat bort en present till syrran som kostade hela 200 spänn :O. Får väl ta mig i kragen och leta efter den.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Har magsjuka så ingen vidare jul för min del.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Är ju iofs lite annorlunda när man som jag VÄLJER att vara ensam.
Har vant mig under årens lopp och undviker hysterin så gott det går.
Jag ska däremot träffa folk vid nyår.

Jag önskar dig en trevlig helg. Du är inte ensam skulle man kunna säga ehe.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ghoül:

har aldrig tänkt på det faktist, visst är tanken bra, men om jag ska vara ärlig så är jag väldigt lat just nu så vet inte om jag skulle göra det, men vadå är det bara gå dit och säga man vill volontär arbeta lite?

Ahhh största anledning att så många sitter ensamma på julafton, så fort t ex familjer försvinner ur bilden av någon anledning som man oftast, om inte alltid, tar förgivet så blir det helt plötsligt jobbigt.

Tråkigt för er som sitter ensamma, men jag har lite sympati för situationen då jag tror man har kontroll över sitt eget öde och att man väljer själv att sitta hemma på julafton själv och inte tvärt om.

Nu tycker jag att du tänker fel. Julafton är just för familjen, så att klaga på att man inte skall förvänta sig att spendera julen med den är galet.

Vad är det för jävla gammal syn du har på julafton? Jag brukar ofta fira endast med närma vänner och känner flera som gör likadant. Vi lever inte på 50-talet längre.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ghoül:

har aldrig tänkt på det faktist, visst är tanken bra, men om jag ska vara ärlig så är jag väldigt lat just nu så vet inte om jag skulle göra det, men vadå är det bara gå dit och säga man vill volontär arbeta lite?

Ahhh största anledning att så många sitter ensamma på julafton, så fort t ex familjer försvinner ur bilden av någon anledning som man oftast, om inte alltid, tar förgivet så blir det helt plötsligt jobbigt.

Tråkigt för er som sitter ensamma, men jag har lite sympati för situationen då jag tror man har kontroll över sitt eget öde och att man väljer själv att sitta hemma på julafton själv och inte tvärt om.

Nu tycker jag att du tänker fel. Julafton är just för familjen, så att klaga på att man inte skall förvänta sig att spendera julen med den är galet.

Vad är det för jävla gammal syn du har på julafton? Jag brukar ofta fira endast med närma vänner och känner flera som gör likadant. Vi lever inte på 50-talet längre.

Det är väl upp till var och en att välja med vem man vill fira julafton med. Själv har jag, och kommer alltid fira med familjen. Kompisarna träffar man på nyår.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

^- Och vad bidrar det till diskussionen jag och ostmjuk hamster har?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Och vad bidrar det till diskussionen jag och ostmjuk hamster har?

Jag bidrar med min åsikt om saken


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Spam|elit:

Jag har inte heller haft någon vidare rolig julafton. Troligtvis den tråkigaste julafton någonsin. Har jobbat sedan 07.00 i morse och jobbar till 19.00 ikväll och har haft att göra konstant hela dagen. Då ska jag sätta mig i bilen och köra 63 mil "hem" till norrland. Ett härligt dygn helt enkellt.

fy fan vad trist, jag förstår dig helt, hoppas du får en trevlig fortsättning på julhelgen i alla fall:)

Medlem

jag firar inte jul, det har för det mesta varit den ensammasta tiden på året. Jag tror att det har att göra med att man vet att alla är med sina nära och kära, men själv sitter man ensam framför datorn. Vilken annan kväll om året är det lyx för mig

Jag har tyvärr inget bra tips hur man ska råda bot på det men kan säga att du är omtyckt av väldigt många och du kommer glömma denna tråkiga jul inom kort och leva ditt liv som vanligt.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag firar inte jul, det har för det mesta varit den ensammasta tiden på året. Jag tror att det har att göra med att man vet att alla är med sina nära och kära.

ja det är väl därför man har det så trist, man är ju van att spendera julen med familjen och alla släktingar, tyvär så blev det inte så för mig i år, och inte var jag berred på att fira den alldeles själv, vilket kändes/känns för jävligt.
specielt jobbigt är det när man tänker på alla andra som har det trevligt,
är väl därför jag startade den här tråden, jag menar inte kan man ju vara helt själv, måste ju finnas fler som inte haft ett så lyckat julafton

även fast jag egentligen brukar gilla julen, så vill jag inget mer än att den tar slut så snabbt som möjligt just nu, känns faktist lite skönare nu när dagen nått sitt slut

fast nu tycker jag att jag fan klagat för mycket för en dag, jag brukar för det mesta vara ganska positiv, så jag tror jag avslutar detta inlägg med att önska alla er en trevlig fortsättning på julen och året

Inaktiv

Jag sitter på rummet när släkt firar utanför, är glad ändå fick ju tandkötts svullning i present av satan ^^.

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag firar inte jul, det har för det mesta varit den ensammasta tiden på året. Jag tror att det har att göra med att man vet att alla är med sina nära och kära, men själv sitter man ensam framför datorn. Vilken annan kväll om året är det lyx för mig

Jag har tyvärr inget bra tips hur man ska råda bot på det men kan säga att du är omtyckt av väldigt många och du kommer glömma denna tråkiga jul inom kort och leva ditt liv som vanligt.

Finns det ingen Jul i Finland? ;P


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

lol, jag fick en jävla tröja som kostade 10 spänn på loppis!!!!!!slå det ni!

Medlem

Var en ganska mysig jul här, dock var vi bara familjen, fick jätte fina saker o.s.v, men någt som gjorde mig lässen var att jag kände mig ensam som aldrig förr, det som saknades var en tjej man älskar o få sitta där med hon på julafton och mysa


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av RehCreh:

lol, jag fick en jävla tröja som kostade 10 spänn på loppis!!!!!!slå det ni!

Två ord. Bortskämd Skitunge.

Medlem

öh.


signatur

Wai

Medlem

Min julafton var extremt tråkig... fram till klockan elva på kvällen då jag och mina närmsta vänner drog oss ifrån familjerna och samlades hemma hos en kompis för att kröka, helt plötsligt blev julafton riktigt rolig, med massa överraskningar från tomten

Medlem

Den var faktiskt ok fram tills att vi åkte till akuten, men behövde som tur var inte lämna kvar någon på sjukhuset (och tror inte ens personalen ville ha folk där heller. Verkade nämligen som att vi störde deras julfirande...)

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Den var faktiskt ok fram tills att vi åkte till akuten, men behövde som tur var inte lämna kvar någon på sjukhuset (och tror inte ens personalen ville ha folk där heller. Verkade nämligen som att vi störde deras julfirande...)

jaa dom vill bara ha dit folk som är skadade, de måste få lite mer skadeglädje på julafton

12
Skriv svar