Tolv minuter med Diablo III-munken

Robot
Medlem
Tolv minuter med Diablo III-munken

Mja den klassen verkar inte allt för intressant.
Det finns säkert nån djupart spelmekanik som inte riktigt syns, som assassin's sparkar och klo-attacker i d2 t.ex, så bra på film.

hoppas att nästa klass de presenterar är paladin!

Medlem

Får lite noxvibbar ibland av detta, det är bra.
Hoppas också att man får se en paladin snart - en svart paladin.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

sitter och kollar på blizzcon streamen, munk verkar lite speciellt för alla attacker bygger på 3combos, t.ex. än är Charge,attack, dot som gör corpse exposion.
verkar fett roligt


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Håller faktiskt med Ludolf, många verkar rata klassen av någon anledning men personligen tycker jag det ska bli lite mer intressant än att spamma whirlwind eller frozen orb (om den ens finns med, men hoppas ni förstår vad jag menar).

Ser någon kostymtävlingen? Höll fan på att falla av stolen när jag såg tjejen springa ut som en meeting stone

Medlem

fan detta var inte något som jag kommer ihåg munkar gjorde på gamla dagar

Medlem

Det står mellan witch doctor och monk för mig då.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Natrium:

fan detta var inte något som jag kommer ihåg munkar gjorde på gamla dagar

Ja! Men det var inte Blizzard som utvecklade Hellfire expansionen det var faktiskt Sierra (vet inte riktigt varför). Måtte säga att jag älskade munken i Diablo: Hellfire och det lär leda till att jag kommer börja med Munk om nu inte den sista klassen (ej avslöjad ännu) visar sig vara något helt galet.

Medlem

Sista klassen måste vara någon ranger-klass. Eftersom en pilbåge har synts i en ingame-film samt att det är en lika klassiskt klasss om warrior/barbarien och mage i diablo samanhang

Medlem

Usch vad den klassen såg enformig ut.

Medlem

Damn vad häftigt. Jag är kanske inte lika påläst på Diablo som ni andra (som verkar tycka munken är enformig) men det var ju coolt.

Bra ljudeffekter och snyggt med vinden som drar upp sand.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Han verkade odödlig, eller så var spelaren grym på combos...

Medlem
Skrivet av depthless:

Han verkade odödlig, eller så var spelaren grym på combos...

De kör med fusk på presentationerna för att kunna visa powers och annat. Likadant när de visade Diablo 2, de kunde stå omringade av fiender och hacka för fullt utan att det hände något. Samma situation i färdiga spelet hade inneburit en säker död på 5 sekund

Tycker det var riktigt cool klass. Tyckte först de lät tråkigt, men är ju i princip den nya assassin.

Medlem

Åh blev nästan sjösjuk av att titta på denna char. För att vara en melee class så hade han mer flygtid än en normal stridspilot och mer effekter än fyverkerierna på nyår.

Trodde först att jag tittade på en sorc med alla bubblor och teleport.

Hade hellre sett lite mer jordnära "tyngre" attacker i form av "vanliga" slag och sparkar som inte imploderar, exploderar eller skapar såpbubblor.

Medlem
Skrivet av depthless:

Han verkade odödlig, eller så var spelaren grym på combos...

Tror det handlar mer om att filmen är redigerad.
Blizz visar inte när munken dör.

Inaktiv

Dunder fett o dunder flummigt. Detta ska spelas sönder

Medlem

Jag blev just ganska besviken. Vilken jävla röra. Vilken jävla gröt gjord av färger och kladd. Det måste vara grafiken för jag minns att DBII inte såg ut som en enda jävla röra.

Nu är jag besviken... Men jag lär nog ge detta en chans ändå. Och då som Barbar. Ingenting annat!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av mellis:

hoppas att nästa klass de presenterar är paladin!

Känns inte som det mest troligaste. Citat från BlizzCons hemsida:

"While many of the monk’s influences are from traditional light and fast melee, he is indeed a holy warrior. His use of holy magic flows through each of his skills, combining martial arts with divine justice."

Monk är det nya paladin


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Det var ju inte bara monk som syntes till i den videon så att inte säkert att alla effekter du ser tillhör monk.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Åh blev nästan sjösjuk av att titta på denna char. För att vara en melee class så hade han mer flygtid än en normal stridspilot och mer effekter än fyverkerierna på nyår.

Trodde först att jag tittade på en sorc med alla bubblor och teleport.

Hade hellre sett lite mer jordnära "tyngre" attacker i form av "vanliga" slag och sparkar som inte imploderar, exploderar eller skapar såpbubblor.

Ja plocka bort effekterna och magin från diablo helt... låter smart...

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Izuel:

Åh blev nästan sjösjuk av att titta på denna char. För att vara en melee class så hade han mer flygtid än en normal stridspilot och mer effekter än fyverkerierna på nyår.

Trodde först att jag tittade på en sorc med alla bubblor och teleport.

Hade hellre sett lite mer jordnära "tyngre" attacker i form av "vanliga" slag och sparkar som inte imploderar, exploderar eller skapar såpbubblor.

Ja plocka bort effekterna och magin från diablo helt... låter smart...

Ja, för det var ju det han sa, eller hur?

Om tolkningen av texten måste förtydligas, så vill han att munken inte ska se ut som en sorc i närstrid med lila bubblor och fyrverkerier, utan lite mer som assassin gjorde: mer subtilt och inte flagga sin framkomst 3 kilometer runt stridplatsen.

Personligen tyckte jag monk såg riktigt tråkig ut att spela, dvs mer upprepande än någon annan klass hittills. Fast det är väl vad Diablo handlar om; evig repitition. Sista klassen måste ju bara vara någon rangeklass.

Medlem

Femte klassen bara måste vara en ranged typ klass.

Medlem

Barbaren skall jag välja först och spela mest men.... Ge mig en Necromancer som kan trolla fram zombies och skelett... :'(

Vill inte ha någonting emellan (som den där spirit snubben är)..


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Usch vad den klassen såg enformig ut.

jo, mer som slafs slafs, kötta kötta. något hjärndöd klass.

Inaktiv

Mina öron pallade inte mer än 5min. Allt slash & bang.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Saknar känsla utan musik

Medlem

Monk... hmm, jag är kluven. Nog mycket för man bara såg (förhoppningsvis) hans grund attacker. Mera Hack&Slash till folket!

Eftersom dem inte verkar släppa spelet nästa år. På något mirakulöst sätt kanske kan släppas kl 23.59 2009/12/31.

Medlem

En ny omgång av Zedrix gissar:

Nästa klass kommer vara Ranger, en naturälskade pilgbågsanvändare som har sällskap av diverse djur från naturen.

Inaktiv

Fattar inte charmen med Diablo serien, poppis bara för att det inte finns alternativa, bra spel.

God of War och Legacy of Kain spel räcker inte länge, synd dom slår ju Diablo med hästlängder, Diablo = spelvärldens motsvarighet till Britney Spears, säljer som mjölk men är skiiiiiiiiiiiit.

123
Skriv svar