Ingen ålning i dåligt sällskap

MFZ
Medlem

tycker det är rätt bra att dom tagit bort prone i BC2, det gör det mer till en blandning mellan MW & BF2...
höjer tempot och gör det lite mer arkadigt.

jag kan gott vänta på bf3 för att få åla omkring.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Prone i bfbc2 behövs faktiskt inte. Det är svårt nog att se snipers som det är endå.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skulle vilja lägga mig ner ibland, speciellt när man sätter sig bakom en sten som inte riktigt täcker en men som är det enda skyddet som finns... :S

AW8
Medlem
Skrivet av liath:

Jasså det kanske tog det slut på knappar på konsoll-kontrollerna? Bra jobbat DICE... osv.

"Press X to reload,
Hold X to enter vehicle,
Double-tap X to..."


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Så jävla fattigt. Saknas bara att funktionen säljs via DLC en vecka efter release nu..

Medlem

Ett krigsspel utan prone??
Och nämn inte dolphin diving, så jävla enkelt att få bort, bara att lägga till en delay och göra så att man inte kan skjuta medens man lägger sig ner/ställer sig upp...
Det jobbigaste som finns är ju när man sätter sig ner bakom en mur och en liiiiten bit av huvudet sticker fram till alla krypskyttars glädje.

Medlem

Äh, spelet är ju inte balanserat för prone.
Vänta, har hört något liknande någon annanstans...

Medlem

Varför inte använda en sådan prone som existerar i GRAW serien? Dvs kommer inte bli några delfinhopp.
För er som inte vet så gör man en backslide och tar några sek innan man kan skjuta igen.
Backsliden är smidig och göra framför en mur under beskjutning så man blir mindre mål.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Äh, spelet är ju inte balanserat för prone.
Vänta, har hört något liknande någon annanstans...

Balansen är redan förstörd som en följd av den värdelösa bandesignen, så prone hade knappast gjort någon skillnad på det området.

Medlem

Pissigt.. jag som vill kunna krypa och sneaka mig fram som en attacker och undvika att bli snipad
BC2 prone fail

Inaktiv

Lite off-topic, men kan man ställa in vapnen i BC2 till att skjuta hel/halvautomat? I såna fall blir jag glad.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Blir så jävla trött på folk som gnäller om att man tagit bort "prone" pga "dolphine dive". Hur enkelt som helst att motverka.

Bara att ta så att när man hoppar så kan man INTE lägga sig ner. Det händer inget ett skvatt i samband med space + ctrl.

Finns ingen anledning att inte ha med "prone" och speciellt inte "lean" för den delen heller. Vad kommer härnäst? Dom tar bort att man kan ducka/"crouch"?? Bara springa och gå? Kanske ta bort "strafe" funktionen också?

Vi lever i år 2010 och inte under tiden då CS skapades.

Men likväl så kommer jag väl införskaffa mig detta då alla på Teamspeak lär göra det. Kommer gnälla varje dag på dom att man inte kan lägga sig ner.

Man springer ute i det "fria" och så blir man beskjuten och då kan man bara huka sig ner... Kul.. Hade varit något om man som en grupp på 10 pers springer tillsammans och en i laget skriker "snipers!" eller "fiende 300 meter klockan 1!" och så slänger alla sig ner och börja krypa...

Vilken dröm som aldrig kommer bli sann.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Äh ge oss möjligheten att ändra zoom sensitivity istället. Fan pinsamt att man inte kan använda snipern bara för att den av nån jävla anledning har överdrivet hög sensitivity. Riktigt amatörmässigt

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:

Lite off-topic, men kan man ställa in vapnen i BC2 till att skjuta hel/halvautomat? I såna fall blir jag glad.

Tyvärr...

Hoppas på att spelet är modbart iallfall, Project Reality... drool...

Medlem
Skrivet av Cane:

Äh ge oss möjligheten att ändra zoom sensitivity istället. Fan pinsamt att man inte kan använda snipern bara för att den av nån jävla anledning har överdrivet hög sensitivity. Riktigt amatörmässigt

Också reagerat på det, något som måste fixas till fullversionen.

Medlem
Skrivet av mayhem877:
Skrivet av Vapendragaren:

Lite off-topic, men kan man ställa in vapnen i BC2 till att skjuta hel/halvautomat? I såna fall blir jag glad.

Tyvärr...

Hoppas på att spelet är modbart iallfall, Project Reality... drool...

Haha, fan vad kasst av Dice. BFBC2 är verkligen bara yta.

Medlem
Skrivet av FortuN:

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...

Bullshit.

Frostbite kan göra vadsomhelst utom att typ stå upp och spela squash. Skämtåsido: en polare jobbar på DICE (ända sen Refractiontiden...) och jag såg en tidig alpha/beta där prone fanns.

Det handlar BARA om att inte få för många campande snipers. Men hey, jag hade velat kunna, dock förstår jag gameplay-beslutet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Man springer ute i det "fria" och så blir man beskjuten och då kan man bara huka sig ner... Kul.. Hade varit något om man som en grupp på 10 pers springer tillsammans och en i laget skriker "snipers!" eller "fiende 300 meter klockan 1!" och så slänger alla sig ner och börja krypa...

Vilken dröm som aldrig kommer bli sann.

Det finns andra spel som gör detta utmärkt, ge er att BC2 valde att gå vägen utan prone är bara att acceptera.. inte ens 1an hade det.

Red Orchestra 2 där har du så du kan både åla och kräla hur mycket du vill i en semi-realistisk shooter... oh wait =O too much realism for you to handle..?

Medlem

Inte enbart bristen på "ålning", men än så länge har BC2 känts som ett budget-BF... Farligt nära en avbokning. -_-


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Varför motverka det en sniper gör bäst, att campa? Hela grejen med en sniper är ju att ligga och trycka i nån buske tills det hoppar fram nått mufflon att fylla med bly från ett säkert avstånd


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Jag tycker att det är väldigt bra av DICE att ta bort prone.
Mer störande grej får man ju leta efter, för det var det ända man var tvungen att göra i BF2.
Har spelat betan en hel del och Prone är verkligen inget avsaknas överhuvudtaget, det gör bara spelet mycket snabbare och roligare utan.

Medlem

Kan inte heller säga att jag saknar prone speciellt mkt. Gjorde det precis i början, men nu tänker jag inte ens på det.

Medlem

Lite störande är det faktiskt, inte bara när man leker sniper och campar ute i skogen, utan även när man ska "smyga" sig fram till sitt mål och plötsligt blir beskjuten, då hjälper det inte att krypa ihop nämnvärt. Man känner sig klumpig och som en vandrande måltavla

Medlem

Ser flera personer i tråden som säger: jag saknade det först men inte nu längre.

Till er som säger "amatörmässigt" åt dice, om ni inte provat spelet vilket jag inte tror att ni har, spela betan tills ni är rank 10+, så vill jag höra er kommentar om prone saknas eller inte.

BME
Medlem

Själv gjorde jag gröntjänst i Hans Majestäts Flotta så det är ingen ursäkt!


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Skönt.. Orkar inte med alla dolphin divers.

Medlem

Har spelat betan både på PS3 (50+ h) och nu på PC (vet inte hur mycket jag spelat men är rank 11 (max för betan)) . Prone behövs inte. Det är ett rejält drag och flyt i spelet med intensiva strider och inte allt för lång matcher.

Ni som sågar spelet pga prone, har ni ens spelat betan? Eller är ni förståsigpåare och profesionella tyckare?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag tycker inte prone känns så värst nödvändigt. Kolla på det som det är nu, det är en eldstrid mellan recons! Nästan alla servrar jag spelat på har varit smackfulla med recons i båda lagen, och ingen av de bryr sig om objective. Attackers siktar på Defenders från sin kulle, och defenders på attackers från sina byggnader.

Till slut förlurar ena laget, oftast attackers, pågrund av att allt de gjort är suttit på sin kulle och försökt leka jägare med bössan.

Fanns det prone skulle det nog också lockat fram fler recons(snipers), vilket bara blir ännu ett lager skit på skiten.

Utan prone känns det lite mer intensivt i alla fall...

Men jo, jag måste hålla med lite ändå, prone är skönt, men åt helvete med det om det ska vara såhär många snipers.

En förbättring skulle nog vara om de gjorde M-COMs odödliga mot damage, och de ända sätten att spränga dom på är att "planta" eller spränga hela byggnaden. Just nu krävs det bara 5 C-4s och den går inte att repaira... (Vilket också lockar fram fler Recons, då de har C-4)

Fast så är det såklart fortfarande en beta.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Äh ge oss möjligheten att ändra zoom sensitivity istället. Fan pinsamt att man inte kan använda snipern bara för att den av nån jävla anledning har överdrivet hög sensitivity. Riktigt amatörmässigt

Antar att du rapporterar in detta som feedback på ditt betatestande?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av liath:

Jasså det kanske tog det slut på knappar på konsoll-kontrollerna? Bra jobbat DICE... osv.

Amen to that brother. Men det går att överlevla utan. Tråkigt men men, konsolerna vettu. usch

Skriv svar