Mario Kart 8 Deluxe är det bäst säljande Nintendo-spelet någonsin

Robot
Mario Kart 8 Deluxe är det bäst säljande Nintendo-spelet någonsin
Medlem

Har väldigt svårt att se vad som är så populärt med mario cart.
Som racingspel rätt tråkigt.
Som partyspel några rundor.
Alla jag känner som jag spelar med säger efter bara en stund att kul, men nu byter vi till nå roligare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När jag köpte min Switch så köpte jag ett Switch + Mario Kart 8 Bundle på rea som var billigare än att bara köpa en Switch. Undrar hur många av dom köpen var ett bundle också?

Medlem

Birar till statistiken, men faktiskt inte spelat det så mycket.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kul men också lite trist med tanke på att det inte ens är det bästa mario kart-spelet.

Medlem

Vad alla är negativa, tycker det är ett fantastiskt spel och kul att det sålde så bra redan på Wii U när konsolen i sig sålde så dåligt och sen fick ett rejält uppsving med "nya" Switch och just denna utgåva som blir historisk. Mycket roligt spel och kul med alla tillägg där de dessutom skapade nya banor trots att de "bara" utlovat gamla remastrade. Få andra hade gått over and beyond like that. Nintendo är legendariska i sin egen rätt och få kan mäta sig med dem. Tror absolut att Switch kommer smyga om PS2 även om det tar något år efter att Switch 2 lanserats

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har väldigt svårt att se vad som är så populärt med mario cart.
Som racingspel rätt tråkigt.
Som partyspel några rundor.
Alla jag känner som jag spelar med säger efter bara en stund att kul, men nu byter vi till nå roligare.

Som barnspel är det oslagbart. När vi har barnfamiljer på besök kan ungarna sitta klistrade framför rutan i timtal, och syskonbarnen spelade nästan sönder skivan när jag köpte det till deras Wii U.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Förmodligen det bästa partyspelet som gjorts. Helt givet i allas Nintendo Switch-samling, annars blir det ett lagbrott.

Medlem

Mario kart 8 är nog det bästa Mario kart spelet i serien, men min favorit kommer alltid av nostalgiska skäl vara Mario kart 64, men annars så är 8an svårslagen. Otroligt bra design, roliga banor, perfekt känsla i körningen. Har svårt att de hur de ska toppa det i en uppföljare!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förmodligen det bästa partyspelet som gjorts. Helt givet i allas Nintendo Switch-samling, annars blir det ett lagbrott.

Finns inte i min smala samling av Switch spel, alla tycker ju olika haha. Jag tycker det är ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När jag köpte min Switch så köpte jag ett Switch + Mario Kart 8 Bundle på rea som var billigare än att bara köpa en Switch. Undrar hur många av dom köpen var ett bundle också?

De allra flesta skulle jag tro.

Medlem

JAg är fortfarande arg på piss-Nintendo för att jag köpte Mario Kart 8 till Wii-U (som också sög), och märkte att de tvärförstört Battle-läget genom att inte ha dedikerade banor till det som i alla tidigare spel. Istället så fick man köra dem på de vanliga racingbanorna och åka runt och leta efter varandra...kul. Extra kul kunde det ju vara när man var på varsin sida av banan och körde i samma riktning ;/.
Battle-mode blev "Find your opponent"-mode istället. Men det är lugnt, för de släppte exakt samma spel till Switchen, med typ enda skillnaden att de lagt till Battle-banorna, och döpte den lite fint till "Delux".
Så här sitter man med två versioner av Mario Kart 8...en hel ("my ass"-delux) och en trasig

Men men, det är en solig fredag...bara till att glömma eländet, igen.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Som barnspel är det oslagbart. När vi har barnfamiljer på besök kan ungarna sitta klistrade framför rutan i timtal, och syskonbarnen spelade nästan sönder skivan när jag köpte det till deras Wii U.

Ja det är väll just det, att det passar mer som "barnspel"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi spelar fortfarande och det är fanimej helt fantastiskt kul, ett matigare spel får man leta efter, otroligt många banor att tävla i. De har verkligen lyckats med konststycket att ett spel kan vara kul för alla oavsett ålder. Sen är det självklart så att alla inte älskar det det vore ju märkligt, jag tycker inte FIFA eller CoD är roligt t.ex.

Medlem

Super Mario Brothers/Duck Hunt ingick med NES under x antal år.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Tror också med tanke på bancupperna som Nintendo satsade på för och ge liv till spelet mycket extra.

Mario Kart Wii föregångaren var på något sätt bättre än 8an enligt mig.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av DieZe:

Finns inte i min smala samling av Switch spel, alla tycker ju olika haha. Jag tycker det är ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Ett av de värsta uttalanden jag läst.
Finns i praktiken inget att anmärka på med det spelet, hur mycket man än försöker hitta fel. Skulle rentav kalla det det fulländade spelet. Det närmaste jag kan hitta något att störa mig på är att det nästan är för många banor, kan man alltså få för mycket av det goda?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är väll just det, att det passar mer som "barnspel"

Som de flesta av Nintendos spel.. Det är ju ändå en konsol och spel riktade mot familjer och barn. Inte direkt så många skräckspel eller 18+-spel till switchen som sålt särskilt bra (eller? Har jag missat några bra?). Jag säger inte att deras spel inte kan avnjutas även av vuxna, men de har ju en bred målgrupp där barn är en stor del av den.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Som de flesta av Nintendos spel.. Det är ju ändå en konsol och spel riktade mot familjer och barn. Inte direkt så många skräckspel eller 18+-spel till switchen som sålt särskilt bra (eller? Har jag missat några bra?). Jag säger inte att deras spel inte kan avnjutas även av vuxna, men de har ju en bred målgrupp där barn är en stor del av den.

Så är det.
Men Mariokart har dock aldrig gått hem här längre omgångar varken bland barn eller vuxna.
Därför jag är så oförstående att spelet är så populärt jag känner ingen som lovordar spelen varken bland barn eller vuxna, bara sånt man läser på nätet.
Spelet är mediokert som bäst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lasselason:

Vi spelar fortfarande och det är fanimej helt fantastiskt kul, ett matigare spel får man leta efter, otroligt många banor att tävla i. De har verkligen lyckats med konststycket att ett spel kan vara kul för alla oavsett ålder. Sen är det självklart så att alla inte älskar det det vore ju märkligt, jag tycker inte FIFA eller CoD är roligt t.ex.

Ja, bästa racingspelet sen Mario Kart Wii. Några av banorna är bland det snyggaste jag sett.

Medlem

Jag undrar hur nästa Matiokart spel ska kunna klå det här.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har väldigt svårt att se vad som är så populärt med mario cart.
Som racingspel rätt tråkigt.
Som partyspel några rundor.
Alla jag känner som jag spelar med säger efter bara en stund att kul, men nu byter vi till nå roligare.

När det är fest lirar vi Mariokart 8 men sen byter vi över till Towerfall 4 players och folk vill inte sluta spela. Det är gapskratt hela tiden.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Allt är tycke och smak såklart men ibland får man nog fastslå att vissa spel uppskattas av väldigt många och ogillas av färre. MK8 till Switch är ett sånt exempel, 92 på Metacritic och försäljningssiffrorna talar ju för sig själv.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, bästa racingspelet sen Mario Kart Wii. Några av banorna är bland det snyggaste jag sett.

Ja, nya Yoshi-banan som kom med DLC är otroligt läcker.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag undrar hur nästa Matiokart spel ska kunna klå det här.

De hittar nog nåt sätt att bräcka det.

Medlem
Skrivet av lasselason:

De hittar nog nåt sätt att bräcka det.

Om de räknar med att ett Mariokart spel skall sträcka sig över två konsolgenerationer så tror jag de kan lyckas försäljningsmässigt.

Men om Mariokart 10[?] enbart blir på Switch 2 så lär nog Mariokart 8 vinna.

Spelmässigt så kan de ju hitta på galet roliga saker så där är jag inte orolig, sen pumpa ut massor av banor och game modes. Äkta multiplayer banor osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om de räknar med att ett Mariokart spel skall sträcka sig över två konsolgenerationer så tror jag de kan lyckas försäljningsmässigt.

Men om Mariokart 10[?] enbart blir på Switch 2 så lär nog Mariokart 8 vinna.

Spelmässigt så kan de ju hitta på galet roliga saker så där är jag inte orolig, sen pumpa ut massor av banor och game modes. Äkta multiplayer banor osv.

Ah du menar försäljningsmässigt? Det blir nog svårt, det hänger helt på hur framgångsrik Switch 2 blir såklart. Mario Kart 8 har ju faktiskt i nuläget sålt 70 milj ex om man räknar med det som såldes på WiiU, det är väldigt svårslaget tror jag.

Medlem
Skrivet av lonian:

När det är fest lirar vi Mariokart 8 men sen byter vi över till Towerfall 4 players och folk vill inte sluta spela. Det är gapskratt hela tiden.

Japp samma här.
Towerfall tillhör ju toppen av partyspel.
Ett spel dessutom som är rätt kul att köra själv också om det faller in


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har köpt det till både wii u och switch riktigt bra spel

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, bästa racingspelet sen Mario Kart Wii. Några av banorna är bland det snyggaste jag sett.

Den där slalombanan utan lopp, som är i tre delar, måste vara typ den perfekta banan. Jublar varje gång den kommer upp i slumpgeneratorn och tröttnar aldrig på den.

12
Skriv svar