Helldivers 2-mantel baserad på "överväldigande negativa" Steam-recensioner kan komma

Robot
Helldivers 2-mantel baserad på "överväldigande negativa" Steam-recensioner kan komma

När livet ger dig citroner...

#helldivers-2


Medlem

Kan ju alltid hoppas att de har lärt sig en läxa. Så onödigt att behöva slicka röven ren efter att ha skitit ner sig.

Medlem
Medlem

Den ser cool ut faktiskt

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju alltid hoppas att de har lärt sig en läxa. Så onödigt att behöva slicka röven ren efter att ha skitit ner sig.

Går dock inte att unlinka

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju alltid hoppas att de har lärt sig en läxa. Så onödigt att behöva slicka röven ren efter att ha skitit ner sig.

Vilka då? Arrowhead har väl varit emot kravet på PSN konto på PC hela tiden? Eller har jag missat något?


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju alltid hoppas att de har lärt sig en läxa. Så onödigt att behöva slicka röven ren efter att ha skitit ner sig.

Utgivarens muskler är oftast större än utvecklarens.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Vilka då? Arrowhead har väl varit emot kravet på PSN konto på PC hela tiden? Eller har jag missat något?

Om jag förstått det hela rätt så har det framkommit information gällande Psn-grejen på spelets storefront på steam, i popup när spelet startat första gången och om inte annat i EULAn.

Känns som att man gör en höna av en fjäder när man ser 'motståndet' bland youtubers och vissa kommentarer, men det är ju inte helt olikt steam-publiken att blåsa upp allt till onödiga proportioner.

Har inte spelet ifråga, men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt stämmer att informationen fanns där hela tiden.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Känns som att man gör en höna av en fjäder när man ser 'motståndet' bland youtubers och vissa kommentarer, men det är ju inte helt olikt steam-publiken att blåsa upp allt till onödiga proportioner.

Problemet är att en stor del länder där spelets sålts så finns inte Playstation Network tillgängligt vilket gör att spelet de köpt på Steam skulle bli ospelbara om funktionen implementerades.

Medlem

Haha fan va coolt, skönt att de har humor iaf

Quake-konnässsör

förmodligen

Dex
Medlem
Skrivet av almblad:

Hahaha det hade ju varit för jäkla kul om det blir så

Gen
Medlem
Skrivet av Dex:

Hahaha det hade ju varit för jäkla kul om det blir så

Internet kommer att implodera

Medlem

Cape of treason borde den heta, släpps den så kommer jag att bära den. 🤣

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju alltid hoppas att de har lärt sig en läxa. Så onödigt att behöva slicka röven ren efter att ha skitit ner sig.

Sony eller Arrowhead?

Vem är det som slickar och vems röv?

Medlem
Skrivet av justhitx:

Om jag förstått det hela rätt så har det framkommit information gällande Psn-grejen på spelets storefront på steam, i popup när spelet startat första gången och om inte annat i EULAn.

Känns som att man gör en höna av en fjäder när man ser 'motståndet' bland youtubers och vissa kommentarer, men det är ju inte helt olikt steam-publiken att blåsa upp allt till onödiga proportioner.

Har inte spelet ifråga, men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt stämmer att informationen fanns där hela tiden.

Nej men en till som inte vill sätta sig in i ett ämne innan man skall uttrycka sig nedlåtande mot de som kritiserar något.

Men så det är OK alltså att SONY valt att sälja spelet i 177 länder, där det blir otillgängligt när dom sedan kräver PSN konto? Eftersom PSN inte existerar i dessa länder, där man trots det valt att sälja spelet.

Men du läser, och förstår, alltid det finstilta? Alla EULA osv? Får jag skaka din hand?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nej men en till som inte vill sätta sig in i ett ämne innan man skall uttrycka sig nedlåtande mot de som kritiserar något.

Men så det är OK alltså att SONY valt att sälja spelet i 177 länder, där det blir otillgängligt när dom sedan kräver PSN konto? Eftersom PSN inte existerar i dessa länder, där man trots det valt att sälja spelet.

Men du läser, och förstår, alltid det finstilta? Alla EULA osv? Får jag skaka din hand?

Gör din due diligence, sen kan du klaga. Förstår inte att man bryter ihop och gnäller när man själv har brustit i egenkontrollen. Men folk kommer att folka(?), antar jag. Spelar ingen roll om det sen är Sony, MS eller ens Nintendo.

Medlem

Jag tycker den här designen var ganska skön.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nej men en till som inte vill sätta sig in i ett ämne innan man skall uttrycka sig nedlåtande mot de som kritiserar något.

Men så det är OK alltså att SONY valt att sälja spelet i 177 länder, där det blir otillgängligt när dom sedan kräver PSN konto? Eftersom PSN inte existerar i dessa länder, där man trots det valt att sälja spelet.

Men du läser, och förstår, alltid det finstilta? Alla EULA osv? Får jag skaka din hand?

Det stod i en särskilt markerad ruta på Steam store att spelet kräver PSN. Tydligare än så blir det inte. Spelet borde inte ha sålts i de 177 länderna men inte borde spelarna i dessa länder heller köpt spelet.

Det var OMÖJLIGT att missa. Jag som har PSN och aldrig läser EULA såg det klart och tydligt. De har gått runt kravet och nu även fått refund + återkallat psnkrav. Dåligt av Sony OCH uppblåst bortom proportioner.

1
Skriv svar