Den officiella Star Citizen-tråden

Medlem
Skrivet av Fizzie:

Kan se att det kan verka så. Men jag är genuint nyfiken på hur ni som är mer insatta i utvecklingen ser på det hela. För folk som mig som inte aktivt följer utvecklingen så brukar det vara så att någon gång, kanske 3 gånger om året så hör man något nytt från Star Citizen, antingen att de har crowfundat en gazillion dollar till, att ett skepp för priset av en villa har sålts eller att Squadron 42 kommer släppas snart. Och det känns som att detta har varit såhär de senaste åren. Lite som när man då och då hör hur George rr Martin snart kommer att släppa Winds of Winter. Så någon form av skepticism skulle jag nog säga att jag har till det hela.

Jag är långt ifrån lika insatt som de flesta här men för det första, kommer du in och kallar det "scam citizen" det första du gör är det inte så konstigt att man förväntar sig att du trollar.
För det andra, jag skojar själv ofta om utvecklingstiden och hur det bara är alpha och hej och hå med jämna mellanrum men även TROTS det är det ändå ett spel jag har fantastiskt roligt med och älskar aspekterna som fungerar. Det må ha dragit in sjuka mängder mer än man egentligen ska ha gett dom helt ärligt, men samtidigt är det magiskt när allt fungerar som det ska med det som finns bara idag. Det jag önskar är ju så klart att saker rullar på fortare, jag är själv osäker på om det någonsin kommer hinnas släppas som färdig produkt pga hur lång tid det tar för utvecklarna att släppa allt man vill göra. Men man kan fortfarande ha fantastiskt kul att flyga runt i det och mellan planeter redan idag åtminstone.

Medlem

Pyro system är tillgängligt för vissa just nu. Fick en invite till det, och än så länge tycker jag det funkar bra. Systemet är mer för pvp, för man kan inte få crimestat där.

Levelcap lade upp en video där han får prova på nya Pyro system.

Dom som får invite är vissa concierge members, och dom som har köpt citizencon paketet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Yes så e det. Här testar svenska organisationen Bluetech solsystemet Pyro under ett mindre demo

https://www.youtube.com/watch?v=v3gmUkEJxmQ


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Det händer mycket nu i Star Citizen. Vi hade nyss CitizenCon där CIG visade vad de vill lägga in i spelet inom 12 månader och att singleplayer kampanjen är "feature complete" och är redo för polering innan släpp, ett släppdatum inom ett år kanske?

De släppte också Pyro som är nästa solsystem på en separat server för utvalda spelare att testa innan den läggs in när de implementerar den första versionen av server meshing.

Nu har information börjat läcka ut om när Intergalactic Aerospace Expo sker. Det sker mellan 17-30 november och är ett ypperligt tillfälle att testa spelet gratis och testa alla skepp som finns i spelet gratis. Eventet är en stor mässa i spelet där varje skepps tillverkare har en egen dag och alla deras släppta skepp finns i hallarna för alla spelare att hyra gratis i 24 timmar.

Uppdatering. CIG har nu släppt sin officiella video och inlägg för IAE.

https://robertsspaceindustries.com/iae2953#/schedule/countdow...

Vet ni vad det bästa är? Det är helt gratis att skapa ett konto och testa allt som finns i spelet då, plus alla släppta skepp finns att låna gratis för dig att testa själv.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Lantmäteriet har varit i farten
Vi är några som så smått har börjat att projekteringsmäta olika platser i star citizen i både 2D och 3D. Det som är intressant i kråksången är att man kan begagna sig av verkliga metoder i star citizen eftersom verktygen finns ingame. Denna yta är tagen på Microtech och gjordes under nån timma


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Rymdsniglar och pirater, tillsammans med enastående miljöer, utgör bara några av de fängslande äventyr vi upplevde när vi i Asgard utforskade det ökända Pyro-systemet. Följ med oss på en resa genom Pyro, där vi utmanar våra gränser i strid både i rymden och i atmosfären. Vi dräper en spanjor, och senare hamnar mitt i en intensiv PvP-strid där oddsen är emot oss. I Pyro är det normen att skjuta först och fråga senare. Så titta på oss när vi vågar oss in i Star Citizens mest farliga solsystem – Pyro!


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Patch 3.22 gick live igår 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Happy Luminalia Star Citizens!

Happy Luminalia to every Star Citizen out there!

Medlem
I år formationsflyger Tomten på julklappsutdelningen...

Ho-ho-ho!

Medlem

Läste att cig utvecklade berättat om att bas byggande börjat sina första kryptag framåt, man kommer kunna bygga en enklare bas i första versionen, landclaim beacons kommer gå att köpa ingame, du kommer kunna crafta möbler också!
Infon kom ut på ett bar citizen event nyligen.
I åretssista isc gick jarod ut med att cig satsar på att få ut 4.0 med pyro till sommar. Och massa andra saker är på g.

Medlem
Star Citizen och året som gått

Först lite siffror,
Insamlade pengar 2023: +1,179040 Miljarder kronor (6,6238 Miljarder kronor totalt)
Backers 2023: +670956 (5,001496 miljoner totalt)
Utvecklare 2023: +240 (1100+ redigerat enligt de finansiella uppgifterna som släpptes den 3 januari 2023)

Man slog 2022 med ca 40 miljoner och nådde äntligen mer än 5 miljoner backers (även om det luktar lite illa om de senaste dagarnas ökning)
Det är ganska galet när man tänker på att vi backers betalar över 1300 personers löner i nuläget.

Vi blev förvarnade att 3.18 skulle bli problematiskt på grund av implementeringen av PES (Persistent Entity Streaming) men trots det tror jag många blev förvånade hur illa det faktiskt blev .
PES betyder att man nu håller koll på alla prylar i spelet och sparar dom mellan sessionerna OM man hamnar på samma server igen.
Det var tänkt att 3.18 skulle släppas redan i mitten av 2022 men det året fick vi bara en (1) patch (3.17) Den patchades i sin tur hela 5 gånger men ändå.
3.18 släpptes till slut den 10 mars, extremt försenad och i ganska dåligt skick. Det skulle behövas både 3.18.1 och 3.18.2 innan spelet var stabilt igen.
En jobbig tid men PES var äntligen implementerat och SC var redo för nästa steg vilket är Replication Layer följt av Server Meshing.
Förutom PES fick vi även:

  • Salvage (endast hull stripping)

  • Gen 12 Renderer

  • Nya kraschplatser plus Security Post Kareah och uppdrag på de nya plattformarna runt Crusader.

  • Vattendrag på Microtech

  • Omarbetat frakt och last system

  • Nya fordon, Drake Vulture (Salvage) RSI Scorpius Antares (EMP och Quantum jammer)

3.19 släpptes den 16 maj och var mer en stabilitetspatch inför Invictus Launch Week 2953 då den var helt baserad på 3.18.2.
Innehållsmässigt var det ganska skralt:

  • Lorville fick sig ett ansiktslyft

  • Den nya spelarupplevelsen, vägleder nya spelare genom de första 30 minuterna

  • Nya PvP och salvage uppdrag

  • En handhållen Tractor beam.

  • Nya fordon, RSI Lynx, Mirai Fury och Mirai Fury MX

Det skulle dröja ett tag innan nästa patch men den 19 september fick vi 3.20 som nog mest kommer att kommas ihåg för Port Olisars undergång och den nya Arena Commander uppdateringen.
Förutom detta fick vi även:

  • Seraphim station (som ersatte Port Olisar ovanför Orison)

  • Förbättrad körförmåga för landfordon (diskutabelt enligt vissa)

  • Fysisk last med stöd för containrar ända upp till 32 SCU

  • Nya Salvage uppdrag

  • Nya fordon, MISC Hull C, Mirai Fury LX, Anvil F8C Lightning

Exakt en månad senare var det redan dags för 3.21 att se dagens ljus. Detta var bara en vecka innan årets Citizen Con.
Patchen innehöll:

  • Tractor Beams för vissa skepp detta för att kunna flytta större laster, även skepp

  • Ship trespass gör det nu olagligt att gå in i någon annans skepp utan tillåtelse.

  • Nya uppdrag, Frakt av gods, Stöld av både Data (diverse platser) och Bevis (Security Post Kareah)

  • Fler plattformer av intresse runt Crusader.

  • Nya fordon, Crusader A1 Spirit (Bomb), Crusader C1 Spirit (Last), Tumbril Storm (Tank), Argo SRV (Fraktare), Drake Cutter Scout, Gatac Syulen

Citizen Con var äntligen tillbaks som ett riktigt event efter att Covid med mera ställt till det tidigare år.
Det varade hela två dagar (21-22 oktober) och anses nog av dom flesta fans som ett av dom bästa eventen i Star Citizens historia.
CIG påstod att det mesta som visades skulle implementeras inom 12 månader vilket bådar gott för 2024 men samtidigt har vi varit här förr, "Road to 4.0" någon?, så ta det med den vanliga näven salt.
Några av höjdpunkterna var:

  • Demo av ett fungerande Server meshing (endast lokalt på en PC)

  • Den nya Starmappen som nu även omfattar vår omgivning om det så är skepp, planeter eller stationer.

  • StarEngine demot

  • Basbyggande (igen)

  • Pyro

  • Maelstorm, CIG:s fysikmotor.

Man kan se hela dag 1 Här och dag 2 Här.

En imponerande video om Squadron 42 släpptes också under eventet.
Även om Squadron 42 inte är samma sak som Star Citizen kommer många funktioner att spilla över till SC.
Utvecklingstiden för SC påverkas också i takt med att utvecklare som blivit klara med sitt jobb med SQ42 börjar jobba med SC.

Den 15 december släpptes så årets sista patch (3.22) och med den kom, som utlovades på Citizen Con, de nya hårstilerna.
Vi fick även ett omtag av vad som tidigare kallats för Salvage munching. Att få skeppen att tugga i sig skrot visade sig inte vara särskilt praktiskt så man implementerade ett slags upplösningsfält tills dess att man vet hur man skall gå vidare.
För övrigt fick vi även:

  • Inventory - Cargo Containers, Vi kan nu köpa containrar och lagra vad vi vill i dom och placera dom säkert i våra skepp.

  • Nya banor till Arena Commander plus Multicrew med möjlighet att spawna in direkt på tex en turret.

  • Nya fordon, Aopoa San'tok.yāi (medium fighter), Origin X1, Origin X1 Velocity (Racing), Origin X1 Force.

I en senare 3.22.x patch (Q1 2024) kommer Replication Layer att separeras från Spel servern och flyttas till en annan server som en Tjänst.
Detta kommer göra spelet mycket robustare om servern kraschar men är även kritiskt för att få Server Meshing att fungera.

Om det här var för mycket att läsa så släppte CIG en egen sammanfattning men den är bara på 2 minuter så det gäller att hänga med,

Medlem

En brasklapp,
Det kan komma ett "Letter from the chairman" senare idag vilket kan påverka en del siffror i posten ovan.

Medlem

Som brukligt har CIG nu släppt de finansiella uppgifterna för 2022.
https://cloudimperiumgames.com/blog/corporate/cloud-imperium-...

Medlem

Jag hade lagt upp ett event för enskilda svenskar för att köra en Reclaimer ihop med diverse salvage-missions i lördags. När det stod +10 pers och ville vara med från diverse organisationer, så fick vi snabbt ändra våra planer. Det blev 3 skepp totalt där ett skepp skulle agera filmcrew, och de andra skulle köra 2 reclaimers med diverse salvage-missions där SRS (simple radio standalone) fick agera kommunikationsmedel mellan skeppen. Nu blev eventet mer intressant än så eftersom vi både fann en övergiven reclaimer med lådor för +400 000 crediter, och från ingenstans uppkom en S&R av medlemmarna från en av dessa reclaimers. Utöver det så gick radiostationen Intercom 17 varm på SRS-servern XD

Stort tack till de strömedlemmar som var med från Bluetec, Stringfellas, Tkors och Asgard, men även de organisationsfria medlemmarna som ställde upp


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

En ny free fly är på oss!

Nu finns chansen att testa spelet gratis igen fram till och med 15 februari. Denna gången får man låna fem skepp under tiden och som alltid så är allt i spelet upplåst även för dem som testar. Samtidigt så firas Coramor som är spelets version av alla hjärtans dag så fokus är på att spela tillsammans så få med dina vänner eller bättre halva.

För denna free fly så har CIG också en referral bonus extra laddad med belöningar. Använder du någons referral kod innan 25 februari när du skapar ditt konto och sen köper ett start paket inom samma tidsperiod så får båda en Drake Dragonfly, en röd tung rustning och en röd hagelbössa.

1. Skapa ett konto och använd någons referral kod, du kan inte lägga in den efteråt. (Min finns i min signatur)
2. Gå till denna länk Free Fly och tryck på "Fly For Free" för att lägga till skeppen på ditt konto.
3. Ladda ner spelet och under tiden så kan du leta upp en bra guide video för spelet på youtube, det finns
en tutorial i spelet men den är ganska sparsmakad.
4. Gillar du spelet? Köp då ett startpaket innan 25 februari så får du och personen vars kod du använde bonusarna.
5. Söker du folk att spela med? Då kan Asgard Asgard sida vara rätt för dig. Vi är en helsvensk organisation som funnits sen 2012. Med tiden har vi blivit den störta organisationen i norden och har nära samarbeten med våra norska och finska vänner. Vi håller också i events varje helg och just nu väntar alla ivrigt på 3.23 som kommer vara den största patchen sen 2017 och kommer ändra massor med system till sådan som polerats i singleplayer spelet Squadron 42 som är i poleringsstadiet.

https://robertsspaceindustries.com/flyfree
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/197...
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/197...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vill slå ett slag för the dark side också

REAVERS är ett outlaw-syndikat bestående av spelare som alla tycker det är roligare att bryta lagar än att följa dem.
Somliga kallar oss för Pirater, andra oss för hjältar, vi själva skulle nog hålla med om både och.

För tillfället är vi aktiva inom alla game-loops (även pirater kan arbeta) och du är välkommen oavsett vad din specialitet är och oavsett hur rutinerad du är. Vi har planerade event och en aktiv discord plus att vi regelbundet spelar med folk från andra organisationer.

Med andra ord, nybörjare är mer än välkomna.

Inför nästa solsystem (Pyro) planerar vi stora saker och vi vill gärna att du är med på resan!

Välkommen

Org: https://robertsspaceindustries.com/orgs/REAVRS
Discord: https://discord.gg/vbFwPwau

Medlem

I detta eventet skulle vi från organisationen SWECON fokusera på att utföra salvage med vultures, som i sin tur skulle lasta över sina lådor till en caterpillar. Vi hade lite otur då en 30K inträffade 1 timme in, så det ni ser är ungefär 1 timmes arbete från stationen och tillbaka. Annars var planen att fylla större delen av caterpillern.

Det som inte framgår, är att vi är 28 stycken spelare på samma server från tre helt olika discord-servrar där mindre grupper gör olika saker. Vi har däremot kommunikation mellan de olika grupperna/organisationerna via Simple radio standalone (SRS) i vanlig ordning ifall någon svensk inom det svenska communityt Swedish umbrella skulle behöva hjälp av de andra grupperna.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Inatt skrevs historia då en spelare hoppade ifrån stanton till pyro helt sömlöst mellan servrarna. Detta är definitivt värt å fira 🥳


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Inatt skrevs historia då en spelare hoppade ifrån stanton till pyro helt sömlöst mellan servrarna. Detta är definitivt värt å fira 🥳

Igår och idag har Evocati tydligen testat både 200 och 400 spelare på en shard.
Det går undan nu

Medlem

Letter from the chairman 2024
https://play.sc/lftcm

Medlem

Samarbetet mellan olika svenska organisationer och enskilda spelare "Swedish Umbrella" fyllde 4 år i torsdags, vilket firades på gemensam partybåt 890 jump med medlemmar från diverse organisationer. En varning för magstarkt innehåll i videon, då det innehåller intagande av virtuell alkohol och nakenchock i spa-avdelning ^_^

Tack till deltagare från organisationerna Swetrust, Swecon, Blackguard, Reavers och många fler


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Server meshing i Stanton testas för fullt just nu och det verkar lovande.
I videon kan man se hur dom har lyckats hitta gränsen mellan de två servrarna och placerat ett skepp på en spelserver och det andra skeppet på den andra spelservern.
Trots det kan han skjuta på båda skeppen utan nån synbar fördröjning.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1blj83n/going_f...

Det förekommer givetvis en del krascher mm men det här är väldigt tidiga tester så det kommer bara att bli bättre.

Om jag inte är missinformerad hade CIG vid det tillfället delat in Stanton i två servrar.
Server 1 fick ta hand om samtliga planeter och dess månar.
Server 2 Fick ta hand om resten dvs rymden med dess alla rymdstationer.

Edit: Jag lyckas inte bädda in videon från Reddit. Är det ens möjligt, nån som vet?

Medlem
Skrivet av JRico:

Server meshing i Stanton testas för fullt just nu och det verkar lovande.
I videon kan man se hur dom har lyckats hitta gränsen mellan de två servrarna och placerat ett skepp på en spelserver och det andra skeppet på den andra spelservern.
Trots det kan han skjuta på båda skeppen utan nån synbar fördröjning.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1blj83n/going_f...

Det förekommer givetvis en del krascher mm men det här är väldigt tidiga tester så det kommer bara att bli bättre.

Om jag inte är missinformerad hade CIG vid det tillfället delat in Stanton i två servrar.
Server 1 fick ta hand om samtliga planeter och dess månar.
Server 2 Fick ta hand om resten dvs rymden med dess alla rymdstationer.

Edit: Jag lyckas inte bädda in videon från Reddit. Är det ens möjligt, nån som vet?

Grymt! Äntligen händer det 🥳


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Är det någon som är wave 2 som hunnit testa meshing med 800 spelare i helgen nåt? Jobbar natt hela helgen så inte orkat lira.

Medlem
Skrivet av ace84:

Är det någon som är wave 2 som hunnit testa meshing med 800 spelare i helgen nåt? Jobbar natt hela helgen så inte orkat lira.

Inte testat men det fungerade tydligen förhållandevis bra upp till 400 spelare, när de nådde 700 så var det mycket problem.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

CIG testade nu under helgen massive scale server meshing. Levelup lade upp en bra video på detta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Tack för att ni hållet tråden vid liv och uppdaterar så man kan hänga med i svängarna. Jag hoppas spelet blir fantastiskt för då blir det win-win för hela spelindustrin och att affärsidén faktiskt funkar. Det finns alltid fula fiskar där ute, men ibland är det faktiskt guld som glimmar. Håller tummarna!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Star Citizen är verkligen intressant, jag hoppas som Walter att det blir ett bra spel. Men jag har en fråga till er som har lagt 1000 kronor eller mer på det här spelet, har ni spenderat liknande på något annat spel? Vad är det som gör just Star Citizen så speciellt?

Jag ser givetvis också fram emot det, och var jättehypad för några år sedan, men när man blivit äldre och livit ändrar sig så känns dessa ändlösa spel inte lika intressante längre - det känns som att man kommer missa en massa om man inte lirar ett par timmar varje dag.

Som sagt, inget hat utan bara en ärlig fråga.

Medlem
Skrivet av reaver:

Star Citizen är verkligen intressant, jag hoppas som Walter att det blir ett bra spel. Men jag har en fråga till er som har lagt 1000 kronor eller mer på det här spelet, har ni spenderat liknande på något annat spel? Vad är det som gör just Star Citizen så speciellt?

Jag ser givetvis också fram emot det, och var jättehypad för några år sedan, men när man blivit äldre och livit ändrar sig så känns dessa ändlösa spel inte lika intressante längre - det känns som att man kommer missa en massa om man inte lirar ett par timmar varje dag.

Som sagt, inget hat utan bara en ärlig fråga.

SC är det spelet jag spenderat mest på, ett antal tusenlappar men jämför man med andra subscription-baserade spel så ligger jag nog inte i överkant tror jag.

Redan idag är SC unikt i sitt djup. Du kan sömlöst hämta ett rymdskepp , landa på en planet och hämta ett markfordon och parkera det i ditt skepp för att därefter flyga till en annan måne/planet och bedriva markstrid/mining etc.

Spelet är otroligt komplext redan idag och Chris Roberts siktar verkligen mot stjärnorna. Kommer allt i hans vision komma med i spelet? Garanterat inte men om bara 50% är med så kommer det vara i en egen liga.

Som det är idag så kan man lätt spela 1h/vecka och inte missa något eller känna att man hamnar på efterkälken men redan i och med 3.23 (nästa stora patch) kommer stora förändringar och därefter är det förhoppningsvis 4.0 (nästa stjärnsystem) men jag vill tro att det inte kommer förändra "närvarokravet" något nämnvärt.

Mitt tips är att testa free fly event och håll dig uppdaterad med deras YT med vad som händer i utvecklingen och sedan hoppa in när det känns rätt.

Medlem
Skrivet av reaver:

Star Citizen är verkligen intressant, jag hoppas som Walter att det blir ett bra spel. Men jag har en fråga till er som har lagt 1000 kronor eller mer på det här spelet, har ni spenderat liknande på något annat spel? Vad är det som gör just Star Citizen så speciellt?

Jag ser givetvis också fram emot det, och var jättehypad för några år sedan, men när man blivit äldre och livit ändrar sig så känns dessa ändlösa spel inte lika intressante längre - det känns som att man kommer missa en massa om man inte lirar ett par timmar varje dag.

Som sagt, inget hat utan bara en ärlig fråga.

Jag har lagt mer på WoW, Lotro och Guild Wars 2 enskilt än vad jag lagt på Star Citizen sen 2015. Jag vet inte exakt vad jag ligger på men det har säkert passerat 3000kr. Men 3000kr/ 9år så är det inte så illa.

För mig så har det varit den stora sandlådan som jag lekt i med organisationen jag är med i. Det är lite knöligt men det går absolut ha stora org events eller slåss mot andra orgs. Jag har också bara åkt runt och utforskat eller tjänat pengar för att kunna köpa massa skepp i spelet så jag kan testa dem.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skriv svar