15 miljoner sålda Baldur's Gate 3, antyder Larian – med två nya spel på gång

Robot
15 miljoner sålda Baldur's Gate 3, antyder Larian – med två nya spel på gång

Swen Vincke om Baldur's Gate 3: "Det går väldigt, väldigt bra".

#baldurs-gate-3


Medlem

Mycket välförtjänt på alla sätt!

Medlem

Vilket innebär att studion omsatt mer än ca 8 miljarder SEK?

Fett. Och välförtjänt.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Heja heja! Grattis Larian!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

7 av 9 spel de gjort är Divinity spel. Det första är deras spel från 1997 och sen Baldur's Gate 3. Tror inte riktigt på det där att de alltid vill göra ny saker.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

7 av 9 spel de gjort är Divinity spel. Det första är deras spel från 1997 och sen Baldur's Gate 3. Tror inte riktigt på det där att de alltid vill göra ny saker.

Divine Divinity och Divinity: Original Sin (eller för den delen mellanliggande spel) är väldigt olika från varandra. Bara för att ett av orden i titeln är samma är det inte samma spel. Sen att det blivit så många titlar i ”serien”, om man nu vill kalla det för det, är väl en ekonomisk verklighet då dom har varit nära att kånka tidigare och inte kunnat välja projekt fritt.

Ambassadör
Xbox

Jag har köpt två! Råkade beställa ett fysiskt exemplar också...

Grymt spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Frågan är om de håller sig till isometriskt eller kör nåt helt nytt. Det verkar som om de kör på nåt helt nytt. Hoppas dock det blir ett RPG. Grattis Larian.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ett av spelen är som jag förstod det DOS3, och det andra är ett helt nytt IP, och tolkade jag honom rätt är det det senare som är planerat att släppas först.

Medlem

BG3 är fortfarande ganska dyrt, fast det beror väl mest på euro-kursen iofs, 60 euro känns ganska lagom annars. Men, de skulle sälja fler kopior med lite bättre kurs. Eller rabatt.

1
Skriv svar