Begå massmord för bättre frame rate i Dragons Dogma 2

Robot
Begå massmord för bättre frame rate i Dragons Dogma 2

NPC:er är orsaken till dålig frame rate.

#Capcom, #Dragons-dogma-2


Medlem

Jag tror vi är många som tänker på detta val av titel en dag som denna, heh xD..

Medlem

Perfekt rubrik dagen till ära...

Medlem

Blir att skippa detta spel 🙂

Medlem

Istället för årets spel verkar detta bli årets skämt. Snyggt jobbat Capcom


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Öhhh årets skämt kommer nog i form av något från Microsoft eller du tycker att ett dåligt optimerat spel borde förpassas som skit när det dock är ett betydligt bättre spel i grunden än 80 % av förra årets lineup? Starfield någon? Redfall kanske passar, eller Lords of fallen eller nä nämn ett spel som ska lanseras i år som kommer vara bra optimerat och 10/10... Spelindustrin är 50/50 hit and miss nu så jag e tacksam för de få som gör något eget och hållbart även med buggar å quality of life problem som är lätt fixade inom några månader. Visst de e surt att behöva vänta på att spel blir "färdiga" men hellre att det är ett genomtänkt spel i grunden istället för att köra sönder varenda ip man hittar och förstör gamla bra studios på köpet...DD2 är nog ett bra spel med hög scope som kommer att åtgärdas men att kalla det för årets flopp är en flopp

Medlem

Blir det till att spela detta så blir det via Game Pass. Rushat som vanligt. 5, 6 kanske 7 patchar senare kanske det är färdigt.

Medlem

Nästa generation cpu ska ha ai accelerator. Kanske kan dessa npc uträkningar flyttas till det?

Medlem

riktigt synd att det är så dåligt optimerat, själva spelet är ju skit bra och roligt men prestendan dra ner det så mycket

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag tror vi är många som tänker på detta val av titel en dag som denna, heh xD..

Skrivet av robbis:

Perfekt rubrik dagen till ära...

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ibland så!

Jag tycker inte att det är passande att skämta om detta här på FZ. Men men....

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ibland så!

Oj, jag tror nog du missade poängen här lite. Ca 100 civila har precis blivit brutalt mördade i ett massmord i Moskva, ett dåd som typ hela världen fördömer. Att samma dag som nyheten kablas ut över världen använda "massmord" i en skämtsam rubrik om något helt annat är ju lite...otajmat, för att beskriva det milt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag tycker inte att det är passande att skämta om detta här på FZ. Men men....

Det är nu över hundra döda, dödssiffran stiger, fy fan vilken tragedi alltså.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag tycker inte att det är passande att skämta om detta här på FZ. Men men....

Skrivet av Jeybee:

Oj, jag tror nog du missade poängen här lite. Ca 100 civila har precis blivit brutalt mördade i ett massmord i Moskva, ett dåd som typ hela världen fördömer. Att samma dag som nyheten kablas ut över världen använda "massmord" i en skämtsam rubrik om något helt annat är ju lite...otajmat, för att beskriva det milt.

Skrivet av lasselason:

Det är nu över hundra döda, dödssiffran stiger, fy fan vilken tragedi alltså.

Samtidigt bör vi kunna skilja på saker och ting. Vi spelare begår i princip massmord i alla spel innehållande action/combat.
Det här har inget med det i Moskva att göra. Ett ord kan användas i flera olika sammanhäng utan koppling till varandra.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Samtidigt bör vi kunna skilja på saker och ting. Vi spelare begår i princip massmord i alla spel innehållande action/combat.
Det här har inget med det i Moskva att göra. Ett ord kan användas i flera olika sammanhäng utan koppling till varandra.

Det var inte rubriken eller ordet jag reagerade på. Dock så kändes kommentarerna opassande bara.

Medlem

Vanligtvis brukar folk gnälla om att allt är för PK och för mycket "censur" här på FZ, nu är det plötsligt för mycket att använda ett visst ord för att det kan förknippas till en aktuell händelse.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Jeybee:

Oj, jag tror nog du missade poängen här lite. Ca 100 civila har precis blivit brutalt mördade i ett massmord i Moskva, ett dåd som typ hela världen fördömer. Att samma dag som nyheten kablas ut över världen använda "massmord" i en skämtsam rubrik om något helt annat är ju lite...otajmat, för att beskriva det milt.

Ok, det hade jag helt missat när jag skrev nyheten. I så fall var det olyckligt skrivet. Jag tänkte mer tajmat för hur diskussionerna går idag och igår runt spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Oj, jag tror nog du missade poängen här lite. Ca 100 civila har precis blivit brutalt mördade i ett massmord i Moskva, ett dåd som typ hela världen fördömer. Att samma dag som nyheten kablas ut över världen använda "massmord" i en skämtsam rubrik om något helt annat är ju lite...otajmat, för att beskriva det milt.

Oj, jag tror du missat att högvis med människor blivit dödade i attentat i flera år, på olika håll i världen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Oj, jag tror du missat att högvis med människor blivit dödade i attentat i flera år, på olika håll i världen.

Nej, det har jag inte missat.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nästa generation cpu ska ha ai accelerator. Kanske kan dessa npc uträkningar flyttas till det?

Det är helt olika saker tyvärr.

Som vanligt, i alla dessa slags trådar när ytterligheter kommer på tal, så handlar det alltid om svart eller vitt för vissa. FZ kan inte råda bot på hela den ociviliserade världens missgärningar, och en rubrik som råkar sammanfalla med något terrordåd kan väl inte ligga någon till last. Det skulle vara önskvärt att fler betedde sig i forum som de gör i verkligheten, med en smula förnuft.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är nu över hundra döda, dödssiffran stiger, fy fan vilken tragedi alltså.

Javisst. Likaså är det ju en tragedi att Ryssarna härjar runt i Ukraina och tagit livet av lite över 10.000 civilister (varav nästan 600 barn) sedan krigets start.

Personligen har jag dock lite svårt att känna något större sympati för Ryssland i dagsläget pga detta.

Men sån är jag.

Medlem
Skrivet av KoP:

Javisst. Likaså är det ju en tragedi att Ryssarna härjar runt i Ukraina och tagit livet av lite över 10.000 civilister (varav nästan 600 barn) sedan krigets start.

Personligen har jag dock lite svårt att känna något större sympati för Ryssland i dagsläget pga detta.

Men sån är jag.

Då är vi två.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Soulless:

Oj, jag tror du missat att högvis med människor blivit dödade i attentat i flera år, på olika håll i världen.

Där kom dagens relativisering.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Avstängd
Skrivet av KoP:

Javisst. Likaså är det ju en tragedi att Ryssarna härjar runt i Ukraina och tagit livet av lite över 10.000 civilister (varav nästan 600 barn) sedan krigets start.

Personligen har jag dock lite svårt att känna något större sympati för Ryssland i dagsläget pga detta.

Men sån är jag.

Det är väl inte en fråga om att känna sympati för ett visst land utan för människorna och deras anhöriga som faktiskt drabbades och dog i terrordådet.
Lite smaklöst att från ingenstans deklarera sin brist på sympati efter att ett terrordåd inträffat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Javisst. Likaså är det ju en tragedi att Ryssarna härjar runt i Ukraina och tagit livet av lite över 10.000 civilister (varav nästan 600 barn) sedan krigets start.

Personligen har jag dock lite svårt att känna något större sympati för Ryssland i dagsläget pga detta.

Men sån är jag.

Det är faktiskt personerna du ska känna sympati för inte landet/regeringen.
Tänk om du haft oturen att födas i ett land som styrs av en diktator. Inte lätt att ställa sig upp och sätta stopp för vad de bestämmer att göra, när du med stor sannolikhet blir fängslad eller dödad.

Medlem
Skrivet av Mishima:

Det är väl inte en fråga om att känna sympati för ett visst land utan för människorna och deras anhöriga som faktiskt drabbades och dog i terrordådet.
Lite smaklöst att från ingenstans deklarera sin brist på sympati efter att ett terrordåd inträffat.

Håller helt med. Om Putin eller stridskåta generaler hade strykt med så kan jag väl erkänna att jag inte hade känt sorg. Men detta var oskyldiga offer som knappast beslutat ett smack om invasionen eller har något att säga till om och därför får dessa stackare i alla fall min sympati.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Så himla skön rubrik. Men det tar emot att döda oskyldiga även om det bara är ett spel.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Som vanligt, i alla dessa slags trådar när ytterligheter kommer på tal, så handlar det alltid om svart eller vitt för vissa. FZ kan inte råda bot på hela den ociviliserade världens missgärningar, och en rubrik som råkar sammanfalla med något terrordåd kan väl inte ligga någon till last. Det skulle vara önskvärt att fler betedde sig i forum som de gör i verkligheten, med en smula förnuft.

Sluta vara logisk och förnuftig!!!!!!

Skrivet av Jönsen:

Sluta vara logisk och förnuftig!!!!!!

Jag är ledsen; morsan bankade in vett och sans i mig när jag var liten med logik. Man kan inte undslippa detta i vuxen ålder


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KoP:

Javisst. Likaså är det ju en tragedi att Ryssarna härjar runt i Ukraina och tagit livet av lite över 10.000 civilister (varav nästan 600 barn) sedan krigets start.

Personligen har jag dock lite svårt att känna något större sympati för Ryssland i dagsläget pga detta.

Men sån är jag.

Lika smaklös kommentar som rubriken, om än något mer.

Kanske gillar jag inte staten Kina, men det betyder inte att jag inte känner för alla människor som kanske lider på olika sätt i landet. Samma sak gäller här

12
Skriv svar