Fragzone-fredag – Om att lägga 1 000 timmar i ett spel

Robot
Fragzone-fredag – Om att lägga 1 000 timmar i ett spel

"Spelet är bra, men för kort."

#fragzone-fredag


Medlem

Tror jag har lite mer än 4000 timmar i h1z1, bästa BR spelet haft så mycket skoj med kompisar och lärt känna människor världen över via det spelet.

Medlem

Är väl uppe i typ 2500 timmar i team fortress 2 och runt 1500 timmar i chivalry 2. Är nog svårt och komma upp i dom tiderna i singelplayerspel.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Bortsett från WoW så tror jag inte att jag någonsin lagt 1000 timmar på ett enda spel. Jag tror jag har runt 500 timmar i Star Trek Online.

Medlem

PUBG är det spel jag lagt ned mest tid på steam(800h).
Det är även det sista spelet hela kompiskretsen spelade tillsammans. Vilket är lite sad, för vi kommer nog aldrig mer klaffa på samma sätt längre.

Annars är League of Legends tveklöst nummer 1, vi snackar tusentals om inte upp mot tio eller mer.
Det singeplayer spel jag lagt ned mest tid på är nog Witcher 3 eller Elden Ring


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har runt 2000 timmar i Escape From Tarkov, suger fortfarande på det däremot

Medlem

Esporter, mmo och liknande flugor kommer och går, men Heroes 3 är för evigt.

Releasehästryttare

1000?

Medlem

Replayability.

Medlem

1700hr i Arma 3. 1200 av dem i editorn när jag gjorde uppdrag till min grupp milsim fanatiker.
Så sjukt taggad på 4an.

Inaktiv

Hur orkar man lägga så många timmar på ett spel?
Jag blev imponerad av mig själv att jag kom upp i över 100 timmar på Dragon Quest XI.

Medlem

Har nog flera spel som är uppe i runt 500h, något enstaka som är uppe i 1000h timmar.

Spelar många spel mycket istället för få spel jättemycket.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Dota 2 strax under 5.000 timmar.
Team fortress 2 strax under 2.500 då har jag inte spelat det aktivt på 8-10 år

Dark age of Camelot, World of Warcraft, Warhammer online :Age of Reckoning och Return of Reckoning, Lord of the rings online och Elder scrolls online alla åtskilliga 1.000-tals timmar i varje

Testpilot

ca 450 i Snowrunner men har många spel med 150+ timmar så jag sprider ut det mer jämnt över många.
Men MMO/Onlinespel har jag lagt av med , säkert 1000 timmar i Wow och EVE Online.

Medlem

Har nog inte lagt över 300 timmar på nåt spel. Finns några jag hade kunnat det men har för mycket andra spel i min backlog jag hellre känner jag vill beta av då.

Medlem

Närmare 3000h i Arma 2 pga diverse mods genom åren (DayZ mod, Wasteland). DayZ Standalone 1208h. Escape From Tarkov nästan 1800h. PUBG är tillräckligt nära med sina 989h.

Arma 3 är ganska nära med 948h, men där tror inte jag det blir så mycket mer.

Medlem

Finns för många spel för att man skall orka flytta in i vissa.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Oj finns ett flertal spel man spenderat över 1000 timmar i

1: De flesta Battlefield spelen (förutom 2042)
2: Fortnite
3: Oblivion
4: Skyrim
5: Fallout 4

Starfield ligger några hundra timmar ifrån men kommer garanterat hamna där också bara expansionerna och mod stödet kommer.

Medlem

Lineage 2 och Diablo II misstänker jag starkt ligger på 1000 timmar plus. Fast båda körde jag mest för 20 år sedan.

Jag har flera spel som känns som 1000 timmar. Exempelvis Counter Strike 1.5, Battlefield 2… men båda är sannolikt 200-400 timmar vardera.

Ett spel som jag spelat mer än 500 timmar är Phantasy Star Online till GameCube.

Edit:
Hittade mina gamla BF2 Stats
https://www.bf2hub.com/stats/47141404


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Finns för många spel för att man skall orka flytta in i vissa.

Japp, trots mina massivt antal timmar i spelen ovan så håller jag med fullständigt. Sedan jag skaffade min Steam Deck har jag vidgat vyerna rejält och spelar genom en massa olika spel jag missat genom åren. Upptäckt genres som jag helt hoppat över eller rent av inte ens vetat om. Finns så många fantastiska spel man.

Medlem

10000h+ i Wow. Har slutat flera gånger och sagt aldrig mer...

Medlem

Har inte kommit upp i 1000 timmar i nått spel i modern tid som har tidsräkning.
Mycket möjligt att jag kom upp i sådana siffror med spel som Quake, CS och Battlefield 1942.
Kollar jag Steam så visar SteamVR snart 3000 timmar och enskillt spel är ghosts of tabor med ca 220 timmar.
Snowrunner på Epic store visa ca 350 timmar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har 1350 timmar i rocket league. Har knappt rört spelet dom senaste åren så jag var nog rätt fanatisk den första tiden.
Är inte i närheten av sådana siffror i något de stora rollspelen XD

Medlem

Har över 2000 timmar på heroes 3 på steam. Lågt räknat 4000 till på ’’’Original’’ spelet 😊

Medlem

WoW, CS, LoL, HotS, WC3 - alla är långt över 1000 timmar.

I online multiplayer/competitive-spel försvinner tiden ganska enkelt. Inte i närheten av lika mycket nu för tiden dock, men förr plöjdes det(och inte lite heller).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

3000+ timmar i Rimworld (vet inte exakt då jag körde den DRM-fria versionen utanför steam ett bra tag)
2000+ timmar i Crusader Kings 2 (Vet inte exakt här heller då jag mestadels kört utanför steam även här.)

Att få ihop det som ensamstående 2-barnsförälder på heltid är rätt bra tycker jag.

Medlem

Kom upp 1250 timmar i Warzone innan Warzone 2.0 lanserades 🙂 Oroväckande få vinster med tanke på timantalet 😂

Medlem

Över 3000h i wow.. men det är över många år då jag spelat sen Vanilla. Tror knappt jag kommit upp i 100h i något annat spel.

Medlem

4288 h i pubg nu. Har snart klarat ut hela kampanjen.

Medlem

Nu vet jag inte timmarna. Men jag spelade Gears of war 5 horde multiplayer väääääldigt mycket längre bak i tiden. Var och varannan dag flera timmar om dagen upp emot ett och ett halvt år spelade jag horde multiplayer. Det kanske går att se timmarna på nätet på nått vis?
Kanske om man går in på sitt Microsoft konto eller nått?
För det går inte se spel timmarna i någon spel meny i gears of war 5.

12
Skriv svar