Capcom lovar fixa vissa saker efter Dragon's Dogma 2-kritiken

Robot
Capcom lovar fixa vissa saker efter Dragon's Dogma 2-kritiken

Men inget om dlc-ändringar än.

#capcom, #dragons-dogma-2


Medlem

Blir klart att vänta med detta spel... tyvärr

Medlem

Jag kan typ förstå några av mtx men det jag hört om Portcrystal's är galet.
Det ska bara finnas några st men om man vill använda portal oftare måste man köpa den.

Skribent
Skrivet av mjuffs:

Jag kan typ förstå några av mtx men det jag hört om Portcrystal's är galet.
Det ska bara finnas några st men om man vill använda portal oftare måste man köpa den.

Det här känns mest tveksamt. Betala för fast travel...ser en framtid där det medvetet är långa avstånd i spel och man får betala 2 dollar per resa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

*helsike

förlåt

Medlem
Skrivet av mjuffs:

Jag kan typ förstå några av mtx men det jag hört om Portcrystal's är galet.
Det ska bara finnas några st men om man vill använda portal oftare måste man köpa den.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här känns mest tveksamt. Betala för fast travel...ser en framtid där det medvetet är långa avstånd i spel och man får betala 2 dollar per resa.

Rätt sjukt att man ens har släppt igenom det. Hur kan man ens tro att någon faktiskt skulle uppskatta en sådan feature? Vem är målgruppen?

Detta ska sågas vid fotknölarna så är det dör i sin linda.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Verkar som de missat skriva att ferrystone också fås i spelet. Jag kliar mig lite i huvudet för det känns som dessa grejerna är avsevärt mindre meningsfulla att köpa än de flesta mtx, samtidigt som de är extremt enkla att få i spelet och även då kan du fuska dom lokalt. Jag har bara kört 7 timmar så kanske ändrar synen på dom senare, men känns inte som något oväntat.

Har svårt att se att de verkligen tänkt sig många ska köpa detta, känns som någon exec/investor som vill ha token mtx. Samtidigt borde man kunna lista ut backlash skulle ske oavsett då det inte är så nyanserad syn på mtx.

Min average perf över 7 timmar var 150 fps med 7800xtx och 5800x3d. Städerna är typ 60-80 tills du rör runt på kameran, varvid det blir weird drops som knappt märks på fps mätaren men känns riktigt bad. Det är 'spelbart' men inte acceptabelt.

Field of view är under all kritik(och nej fov är inte samma sak som distance till kameran).

Med allt det sagt, har jag skitkul med spelet. Det är mer eller mindre vad jag väntade mig och hoppats på.
När det gäller mtx borde folk testa lite innan dom avgör hur illa dom är. Ferrystones specifikt innebär att spela på annorlunda sätt än tänkt, mindre exp och mats för upgrades. Det är paid cheats liknande annat capcom gjort. De finns för 10k guld med om jag såg rätt och hade typ 40k på lvl 11

Medlem

Och där sparade man 500 kr


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vissa rapporterar om att deras Steam bibliotek har frusits och problem uppstått efter att de har trixat med borttagning av sparfiler i mappen.

Skumma val av mikrotransaktioner minst sagt. Eftersom inget av det egentligen behövs. Framförallt fast travel borde plockas bort, men fortsätta vara ett ovanligt item i spelet som kan användas i absoluta nödfall (fast travel är annars inget som riktigt hör hemma i Dragons Dogma).

Det är lite en höna av en fjäder som gjorts här. Precis som i det gamla fallet med horse armor. Det var löjligt i Oblivion, men det gjorde inte ett bra spel dåligt o slutändan. Och om några år kommer Dogma 2 troligen att bli ihågkommet som ett faktiskt bra rollspel.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Skumma val av mikrotransaktioner minst sagt. Eftersom inget av det egentligen behövs. Framförallt fast travel borde plockas bort, men fortsätta vara ett ovanligt item i spelet som kan användas i absoluta nödfall (fast travel är annars inget som riktigt hör hemma i Dragons Dogma).

Det är lite en höna av en fjäder som gjorts här. Precis som i det gamla fallet med horse armor. Det var löjligt i Oblivion, men det gjorde inte ett bra spel dåligt o slutändan. Och om några år kommer Dogma 2 troligen att bli ihågkommet som ett faktiskt bra rollspel.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här känns mest tveksamt. Betala för fast travel...ser en framtid där det medvetet är långa avstånd i spel och man får betala 2 dollar per resa.

Men va, är det sant!

Var sånt man skämtade om när det blev lite väl mycket mtx i spel... och nu är vi där.

Tragiskt.

Som sagt, helt fel att det ens går att köpa. Det är riktigt dåligt. Sen tror jag verkligen att Hideaki Itsuno menar vad han säger där.

Medlem

Riktigt ruttet faktiskt. Att komma med ett sådant uttalande om fast travel och göra det sällsynt i spelet. Sen släpper de en MTX som är en fast travel.

Medlem

”MAN KAN FÅ DESSA BELÖNINGAR IN-GAME HURR DURR” Ni menar basfunktioner som finns i alla andra spel utan att behöva betala eller låsa upp? Ok men fuck you

Medlem

Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter

Medlem

To late


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter

Kul att du gillar spelet!

Medlem

Vad folk gnäller, det finns ju 2 olika sätt att fasttravla i spelet så det är inga problem alls att ta sig runt utan att köpa MTX.
Spelet är förövrigt askul, bästa köpet jag gjort på länge.

Medlem

Snart får man betala för att ladda en save. Det här går åt fel håll med spelutvecklingen. Har man köpt spelet så har man. Ska inte behöva pumpa in 800 spänn till för att få 100% av spelupplevelsen. Fast vissa verkar gilla att strössla pengar över produkter man redan köpt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter

Är det verkligen review bombing om man inte får vad som lovas eller förväntar sig och bara lämnar en... negativ review? Låter för mig som betyget är välförtjänt om du måste betala för att skapa en ny karaktär eller för att snabb förflytta sig för varför skulle man rekommendera det till sina kompisar?

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Skumma val av mikrotransaktioner minst sagt. Eftersom inget av det egentligen behövs. Framförallt fast travel borde plockas bort, men fortsätta vara ett ovanligt item i spelet som kan användas i absoluta nödfall (fast travel är annars inget som riktigt hör hemma i Dragons Dogma).

Det är lite en höna av en fjäder som gjorts här. Precis som i det gamla fallet med horse armor. Det var löjligt i Oblivion, men det gjorde inte ett bra spel dåligt o slutändan. Och om några år kommer Dogma 2 troligen att bli ihågkommet som ett faktiskt bra rollspel.

Ja, det är tråkigt att lanseringen av ett sånt här mästerverk saboteras av microtransactions och synd att många därmed missar ett otroligt spel, men Capcom har alltid varit vedervärdigt pengakåta så det är inte mer än rätt att de straffas.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Lofa:

Men va, är det sant!

Var sånt man skämtade om när det blev lite väl mycket mtx i spel... och nu är vi där.

Tragiskt.

Vi kanske skojade, men de högsta hönsen på företagen var 100% allvarliga. Glöm aldrig bort vad den föregående VDn för EA, John Ricatello, sa om mikrotransaktioner:

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter

- Det går visst att spela utan mtx, det har jag gjort. Det tog bara bra mycket mer tid än för dom som slängde in en slant... vilka idioter dom var för övrigt som betalade, jag klarade det ändå! Inte alls P2W...

Good for you. Du får en guldstjärna i kanten. Men vem var idioten?

För det påverkar ju inte spelets balans det minsta.

Och bara tanken att betala för fast-travel...

Medlem

Capcom do capcom-shit


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Capcom do capcom-shit

Crapcom? x)

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter

Whats next, att alla fusk koder i gta 6 singleplayer ligger bakom 3$ i en shop ?
Ska man kanske göra det till ett olagligt att fuska på egen väg i singleplayer spel med tex trainers.

Hur ska man motivera värdet på en linje kod i ett spel som representerar 3% av total värdet på spelet ?
Är spelet bara värt 30 fasttravels. Det är ju larvigt.

Medlem

Mikro transaktioner är cashgrab, jag har för mig den första skinn-mounten i WOW drog ihop lika mycket som Starcraft 2..

Medlem

Har hittat Ferry Stones(fast travel) ganska simpelt och sedan finns det häst och vagn i varje stad typ. Detta spelet är gjort för att utforska och att varje monster du möter ska ha en konsekvens. Inte bara att använda fast travel och vara ute ur situationen. Detta är inte Skyrim. Jag har haft väldigt kul med spelet iaf och inte känt såhär på länge med ett spel där man känner att utforska är roligt och intressant. Sedan är dlc inget jag direkt förespråkar om det inte är story tillägg eller så.

Medlem

En bra balans vore ju om företagen kunde göra sina spel för både de som kan tänka sig lägga pengar på extra saker, och de som inte vill, men ändå ha ett trevligt spel, som jag. Så att behöva betala extra om jag vill testa en till gubbe (ny class, nya val, etc), är för mig en dealbreaker, då slipper de mig som kund.

12
Skriv svar