Spionrollspelet Alpha Protocol har återuppstått

Robot
Spionrollspelet Alpha Protocol har återuppstått
Medlem

Alpha Protocol 2 får gärna släppas


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Ok, varför? Ser ut som ett välpolerat n64 spel.

Medlem

Guld, har länge legat i min backlog!

Dödgrävaren

Fantastiskt spel! Yanky som fasen men få spel som har samma reaktivitet på det man gör.

Medlem

Trevliga nyheter då det är ett riktigt bra spel! Har det dock redan på skiva och på Steam, så ser ingen anledning till att köpa det igen.

Medlem

Det var värt mer än en trea!

FM-guru
F.d. Sisyr

Alpha Protocol är en personlig favorit. Kantigt till tusen men även helt underbart.

Medlem

Jag fullkomligt älskar spelet men det har fruktansvärda brister som förmodligen gör att majoriteten av spelare inte kommer orka spela det. Personligen skulle jag säga att det är lite som första Deus Ex: Trasigt med konstiga och rätt dåliga strider men extremt stämningsfullt och roligt när man väl kommer in i det.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ok, varför? Ser ut som ett välpolerat n64 spel.

Varför vadå? Att dom släpper det? För att det inte varit tillgängligt att köpa på flera år. Ser inte vad grafiken har med saken att göra, GoG är bokstavligen en butik för retrogaming.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kommer ihåg det här spelet, köpte det strax efter det släpptes och var SÅ pepp på att spela det.
Fick hem det, installerade det, körde igång - och det crashade. Ständigt.
Oavsett vad jag gjorde, och hur mycket jag sökte efter lösningar, så ville det bara inte fungera mer än 5-10 minuter åt gången!

"Typiskt Obsidian-spel", muttrade jag då. För de brukade ju släppa extrembuggiga spel.

Hoppas det funkar bättre nu, ser fram emot att försöka spela det igen

Medlem

Jag väntade på detta spel och hade väldigt kul med det när det släpptes trots alla buggar. Det kryllar av coola idéer och inslag här och jag vill att det ska leva vidare samt vara spelbart på modern konsol.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Kommer ihåg det här spelet, köpte det strax efter det släpptes och var SÅ pepp på att spela det.
Fick hem det, installerade det, körde igång - och det crashade. Ständigt.
Oavsett vad jag gjorde, och hur mycket jag sökte efter lösningar, så ville det bara inte fungera mer än 5-10 minuter åt gången!

"Typiskt Obsidian-spel", muttrade jag då. För de brukade ju släppa extrembuggiga spel.

Hoppas det funkar bättre nu, ser fram emot att försöka spela det igen

Jag kommer ihåg det här. Dom släppte en patch efter någon vecka som löste dom flesta CTD-problemen när man startar spelet. Det är ett väldigt kul RPG, men var medveten om att allt annat än just RPG-mekaniken är otroligt jank. Personligen finner jag janken lite charmigt, men jag tror dom flesta inte håller med mig.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent

Jag skulle gärna vilja ha en uppföljare. Det var väldigt opolerat och hade en massa brister, samtidigt gillade jag hela agent-grejen och än idag har vi ju inte fått något liknade spel som är ett RPG med agent-tema.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har det på Xbox, ska ta tag i det någon dag.

1
Skriv svar