FZ Play – Vi lirar Dragon's Dogma 2!

Robot
FZ Play – Vi lirar Dragon's Dogma 2!
Medlem

Najs!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

En rolig stream och spelet verkar rätt vettigt.

MEN.. Det är så synd att ni vill streama på Youtube. Idag var det som att man hade 480p hela streamen. Det var fler som reagerade på det. Kollade mina inställningar så var inte hos mig. Det förstår lite hur roligt det blir att titta.

Kollade lite snabbt på Wakkaah egna stream från samma spel som han sände förut idag, på Twitch. Spelet såg sjukt snyggt ut, men denna stream såg man verkligen inte hur det såg ut. Visserligen brukar det vara bättre, men inte mycket bättre andra gånger.
Ni borde ju få mer tittare om ni streamar på Twitch också, nya personer som upptäcker fz community?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lagers:

En rolig stream och spelet verkar rätt vettigt.

MEN.. Det är så synd att ni vill streama på Youtube. Idag var det som att man hade 480p hela streamen. Det var fler som reagerade på det. Kollade mina inställningar så var inte hos mig. Det förstår lite hur roligt det blir att titta.

Kollade lite snabbt på Wakkaah egna stream från samma spel som han sände förut idag, på Twitch. Spelet såg sjukt snyggt ut, men denna stream såg man verkligen inte hur det såg ut. Visserligen brukar det vara bättre, men inte mycket bättre andra gånger.
Ni borde ju få mer tittare om ni streamar på Twitch också, nya personer som upptäcker fz community?

Youtube är fullt kapabelt att strömma i högre kvalitet. Jag vet inte varför det inte funkade som det skulle, men plattformsvalet är ingen begränsning på så sätt i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikael Berg:

Youtube är fullt kapabelt att strömma i högre kvalitet. Jag vet inte varför det inte funkade som det skulle, men plattformsvalet är ingen begränsning på så sätt i alla fall.

Twitch är ofta också sämre än Youtube då man inte kan ha lika hög bitrate.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det släppt nu för oss vanliga döda eller vilken tid släpps det?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Är det släppt nu för oss vanliga döda eller vilken tid släpps det?

Det är släppt.

Medlem

Såg att det har "mostly negative" på steam pga dålig prestanda och hutlösa mtx? Kostar det verkligen pengar att göra ändringar eller skapa nya karaktärer som det påstås? Och att detta aktiverats efter recensionerna släppts?

Edit: verkar tyvärr stämma
https://www.thegamer.com/dragons-dogma-2-mostly-negative-stea...

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Youtube är fullt kapabelt att strömma i högre kvalitet. Jag vet inte varför det inte funkade som det skulle, men plattformsvalet är ingen begränsning på så sätt i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Twitch är ofta också sämre än Youtube då man inte kan ha lika hög bitrate.

Det är konstigt att det är så dåligt ibland och ibland okej typ. Och jag kollade i min ända, kollade buffert, med olika webläsare och sådana saker. Lancelot sa också att det var dåligt men ingen annan i streamen sa något om kvalitén. Så det kanske är vilken server man blir uppkopplad till på något sätt. Upplevde aldrig dålig kvalité i början när fzplay sände på twitch.
När han fick upp en dialogruta när han körde så blev kvalitén okej, men så fort han gick omkring så blev den dålig igen.

FZPlay är roligt att se, både att man kan snacka lite i chatten med folk och att se wakkaah spela massa olika spel!

Moderator | Testpilot
Skrivet av blackidus:

Såg att det har "mostly negative" på steam pga dålig prestanda och hutlösa mtx? Kostar det verkligen pengar att göra ändringar eller skapa nya karaktärer som det påstås? Och att detta aktiverats efter recensionerna släppts?

Edit: verkar tyvärr stämma
https://www.thegamer.com/dragons-dogma-2-mostly-negative-stea...

Du kan betala, men allt kan du hitta i spelet. Inte helt olikt vad Capcom gjort med Devil May Cry 5 och Resident Evil 4 som blev hyllade som riktigt bra spel.

MTX borde inte finnas där i ett singleplayer lir men samtidigt är det inte något som förstör spelupplevelsen. De är mest där för rika och riktigt lata personer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan betala, men allt kan du hitta i spelet. Inte helt olikt vad Capcom gjort med Devil May Cry 5 och Resident Evil 4 som blev hyllade som riktigt bra spel.

MTX borde inte finnas där i ett singleplayer lir men samtidigt är det inte något som förstör spelupplevelsen. De är mest där för rika och riktigt lata personer.

Men dem spelen var ju inte RPG spel som detta där du skapar egna karaktärer.

Om jag efter en stunds spelade känner mig missnöjd med min karaktär eller vill ha flera olika karaktärer att skifta emellan så måste jag alltså grinda in-game resurser eller slänga ut riktiga pengar för att starta ett nytt spel? Skulle nog säga att det påverkar spelupplevelsen.

Medlem

Grym bra stream! Tack för den!

Vågar man hoppa in direkt i Dragon's Dogma 2 eller borde man spela ettan först?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan betala, men allt kan du hitta i spelet. Inte helt olikt vad Capcom gjort med Devil May Cry 5 och Resident Evil 4 som blev hyllade som riktigt bra spel.

MTX borde inte finnas där i ett singleplayer lir men samtidigt är det inte något som förstör spelupplevelsen. De är mest där för rika och riktigt lata personer.

Fast det håller inte att säga att det inte förstör spelupplevelsen. För mig förstör det känslan av att veta att man redan kan köpa saker. Inte för att jag kommer göra det, utan för det förstör känslan och upplevelsen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Trycket:

Fast det håller inte att säga att det inte förstör spelupplevelsen. För mig förstör det känslan av att veta att man redan kan köpa saker. Inte för att jag kommer göra det, utan för det förstör känslan och upplevelsen.

Jo det tycker jag, för mig då. I och med att jag inte har avsikt att köpa dem så påverkar det inte min upplevelse - även om de inte ska finnas där till att börja med. Med spelupplevelsen menar jag att det inte är gjort som i ett F2P-spel att gameplay är balanserat på ett sådant sätt att man känner ett behov att köpa.

Att det bara finns där i bakgrunden för en riktigt rik och lat jävel bekommer mig inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av blackidus:

Såg att det har "mostly negative" på steam pga dålig prestanda och hutlösa mtx? Kostar det verkligen pengar att göra ändringar eller skapa nya karaktärer som det påstås? Och att detta aktiverats efter recensionerna släppts?

Edit: verkar tyvärr stämma
https://www.thegamer.com/dragons-dogma-2-mostly-negative-stea...

Märkligt beteende av Capcom: de gör ju skitbra spel och får massor av beröm för dem. Sen gör de så här...

https://www.fz.se/nyhet/296952-dragons-dogma-2-slaktas-av-ste...


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det tycker jag, för mig då. I och med att jag inte har avsikt att köpa dem så påverkar det inte min upplevelse - även om de inte ska finnas där till att börja med. Med spelupplevelsen menar jag att det inte är gjort som i ett F2P-spel att gameplay är balanserat på ett sådant sätt att man känner ett behov att köpa.

Att det bara finns där i bakgrunden för en riktigt rik och lat jävel bekommer mig inte.

Hur vet du det? Om man medvetet har gjort resande eller insamling av exp extra slött för att öka chansen att få folk att köpa, då påverkar det ju din upplevelse negativt. Detta skedde i exempelvis Shadow of War och där fick Warner backa och göra om.

Nä, detta tänket har jag svårt för. Känns naivt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Hur vet du det? Om man medvetet har gjort resande eller insamling av exp extra slött för att öka chansen att få folk att köpa, då påverkar det ju din upplevelse negativt. Detta skedde i exempelvis Shadow of War och där fick Warner backa och göra om.

Nä, detta tänket har jag svårt för. Känns naivt.

För att Dragons Dogma 1 var exakt likadant när det kommer till bland annat Portcrystals. De var till en början svår att få tag på, men blev lättare och lättare ju längre man kom in i spelet. Detsamma gäller egentligen alla föremål man kan köpa nu i uppföljaren.

Det märks att många som gett sig in i diskussionen inte spelat första spelet. Spelet är riktigt tufft och föremål är svåra att få tag på. Visst att mtx gör det lättare, men spelet har mest troligen inte blivit omgjort på något sätt för att få folk att köpa dem då Dragon's Dogma 2 bara följer i Dragon's Dogma's fotspår.

Recensenter (och helst de som spelat första spelet slaviskt som Fextralife) skulle ha märkt om det var svårare att få tag på allting oavsett om mtx fanns eller inte.

Bara min syn på det detta förstås


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att Dragons Dogma 1 var exakt likadant när det kommer till bland annat Portcrystals. De var till en början svår att få tag på, men blev lättare och lättare ju längre man kom in i spelet. Detsamma gäller egentligen alla föremål man kan köpa nu i uppföljaren.

Det märks att många som gett sig in i diskussionen inte spelat första spelet. Spelet är riktigt tufft och föremål är svåra att få tag på. Visst att mtx gör det lättare, men spelet har mest troligen inte blivit omgjort på något sätt för att få folk att köpa dem då Dragon's Dogma 2 bara följer i Dragon's Dogma's fotspår.

Recensenter (och helst de som spelat första spelet slaviskt som Fextralife) skulle ha märkt om det var svårare att få tag på allting oavsett om mtx fanns eller inte.

Bara min syn på det detta förstås

Tack för ditt svar, det gav mig perspektiv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar