Diskutera – Dina värsta spel-felköp?

Medlem

Need for speed Carbon minns jag att jag lämnade tillbaka på EB Games back in the day. Skräp. 😄

Starfield fick också åka tillbaka, trist. Kanske köper igen nån samlar utgåva, får se.

1000 kr för Starfield.

Medlem

Battlefield 2042. Vilket jävla skräp.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Diablo 4. Förköper aldrig spel sen ett tag tillbaka men var ändå för snabb att inhandla. Recensionerna antydde att spelet var riktigt bra men skulle antagligen inväntat användarrecensioner 🤷‍♂️. Fast de tog nog iofs. nästan 1 månad innan de flesta insåg exakt hur dåligt det faktiskt var.

Medlem

Wolcen typ en diablo klon jäklar vilket skitspel det visade sig vara.

Medlem

dom senaste far cry-spelen får det nog bli, gillade dom inte, men tvingade mig igenom dom genom att dricka bärs

och nu när jag tänker på det så var starfield en jävla besvikelse. lirade igenom cyberpunk för 3e gången istället.


signatur

//monster

Medlem

Finns många spel.
Dom jag kommer ihåg så här på rakarm.
Paint the town red, som jag refundade igår.
Spelet fick VR dlc men var kul i 15min i VR och 5 Minuter på skärm.

Zelda skyward sword
Köpte till switch, ör nog det sämsta zelda genom tiderna jag spelat. Åkte ut på tradera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Warhammer Online sved lite, snygg box iaf.

Medlem

Rollercoaster World eller vafan det hette.

Än idag kollar jag ibland på steamDB och vilket fiasko det var.
Har varit riktigt nära att bara radera spelet från mitt bibliotek men har inte fått tummen ur än.

Och såklart Battlefield 2042, fick det dock via SDD bundle.
Spelade senast igår och avinstallera det åter igen.
Den nya kartan som ska vara så mycket destruction och hejhå i, spelade i en pansarvagn och fastnade tamigfan på ALLT, parkerade bilar och skit som paja hela färden, fastnade i väggar och annan skit hela tiden. Lackade sönder.

Medlem

Gick inte en liknande tråd nyligen?
För är rätt säker på att jag nämnt Starfield och Diablo 4 i samma kommentar förr


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Generation Zero förra året så fullt av buggar och pissdåligt i största allmänhet

Farornas Konung

Alla i princip, förutom DayZ som jag spenderat allt för mycket (men rolig, kvalitets) tid i.
Ser inget större problem i det dock, har ju testa äcklig ost och dålig dricka också.

Medlem

Några klassiker jag kommer och tänka på direkt är Alien Colonial Marines, Daikatana och Dragon Age 2 & 3. För att inte tala om spelet som nVidia pushade som sjutton, Watch Dogs. När det kom hade jag fetaste nVidia grafikkortet och fick 5 fps i spelet. Battlefield 5 samt Battlefield 2042 är dock det som är mer hjärtskärande. Man kände att där hade EA lyckats döda Dice spelskaparglädje helt och Battlefield-genrern var död.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Total War: Rome 2 på releasedagen.

Medlem

Fallout 76


signatur

Requiēscat in pāce ~

Dragon’s Lair & The Adventures of Bayou Billy.
Har säkert blivit något tiotal bottennapp sen dess, men INGA så j*vla illa som dessa två. Fyf*n, blir förbannad än idag när jag tänker på det.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Får hålla med ett par i tråden här, Diablo 4 var ett riktigt snedsteg.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det får bli Resident Evil 4 på PC. Inte för att jag tror att spelet är dåligt på något sätt men plasten är fortfarande kvar runt DVD-fodralet sådär hundra år senare


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Buck Bumble


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Anthem & Tekken 7. Gillade Anthem men det försvann snabbt pga att folk inte gjorde det. Köpte Tekken 7 på release men tyckte det sög. Körde vara några timmar.

Medlem

sämsta spelen jag lyckats köpa är nog följande.

Arma Reforger
CoD Ghost
Carrier command 2
Dead Horde
Generation Zero.

Medlem

Jag backade Wolcen: Lords of Mayhem under deras kickstarter. 125$ + 25$ i frakt. Har fortfarande inte fått mina physical backer rewards trots att spelet ändå släpptes och drog in en hel del pengar. Senaste status är att "det är på gång" som dom skrev i början av förra året. Spelet släpptes för 4 år sedan 😅

Medlem

Första Mass Effect till Xbox 360. Kan vara det tråkigaste och sämsta spelet jag någonsin har köpt.

Medlem

Den där första remake av THPS på PS3... Herregud vilken pinsam skräphög. Den hade jag krävt återbetalning för inom en kvart om den möjligheten hade funnits på den tiden. Kan inte tro att jag testade mer än första banan nån kort stund, helt ospelbart. Därav har jag fortfarande inte tagit mig an att testa den "nya" remake av THPS 1+2... 🤔

Medlem

Earthworm Jim 3D var rena pisset jämfört med föregångarna, det såg man redan som nioåring. RIP den månadspengen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Köpt massor av spel som jag antingen inte spelat alls eller bara testat, men det är ok. Nu är man ju vuxen och har råd och det är skitsamma. Värre var det back in the day.
Minns särskilt Gods till SNES, såg så fett ut på bilder i olika tidningar så jag beställde det i nån apdyr postordershop (undrar om det inte var den som han som är VD för Embracer nu drev), tror det kostade 699 eller 799 kr och det var 1992 om jag minns rätt (ca 1400kr i dagens penningvärde). Hårt för en 13åring som hade råd med typ ett spel om året och aldrig fick några av sina tvspelshatande päron! QQ

Medlem

Först tänkta jag säga att jag aldrig gjort några dåliga köp, eller iaf inte som jag ångrat till den graden att jag hellre hade returnerat det ifall det var möjligt, men sen kom jag ju på att jag viss har det..

Diablo IV.

Spelet såg ruskigt lovande ut den första tiden, men varefter inventory och kistorna blev fullare och fullare i takt med insikten att de tagit bort allt loot som gjorde Diablo till Diablo så sjönk spelglädjen redan runt lvl 35-40 och irritationentog vid. Den däremot, växte kraftigt när jag var tvungen att erkänna för mig själv att jag inte hade roligt i spelet, och de små men oerhört idiotiska småfelen staplades på hög.
Jag bet ihop till lvl 50+ då jag hade förstått att de unika föremålen skulle kunna droppa (varför vänta till lvl 50!? Herregud...), och vilka föremål droppar till min StormDruid? Jo, upprepade dubbletter av "Wolf McMorons" varuvlsbrynja (inte helt 100 på stavningen). Vid lvl 76 när jag la ner skiten så hade jag hittat ca 13 unika föremål, där ca 10 av dem var dubbletter av två olika skräpgrejer som min spec inte kunde använda (varg och björn...chest?) och de övriga 3 var någon annan klass random pryl som jag inte heller kunde använda. Normalt sett uppskattar jag att samla på mig sådant som andra karaktärer kan använda, men det nöjet tog de med kirurgisk precision bort genom att låta det löjligt begränsade utrymmet delas bland ALLA karaktärer.

Motivationen att spela (eller ja, jämföra stats på loot) tvärdog, och jag avinstallerade skiten i ren och skär ilska över den totalt bortkastade potentialen. Tvi faan.

Medlem

Last Epoch, spelet fungerade inte för mig då min primal gubbe va osynlig direkt när man började spela och jag kunde inte attackera fienderna som anföll mig, sen tog det evigheter att ladda nästa område. Gav upp efter runt 1min loading screen, blev alt+f4 och refund.

Va väl total speltid på 7min.

Medlem

Total War: Rome 2. Spelade faktionen Sparta och... Det var en walking simulator. Man gjorde bara några Phalanxer i varje arme och i strid tryck man bara att de skulle gå till andra sidan kartan bakom fiendernas linje, sen gick man och gjorde kaffe och kom tillbaka till en stenhård vinst

Medlem
Skriv svar