Resa till Japan 🎌

Medlem

Började som utbytesstudent i Japan under gymnasiet och har vÀl sen dess varit dÀr 8 gÄnger, senast 2019 (skulle dit igen tidigare men corona och krig hÀnde)

Nu har jag en ny resa dit bokad i maj sÄ snart Àr det dags igen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vet inte vad gatan heter men det ser ut som pariserhjulet vid Don Quijote jag sÄg i Osaka ^^

Helt rÀtt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Va kul att lÀsa om era erfarenheter! Jag blir sÄ sugen pÄ att göra ett nytt besök!
Kul att sÄ mÄnga som Ätminstone 1 av 5 besökt Japan (av de som gÄtt in pÄ den hÀr trÄden vill sÀga)!

https://i.ibb.co/TBvthYP/gissagatan.jpg

Den hÀr tog jag och grabben nÀr vi promenera i 40-42 grader. Kan nÄgon gissa gatan?
(Platsen stÄr iofs i Kanji pÄ flera stÀllen för de kanji-kunniga. Det gula parisehjulet Àr ocksÄ en bra ledtrÄd).

Dotonbori i Osaka

Japan var en fin upplevelse, jag blev intervjuad pÄ radio nÀr jag var dÀr 2009. Trevligt folk, god mat, och intressanta affÀrer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varit i Japan mÄnga gÄnger och tog beslutet att flytta hit till Japan för tvÄ Är sedan. Japan Àr vÀldigt trevligt men lite svÄrt Àr det sÄklart ibland nÀr jag (fortfarande) inte kan sprÄket.

Skulle starkt rekommendera alla att besöka landet nÄgon gÄng.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Dotonbori i Osaka

Ding ding ding! Full poÀng!

HÀr Àr nog den bild som de allra flesta kÀnner igen ifrÄn Osaka?

Det Àr Dotonbori-gatan/omrÄdet fast sett ifrÄn kanalen. HÀr ser man Glico-skylten (Ett landmÀrke som kan ses lite som Osakas motsvarighet till Shibuya crossing) och lÄngt ner till vÀnster finns taxfree-shopen Don Quijote med sitt knallgula pariserhjul.

Inte min bild dock. Jag kÀnde att det var bÀst att jag och grabben far hem till hotellet innan det blev mörkt och gatorna fylls med fulla turister och inkastare.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Skrivet av Lasrod:

Varit i Japan mÄnga gÄnger och tog beslutet att flytta hit till Japan för tvÄ Är sedan. Japan Àr vÀldigt trevligt men lite svÄrt Àr det sÄklart ibland nÀr jag (fortfarande) inte kan sprÄket.

Skulle starkt rekommendera alla att besöka landet nÄgon gÄng.

HĂ€ftigt! Är lite nyfiken, jobbar du i Japan och hur funkar det dĂ„ ifall du inte kan sprĂ„ket?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ding ding ding! Full poÀng!

https://nb-cdn.b-cdn.net/images-stn-osaka/118-Dotonbori-Area-...

HÀr Àr nog den bild som de allra flesta kÀnner igen ifrÄn Osaka?

Det Àr Dotonbori-gatan/omrÄdet fast sett ifrÄn kanalen. HÀr ser man Glico-skylten (Ett landmÀrke som kan ses lite som Osakas motsvarighet till Shibuya crossing) och lÄngt ner till vÀnster finns taxfree-shopen Don Quijote med sitt knallgula pariserhjul.

Åhh, nu blev jag sĂ„ sugen pĂ„ att Ă„ka dit igen. SĂ„ vackert.
FÄr nog bli Osaka och Kyoto igen nÀsta gÄng samt nÄgon annan stad jag inte besökt Àn.
Fast inte i Juli igen dÄ det var alldelles för varmt haha.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Åhh, nu blev jag sĂ„ sugen pĂ„ att Ă„ka dit igen. SĂ„ vackert.
FÄr nog bli Osaka och Kyoto igen nÀsta gÄng samt nÄgon annan stad jag inte besökt Àn.
Fast inte i Juli igen dÄ det var alldelles för varmt haha.

Yes, Jag undviker gÀrna Juli-augusti om jag kan.
Det Àr tokvarmt! TyvÀrr Àr det dÄ ungarna har sommarlov etc.

I somras besökte jag och min Àldsta grabb Kyoto Eigamura (filmstaden) dÀr vi bland annat kunde se och gÄ runt bland kulisser till ninja och samuraifilmer och sen trÀffa och fotograferas med skÄdespelare. Jag Àlskade Ninja showerna och de olika husen med aktiviteter sÄsom ninja labyrinter med mera! I mitt tycke, Kyotos bÀsta temapark! Det enda som drog ner lite var tokhettan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

HĂ€ftigt! Är lite nyfiken, jobbar du i Japan och hur funkar det dĂ„ ifall du inte kan sprĂ„ket?

Företaget jag jobbar pÄ har engelska som huvudsprÄk. Vissa möten sker med hjÀlp av översÀttare. Vardagen gÄr bra med Google translate.

Medlem

Jag Äkte till Japan 2007 och var dÀr en mÄnad och tÄgluffade lite. Var frÀmst i Osaka, Kyoto, Tokyo och Hiroshima men vi gjorde lite utflykter till bland annat Nara och Kobe.
Det var verkligen en drömresa och har mÄnga fina minnen frÄn den resan. Typ som ett ungdomsgÀng som hjÀlpte mig och min reskamrat kl.6 pÄ morgonen att ta oss till hotellet som vi inte hittade.
Jag har försökt fĂ„ med familjen dit igen men dem delar inte samma intresse som mig nĂ€r det gĂ€ller Japan â˜ș

jag gjorde en trevlig resedagbok men den Ă€r nog borta sedan lĂ€nge 😅

Medlem

Tokyo Àr mitt nÀsta mÄl, bockade av Soul förra Äret dÄ det var mer intressant utifrÄn mina intressen (nördmÀssigt).

Jag fullkomligt hatar att resa runt nÀr jag Àr ute och reser, sÄ jag stannar i samma stad redan ut. Vilket Àr perfekt i t.ex. Tokyo dÄ man omöjligt hinner se en promille av staden pÄ ett par veckor.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar