Få en lite längre titt på en scen från Fallout-serien

Robot
Få en lite längre titt på en scen från Fallout-serien

En ghoul, en vault dweller och en BoS-soldat stiftar bekantskap med varandra.

#Amazon, #Bethesda, #Fallout, #Tv


Medlem

ja det var nästan så man såg vajrarna när han kom inflygandes i sin lilla power armor. Amazon vet hur man gör kvalitét serier. Om man kollar snitt betygen på allt content som ligger på amazon så har man ett medelbetyg på 2 av 10 högt räknat. Efter Sagan om ringen fiaskot så lär ju detta inte bli bättre.

Medlem
Skrivet av robbis:

ja det var nästan så man såg vajrarna när han kom inflygandes i sin lilla power armor. Amazon vet hur man gör kvalitét serier. Om man kollar snitt betygen på allt content som ligger på amazon så har man ett medelbetyg på 2 av 10 högt räknat. Efter Sagan om ringen fiaskot så lär ju detta inte bli bättre.

Haha, jag reagerade också på det. Att han försöker hålla balansen i luften typ.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tyckte överlevarna på marken såg väldigt alldagliga ut, typ som om vanliga pensionärer hade råkat hamnat fel eller något.

Haha som andra nämnde så såg det lite klent när han flög in, plus liten dräkt? Är inte power armourn stora i spelen?

Gillar dräkterna o allt överlag, men jäklar vad rent allt ser ut att vara 🤔

Medlem

Första trailern jag såg fick det ändå att verka okej, detta ser ju bara horribelt ut


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Kommer självklart kolla när den släpps, men lär säga att jag håller förväntningarna under isen tills Amazon motbevisar mig

Medlem
Skrivet av robbis:

ja det var nästan så man såg vajrarna när han kom inflygandes i sin lilla power armor. Amazon vet hur man gör kvalitét serier. Om man kollar snitt betygen på allt content som ligger på amazon så har man ett medelbetyg på 2 av 10 högt räknat. Efter Sagan om ringen fiaskot så lär ju detta inte bli bättre.

Fast ser en till vad deras originals snittar är det närmare 8 av 10, med många serier mot rn 9a, där sagan om ringen ligger på 7 vilket absolut inte är ett fiasko för en serie. Så chansen ATG det blir bra är ju väldigt hög egentligen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Fast ser en till vad deras originals snittar är det närmare 8 av 10, med många serier mot rn 9a, där sagan om ringen ligger på 7 vilket absolut inte är ett fiasko för en serie. Så chansen ATG det blir bra är ju väldigt hög egentligen.

Själv tycker jag en sjua för rings of power är extremt högt men oavsett vad jag tycker så är ju en sjua för ett IP som sagan om ringen långt under förväntningarna och en skymf mot Tolkiens arv.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, jag reagerade också på det. Att han försöker hålla balansen i luften typ.

Vorre det så konstigt att behöva hålla balansen i luften.... När han har jet motorerna(?) i fötter och händer?
Men ja Amazon gör b saker oavsett budget, men det ni talar om är ju bara konstigt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Vorre det så konstigt att behöva hålla balansen i luften.... När han har jet motorerna(?) i fötter och händer?
Men ja Amazon gör b saker oavsett budget, men det ni talar om är ju bara konstigt.

Finns videos där en person åker med någon Jetpack inom amerikanska militären, ser väl ganska lika ut när det kommer med balansen. Men tyckte det såg lite off ut på videon av någon anledning, och landningen såg lite "lätt" ut. Förväntade mig lite mer tyngd tror jag

Medlem
Skrivet av noyart:

Tyckte överlevarna på marken såg väldigt alldagliga ut, typ som om vanliga pensionärer hade råkat hamnat fel eller något.

Haha som andra nämnde så såg det lite klent när han flög in, plus liten dräkt? Är inte power armourn stora i spelen?

Gillar dräkterna o allt överlag, men jäklar vad rent allt ser ut att vara 🤔

Både ja och nej på storleken på Power Armoren, skulle säga att den var ganska liten i Fallout 3 men blev större i Fallout 4.

Här i serien har den designen från Fallout 4 men storleken ser ut att komma från Fallout 3, kanske det som gör att den känns lite fel på något sätt.

Medlem

Varför så negativa? Hade ni hellre sett Netflix göra serien och få den lika värdelös som Witcher? Tycker man ska ge den en chans för så illa som ni försöker få den att framstå ser den inte alls ut..

Medlem

Ser inte ut att bli någon kvalitétsserie precis... men det är ju inget ovanligt.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Varför så negativa? Hade ni hellre sett Netflix göra serien och få den lika värdelös som Witcher? Tycker man ska ge den en chans för så illa som ni försöker få den att framstå ser den inte alls ut..

Lugna ned dig. Man kan tycka serien ser dålig ut utan att vilja att Netflix gör den.

Medlem
Skrivet av Curik:

Lugna ned dig. Man kan tycka serien ser dålig ut utan att vilja att Netflix gör den.

Absolut men majoriteten klagar ju bara för att det är Amazon som gör den utan att ha en aning om resultatet bara för att de inte råkar gilla vad som gjordes med ring of power serien så då undrar jag ifall de verkligen vill att alternativet (Netflix) skulle tagit hand om projektet istället för då hade man kunnat prata dumpster fire som gång på gång misslyckas och är kund fientliga.

Medlem
Skrivet av noyart:

Tyckte överlevarna på marken såg väldigt alldagliga ut, typ som om vanliga pensionärer hade råkat hamnat fel eller något.

Haha som andra nämnde så såg det lite klent när han flög in, plus liten dräkt? Är inte power armourn stora i spelen?

Gillar dräkterna o allt överlag, men jäklar vad rent allt ser ut att vara 🤔

Eller hur, min bild av Fallout-världen är ju att den ska vara ganska smutsig och sliten. Men det kanske förklaras i serien. Tyckte väl att skådespeladet var lite oinspirerat också. Men även det kan ju bättra sig under resans gång.

Medlem

Kalkon. Tonen är uppenbart lättsam komedi och skådespelarna kassa.


signatur

Memento Mori

Medlem

Rödvin och ostbågar den 11:e april alltså 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Keneay:

Absolut men majoriteten klagar ju bara för att det är Amazon som gör den utan att ha en aning om resultatet bara för att de inte råkar gilla vad som gjordes med ring of power serien så då undrar jag ifall de verkligen vill att alternativet (Netflix) skulle tagit hand om projektet istället för då hade man kunnat prata dumpster fire som gång på gång misslyckas och är kund fientliga.

Läsvärt:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Vorre det så konstigt att behöva hålla balansen i luften.... När han har jet motorerna(?) i fötter och händer?
Men ja Amazon gör b saker oavsett budget, men det ni talar om är ju bara konstigt.

Nä, det vore det inte. Balans är kanske fel ord men det kändes off på något sätt. Som att man tog hänsyn till en yttre faktor (vajrar/linor).

Jag menar dock inte att såga, tycker att det ser kul ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Absolut men majoriteten klagar ju bara för att det är Amazon som gör den utan att ha en aning om resultatet bara för att de inte råkar gilla vad som gjordes med ring of power serien så då undrar jag ifall de verkligen vill att alternativet (Netflix) skulle tagit hand om projektet istället för då hade man kunnat prata dumpster fire som gång på gång misslyckas och är kund fientliga.

Det finns många andra alternativ än Netflix.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Att dela en länk utan motivering om varför länken bör läsas är dumt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Nä, det vore det inte. Balans är kanske fel ord men det kändes off på något sätt. Som att man tog hänsyn till en yttre faktor (vajrar/linor).

Jag menar dock inte att såga, tycker att det ser kul ut.

Håller med om att det ser fel ut, kan inte sätta fingret på exakt vad men något, man kommer ändåså kolla på serien när den kommer så.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Något du själv behöver läsa om en gång till ser jag.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns många andra alternativ än Netflix.

Ja det finns såklart men Netflix brukar (vad jag sett) vara sugna på att köpa in sig överallt där det potentiellt finns ett stort antal följare och försöka föda nästa ko att mjölka. Jag tror Fallout är för öppet för att exempelvis HBO skulle våga sig på det eftersom deras serier blir väldigt bra sålänge det finns en färdig berättelse att följa men går åt skogen när det ska skrivas nytt manus på egen hand som man kunde se med Game of Thrones där böckerna tog slut.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, jag reagerade också på det. Att han försöker hålla balansen i luften typ.

Jag blir mest nyfiken på varför Eftersom scenen är lite komiskt utformad så undrar jag om det kanske är hennes polare som hittat ett Power Armor och försöker låtsas vara Brotherhood of Steel för att rädda situationen.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Jag blir mest nyfiken på varför Eftersom scenen är lite komiskt utformad så undrar jag om det kanske är hennes polare som hittat ett Power Armor och försöker låtsas vara Brotherhood of Steel för att rädda situationen.

Bra tänkt! Det hade varit klockrent om det vore så.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar