Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 1)

Robot
Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 1)

Första duellerna är avgjorda. For science. You monster.

#världens-bästa-skurk


Medlem

Kul med en ”turnering”.

Medlem

Går det att dölja omröstningarnas resultat vore det najs, blir gärna överraskad.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PeTTs0n:

Går det att dölja omröstningarnas resultat vore det najs, blir gärna överraskad.

Nja! Vi tänkte köra öppet den här gången, så man ser resultatet när man röstat. Men vi är såklart öppna för feedback! Funderade en del på den här grejen, vad som var bäst, etcetera.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nja! Vi tänkte köra öppet den här gången, så man ser resultatet när man röstat. Men vi är såklart öppna för feedback! Funderade en del på den här grejen, vad som var bäst, etcetera.

Alright, det var mer en personlig preferens. Kan tycka att det blir lite mer spännande om man inte vet, inte minst när det kommer till subjektiva omröstningar som denna. (Med andra ord, objektiva omröstningar i stil med "äger du en PS5?" eller "vad är din primära skärmstorlek?" känner jag bara är löjligt att dölja resultatet på. ^^)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Roligt. Dock bara spelat 50% av spelen så blir att jag röstar på den jag känner till..

Medlem
Skrivet av baxtex:

Roligt. Dock bara spelat 50% av spelen så blir att jag röstar på den jag känner till..

Jo precis!
Det är det som jag ser som risken med den här typen av omröstning.
Det är inte den bästa skurken som vinner utan den som flest känner till.

Kul att läsa om alla skurkar men får inte ta resultatet på så stort allvar.

Medlem
Skrivet av stephan900:

Jo precis!
Det är det som jag ser som risken med den här typen av omröstning.
Det är inte den bästa skurken som vinner utan den som flest känner till.

Kul att läsa om alla skurkar men får inte ta resultatet på så stort allvar.

Ja så blir det ju tyvärr alltid med likande omröstningar på nätet, men det är ju som sagt på skoj. Men oväntat nog så leder ju flera äldre troligen okända skurkar hos många mot nyare populära skurkar. Antigen är det bara 30+ som röstat eller så har kidsen ändå lite koll på namnen

Medlem

Såg att Dutch Van der Linde var med. Han är given etta i mitt tycke

Redaktör
Ponny
Skrivet av baxtex:

Roligt. Dock bara spelat 50% av spelen så blir att jag röstar på den jag känner till..

Skrivet av stephan900:

Jo precis!
Det är det som jag ser som risken med den här typen av omröstning.
Det är inte den bästa skurken som vinner utan den som flest känner till.

Kul att läsa om alla skurkar men får inte ta resultatet på så stort allvar.

Skrivet av gundemannen:

Ja så blir det ju tyvärr alltid med likande omröstningar på nätet, men det är ju som sagt på skoj. Men oväntat nog så leder ju flera äldre troligen okända skurkar hos många mot nyare populära skurkar. Antigen är det bara 30+ som röstat eller så har kidsen ändå lite koll på namnen

Så är det absolut. Därför vill jag åtminstone presentera varje skurk så att de får chansen att skina. Och skrällar kan ske, vi får se...

Jag lyckades i alla fall rösta på alla som i nuläget leder. Trodde inte Dr. Nefarious skulle göra det, men gjorde mig glad.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kul initiativ! Hade aldrig förväntat mig att se abominable snowman på en sån här lista, men oj va nostalgiskt. Hade glömt skifree helt.

Sjukt att Shodan och Raphael har exakt samma citat! Great villains think alike? 😉

Medlem

Vass från Far Cry 3 borde ha representerat serien! Annars bra lista

Testpilot

Första och sista (?) gången jag röstar för Hitler.

Medlem

Fel på citaten i "Shodan vs Raphael", men det kanske inte går att ändra på utan att återställa omröstningarna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas Hitler vinner.

Hade definitivt röstat för Frank Fontaine då hans plot twist är underbar, om det inte vore för att hans bossfight är enormt tråkig och allt som gjorde han till en bra karaktärer försvinner.

Så det fick bli Malenia.

ZF
Medlem

Hur värderar man ens GLaDOS fantastiska schlager mot Heihachis fulländade kata?

Båda är en uppvisning i artistisk färdighet som visar att AI och mänsklig kreation inte nödvändigtvis behöver vara i konflikt.

Kefka VS Dog

Neej! Mina två favoriter möts direkt. Hur ska man kunna välja?!

Medlem

Raphael är en av spelvärldens absolut bästa skurkar. Han har ett enormt djup. Dessutom - vilken annan skurk sjunger sin egen bossfightsång? Så sjukt cool!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Första och sista (?) gången jag röstar för Hitler.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nja! Vi tänkte köra öppet den här gången, så man ser resultatet när man röstat. Men vi är såklart öppna för feedback! Funderade en del på den här grejen, vad som var bäst, etcetera.

Men kanske i alla fall göra resultaten för semifinalerna samt finalen dolda för extra spänning? Då det börjar dra ihop sig och dom flesta fallit bort vid det laget.

Medlem

M.m. på hitler, vilka andra spel är han med i? Ofta är han inte med, utan det är någon annan lirare... jag vet wolfenstein och nazi zombie army, fast där är han nog bara med i cutscenes tror jag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Yes. Denna dag kommer bli bra... Hade alla rätt!

Medlem

”och då röstar tant på?”


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Redaktör
Ponny
Skrivet av ThatGreek:

Kul initiativ! Hade aldrig förväntat mig att se abominable snowman på en sån här lista, men oj va nostalgiskt. Hade glömt skifree helt.

Sjukt att Shodan och Raphael har exakt samma citat! Great villains think alike? 😉

Skrivet av bronie:

Vass från Far Cry 3 borde ha representerat serien! Annars bra lista

Kan glädja er med att dom kommer längre fram båda två.

Snowman möter Yuri på fredag, och Vaas möter Donkey Kong nästa vecka! 64-delsfinalerna fortsätter med andra ord!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nimafor:

Men kanske i alla fall göra resultaten för semifinalerna samt finalen dolda för extra spänning? Då det börjar dra ihop sig och dom flesta fallit bort vid det laget.

Det är ingen dum idé! Rentav jättebra.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av conthox:

Fel på citaten i "Shodan vs Raphael", men det kanske inte går att ändra på utan att återställa omröstningarna?

Det gick att ordna! Blev tokigt där. Skyller på... AI?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Glados Glados Glados Glados.

Hon är helt enkelt lätt bäst.
Vinner nån annan så vinner fel skurk.

Typ Bowser eller nått är väl kanske mer "ikonisk"... Men "bättre skurk"? Noway.

Som att nämna Mario till världens bästa spelhjälte - egentligen så är han typ inget mer än en rejält bred italiensk stereotyp som hade blivit blockad för racist trolling om någon försökt lansera idag

Glados.. Is my point.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vi avgör väl största spelskurken?
Man lär ju inte utnämna typ John Cena eller The Rock till bästa spelhjälten för dom är med i nått spel.

Spel har ju bara lånat dom, is my point.
Dom är inte spelskurkar, utan skurkar som är med i spel.


signatur

subterranean homesick alien

"Heichachi"?

12
Skriv svar