Star Citizen verkar närma sig 1.0

Medlem

Jag tror inte man ska haka upp sig på att spelet är P2W bara för att man kan köpa skepp för riktiga pengar. Löser man det bra så ser jag noll och inga problem med att man kan slanta riktiga pengar för genvägar för såna som inte har all tid i världen att grinda.

Ett spel som löst den biten riktigt bra t.ex är Mechwarrior Online, där kan du köpa vilken mech som helst för riktiga pengar, men det är i ärlighetens namn inte skitsvårt att spela till sig tillräckligt med pengar ingame för att köpa sig samma mech utan att spendera riktiga pengar. Det finns några få mechs som släpps då och då som man bara kan köpa för riktiga pengar till en början, men dessa är sällan "bättre" utan snarare bara lite annorlunda. Jag har väl själv runt 1500h i spelet och har drygt 100 olika mechs, både sådana jag köpt för riktiga pengar och sådana jag spelat mig till och mina favoriter är definitivt sådana jag spelat mig till då dessa i min värld i regel varit objektivt bättre.

TLDR:
Man ska inte måla fan på väggen innan spelet är släppt och vi sett hur det ser ut

Medlem
Skrivet av Scream112:

Bara för att det är fullt möjligt att man som val (whale) inte "dominerar" andra efter man köpt sig saker med sina pengar, exempelvis för man inte är fullt så skicklig, eller slarvar osv. Så tar inte det bort det faktum att det är så kallad "P2W" i ett spel.

Varför du skall klyva hårstrån och göra hjärngymnastik, eller "dö på den kullen" som man säger på engelska, förstår jag inte.

Men ändå glad att man kan tjäna ihop till "penga-skeppen" via ingame, vi får ju se när spelet väl släpps, hur mycket grind och "lätt vs svårt" det kommer vara att få fatt de "bästa" och fetaste skeppen som vissa kunnat eller kan köpa direkt. Förhoppningsvis är spelet bra trots P2W.

När det väl kommer.

Är väl fan tur det finns folk som givit dom pengar så dom kunnat göra spelet för inte verkar du göra det.
Inte fullt så skicklig? Hur tror du jag ska kunna dominera i pvp med industri skepp? Du verkar verkligen ha noll koll på detta spel och hur det fungerar.

Medlem
Skrivet av samukakauka:

Jag hoppas de har spelreglerna kvar som de tänkte från första början.

Utan en försäkring eller fightas i ett system/zon där försäkringen inte gäller för skeppet, så kan du förlora den helt. Så det hade varit härligt att se de som har köpt för tusentals dollar bara losa dem så där.

Själv har jag lagt typ $200 för bägge spelen och https://robertsspaceindustries.com/pledge/ships/origin-300/31...

Själv tycker jag att alla ska börja från noll, hade varit bra om de hade 2 servers. De som vill lira med sina köpta skepp, och sen den andre för alla som vill börja med inget.

Jag hade valt nr 2.

Det hade varit en intressant spinn att man kanske låser upp sina skepp om man klarar uppdrag x och y.
Sen om man köpt skeppet så kan man få tillgång så fort man klarat ett visst mål.
Andra som inte köpt får grinda dem ingame vilket många gör!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Om du har som mål att skaffa det största bästa skeppet enbart för att dominera andra kommer du nog tyvärr bli rätt besviken då spelet inte är balanserat så linjärt. Det är lite i stil med EVE Online; det finns en anledning varför folk inte flyger omkring med Titans överallt.

Lämnade eve för star citizen pga kontrollerna och invelsen är top notch i star citizen.
Men visst sc kanske inte passar alla spelare.
Sen kommer alla spel kräva underhåll o reparationer och så för att hållas i top trim.
Större båt desto mer jobb för att hålla den flytande. 😀

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Vad är definitionen av att inte vara P2W? Kan man inte t ex köpa ett väldigt bra skepp för typ 800kr? Är inte det P2W?

Går köpa 5 sådana skepp på 1 timme i spelet om man kör salvage med reclaimer. Större skepp får man grinda för, men det känns inte som att man måste betala för att få tag på dom. För det är lätt att tjäna pengar i spelet nu om man vet vad man ska göra.

I nuvarande stadie känns det inte som P2W, men priser och sånt kommer ändras senare på skeppen. Om dom tog bort pledge storen så skulle jag inte märka någon skillnad i spelet om dom körde med pledge store eller inte. Enda skillnaden är att nya spelare börjar spela ett spel som andra spelare har spelat i flera år. Det är inte som world of warcraft där man behöver fetaste gearet för att joina ett endgame raid. Alla flyger inte runt med hammerheads eller idrisar.

Finns flera olika roller i spelet, små eller stora.
Det är betalmodellen dom väljer att köra med, inga powerups, eller speedups, fortnite skins (visst det finns skins, men det är ganska lite i jämförelse med andra f2p, inga är heller immersion breaking, tom nalle maskerna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

oj har folk sluta och pumpa in pengar


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av ace84:

Du kan ju bara flyga ett skepp åt gången och dem starkaste skeppen är multicrew så då behöver man många fler spelare som följer med dig och hjälper dig sköta alla system och vapen i skeppet alt flyga ut ur hangarer med fighters osv.
Sen har sc massor med annat än combat som är kul att göra.
Sen kommer det handla om spelarnas motoriska skills som kommer avgöra och vem som får ihop flest spelkompisar.
Men visst spelare som spelar ofta redan nu under alfan kommer ha ett övertag då dem känner sig mer hemma i kontrollerna och skeppens olika system.

Ja absolut, men faktum kvarstår ju ändå, de som har pengar kan snabbt tillskanska sig fördelar i spelet genom att köpa sig en arsenal av skepp och utrustning som är specifikt lämpade för det de vill göra, och genom det då betydligt snabbare kunna tjäna mer credits och fördelar i spelet än de som inte har råd att köpa allt och är tvingade till att grinda ihop till skeppen och prylar.

Hade de tagit bort möjligheten att köpa saker för riktiga pengar så hade alla kört med samma grundförutsättningar i spelet. Detta är ju absolut inte likställt med andra spel t.ex där det är mest kosmetika (hattar, färgade vapen etc).

Sedan så är det så absolut att en riktig duktig spelare kanske kan utklassa en spelare med pengar och större skepp, men det förändrar ju inte sanningen. Man kan helt enkelt köpa sig fördelar i spelet. Och det handlar ju inte bara om skepp, utan även vapen, kläder, skeppsdelar osv. Allt kommer du ju kunna köpa med riktiga pengar, och allt kommer kunna ge en fördel. Bättre shield gen. Bättre jump engines. Bättre automatbössa. Bättre armor.

Så krasst så är spelet P2W.

Det bästa vore om de hade två uppsättningar världar, en där du kan köpa saker för riktiga pengar, och en där du inte kan utan är helt tvingad att köpa saker endast via credits du tjänar i spelet. Låta alla spelare spela under samma grundförutsättningar.

Vågar inte ens tänka på hur mycket pengar man lagt på detta genom åren (lite drygt halva månadslönen i 4 år nu, frugan är inte nöjd men jaja) men känns kanske som man ska uppa sin contribution den sista tiden för att de ska ro projektet i hamn, så att säga. Håller med alla om att detta inte är P2W, de förstår uppenbarligen inte spelets storhet.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Ja, det är P2W i ett nötskal, fast det är inte riktigt så simpelt. Du kan köpa skepp för riktiga pengar (som har sagts inte kommer vara möjligt när spelet släpps i färdigt skede), men du kan köpa samma skepp för pengar du tjänar i spelet också - och relativt enkelt dessutom.

Sen har du inte automatiskt ett övertag över andra spelare bara för att du har ett större skepp. Mindre skepp kan till exempel göra saker som större skepp inte kan göra och kan ta sig fram snabbare. Större skepp är långsammare, och kan ha svårare att träffa mindre skepp om de är tillräckligt små och snabba. Om du bara vill ta dig från A till B vill du ogärna göra det i en 890 Jump eller Reclaimer för det kommer ta evigheter i jämförelse med exempelvis en M50 eller Buccaneer. För att inte tala om att bli av med en 890 Jump kommer svida mer än att bli av med en Buccaneer.
Störst är inte automatiskt bäst, för det finns så många lager.

Tänk dig en stjärnkryssare i Star Wars mot ett gäng X-wings. Ett gäng X-wings kan ta ut en stjärnkryssare, du förlorar hellre en X-wing än en stjärnkryssare, och du vill inte ratta en stjärnkryssare bara för att åka till andra sidan av solsytemet för att leverera något.

Det är lika mycket P2W som EVE Online, eller Battlefield om man köper deras Shortcuts för tillgång till vapen.

Nu vet jag inte hur spelet funkar men lek med tanken att en nybörjare börjar spela med ett litet gratisskepp och en nybörjare börjar spela med skepp i samma viktklass men betalar 500 spänn för det. Om premiumskeppet har bättre stats än gratisskeppet så skulle jag säga att det lutar åt p2w. Även om det "bara" tar 25 eller 50 timmar att tjäna in tillräckligt ingame currency för att köpa samma skepp utan riktiga pengar så har ju den som väljer att köpa ett skepp för riktiga pengar en fördel i ett antal timmar.

Som sagt vet jag inte hur spelet funkar men jag tänker att man inte måste köpa en stjärnkryssare för riktiga pengar utan kan köpa just mindre skepp också och om så är fallet faller ju ditt argument lite.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag tänker kanske 2025 för Sq42 och 2029 för SC. De kommer vilja sälja lite mer skepp innan release.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Hade de tagit bort möjligheten att köpa saker för riktiga pengar så hade alla kört med samma grundförutsättningar i spelet.

Nu gisar jag bara, men jag tror inte detta var CIG:s första val att få in pengar via skepp, utan hellre via gamingpaket. Ju fler paket, ju fler spelare så att säga. Samtidigt så kan vi fetglömma att vi sett star citizen i färdigt stadie ifall skeppen inte sålts. Klart som korvspad att jag personligen sett att alla börjat med starterskeppet, men jag ser hellre denna lösningen, än inget spel alls.

CIG:s lösningar på problemet är många. En lösning är tex att de mänskliga spelarna endast står för 10% av det totala antalet karaktärer på servern. Detta kommer göra att de spelare som köpt feta skepp kommer bli konkurrensutsatta av npc:er inom samma tier.

Det andra är vilken utrustning du har på skeppet då default-setupen kanske inte är den fetaste.

Den tredje lösningen är som folk redan sagt, att många av större skeppen kräver fler personer att driva. Om du tex behöver 5 personer för ett skepp, så kan dessa 5 också hjälpas åt att tjäna in detta skeppet och ha det ihop via en guildhangar. Plötsligt så går det löjligt fort att grinda ihop skeppen eftersom den verkliga valutan sitter i ditt kontaktnät och inte i skeppen i sig.

Om det är nån som blivit "lurad", så är det dom som stöttat projektet och köpt skeppen skulle jag säga eftersom det troligen kommer gå svinsnabbt för de som sammarbetar. De som inte samarbetar har ju inget behov av multicrew-skepp och singleseaters är inte särskilt dyra 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Dödgrävaren
Skrivet av samukakauka:

Jag hoppas de har spelreglerna kvar som de tänkte från första början.

Utan en försäkring eller fightas i ett system/zon där försäkringen inte gäller för skeppet, så kan du förlora den helt. Så det hade varit härligt att se de som har köpt för tusentals dollar bara losa dem så där.

Själv har jag lagt typ $200 för bägge spelen och https://robertsspaceindustries.com/pledge/ships/origin-300/31...

Själv tycker jag att alla ska börja från noll, hade varit bra om de hade 2 servers. De som vill lira med sina köpta skepp, och sen den andre för alla som vill börja med inget.

Jag hade valt nr 2.

Rätt säker på att man får lifetime insurance på skepp man cashar ut för. Jag hade iaf det på skeppet jag fick när jag gav dom pengar för 12-13 år sedan.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Rätt säker på att man får lifetime insurance på skepp man cashar ut för. Jag hade iaf det på skeppet jag fick när jag gav dom pengar för 12-13 år sedan.

Tror till och med att ben lesnik sa nån gång att du inte ens kommer kunna lyfta utan att ha en aktiv försäkring. Gissningsvis blir skeppet rött i listan tills du betalat kostnaden. Jag vill också minnas att man skall kunna låna en mindre del crediter ingame ifall man kommer i det läget att du inte kan betala denna baskostnad för tex aurora.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Star Citizen är ju super p2w. dom ända som inte tycker det är dom har spendarat super mycket pengar på spelet och vill försvara sitt spenderande

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Star Citizen är ju super p2w. dom ända som inte tycker det är dom har spendarat super mycket pengar på spelet och vill försvara sitt spenderande

Dom som säger att det är p2w, är dom som inte spelar spelet. Dom flesta som spelar bryr sig inte om det är p2w eller inte.
Dom som säger att man måste köpa ett skepp för att kunna göra dom välbetalda uppdragen, så går det att hyra skepp i spelet för det. Finns även väl betalda uppdrag som är fps uppdrag som man inte använder något skepp på.

Och dom som köper dyra skepp som tex hammerhead, idrises. Så behöver dom en stor besättning också, ingen av dom andra i besättningen behöver köpa dom skeppen. Tanken är också att större orgs ska köpa dom skeppen.

Går även ge pengar till andra spelare i spelet så dom kan köpa bättre skepp. Om en spelare vill va dogfighter men har bara en auroa, så kan orgen sponsra med en gladius som är bästa fightern för pvp just nu innan dom lägger till master modes.

Endel youtubers gör det också genom att göra zero to hero videor, där dom börjar med ett starter skepp utan något extra och lyckas få till tillräckligt med credits för att köpa skeppen i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Dom som säger att det är p2w, är dom som inte spelar spelet. Dom flesta som spelar bryr sig inte om det är p2w eller inte.
Dom som säger att man måste köpa ett skepp för att kunna göra dom välbetalda uppdragen, så går det att hyra skepp i spelet för det. Finns även väl betalda uppdrag som är fps uppdrag som man inte använder något skepp på.

Och dom som köper dyra skepp som tex hammerhead, idrises. Så behöver dom en stor besättning också, ingen av dom andra i besättningen behöver köpa dom skeppen. Tanken är också att större orgs ska köpa dom skeppen.

Går även ge pengar till andra spelare i spelet så dom kan köpa bättre skepp. Om en spelare vill va dogfighter men har bara en auroa, så kan orgen sponsra med en gladius som är bästa fightern för pvp just nu innan dom lägger till master modes.

Endel youtubers gör det också genom att göra zero to hero videor, där dom börjar med ett starter skepp utan något extra och lyckas få till tillräckligt med credits för att köpa skeppen i spelet.

cope lmao

Dödgrävaren

Alltså det är svårt att argumentera för att man inte får fördelar av att betala pengar i Star Citizen, sen så får man ju inte ett bättre skepp än vad folk som köper det genom att spela spelet. Såvitt jag vet. Så egentligen pay to skip grinden för att få råd med fancy skepp.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

cope lmao

Kom med något vettigt än att låta som en tolvåring.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kom med något vettigt än att låta som en tolvåring.

varför? spelet är p2w punkt slut. så du some säger att det inte är det copear ju riktigt hårt

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

varför? spelet är p2w punkt slut. så du some säger att det inte är det copear ju riktigt hårt

Kan också va pay to lose, om man köper ett stort skepp om man inte har råd att använda det eller ha besättning för det. Dvs du köper något som sitter och dammar i hangaren hela tiden. Många skepp är p2w för en spelare, men dom kräver 10-30 spelare för att bemanna. Så det är meningen att organisationer grindar ihop för att kunna köpa dom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Argumenten i tråden är lite småroliga.

"Nej, utan att sälja skepp så hade man inte haft Star Citizen där det är idag." (Det kanske hade varit klart? Om än mindre i scoop och mer likande vad som utlovades för, vad är det, tio? tolv år sedan? Men klart.)

"Nej, man behöver inte köpa skepp, de kan man spela ihop till på några timmar." (Så vad får då folk att bränna tusentals dollar? Är det för att de verkligen, verkligen vill bränna bort pengar? Kassa på att spela? Lättlurade?)

Hade det varit så att man kunde få exakt samma skepp med samma fördelar (annat än att det ihopspelade skeppet försvinner vid en wipe) om man bara spelade lite, då hade ju folk inte köpt skepp. Och spelet hade varit klart, då pengarna hade sinat.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kan också va pay to lose, om man köper ett stort skepp om man inte har råd att använda det eller ha besättning för det. Dvs du köper något som sitter och dammar i hangaren hela tiden.

Kan köpa att SC är pay to lose.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Argumenten i tråden är lite småroliga.

1."Nej, utan att sälja skepp så hade man inte haft Star Citizen där det är idag." (Det kanske hade varit klart? Om än mindre i scoop och mer likande vad som utlovades för, vad är det, tio? tolv år sedan? Men klart.)

2."Nej, man behöver inte köpa skepp, de kan man spela ihop till på några timmar." (Så vad får då folk att bränna tusentals dollar? Är det för att de verkligen, verkligen vill bränna bort pengar? Kassa på att spela? Lättlurade?)

3.Hade det varit så att man kunde få exakt samma skepp med samma fördelar (annat än att det ihopspelade skeppet försvinner vid en wipe) om man bara spelade lite, då hade ju folk inte köpt skepp. Och spelet hade varit klart, då pengarna hade sinat.

Jag har delat in dina kolumner i nr.

1.Hur menar du att spelet skulle vara klart utan pengar? Utveckla gärna.

2. Yes, här har CIG flera gånger sagt att det man betalar för, är att man ger ett bidrag å så får man ett skepp som tack för hjälpen. Det var nån som sa innan att spelet mer är pay to not grind. Det är väl det närmsta vi kommer sanningen. Lite som spelet league of legends. Du kan köpa dig förbi levlarna för att snabbare nå level 30, men det är inte alltid en direkt fördel då du möter hårdare motstånd/kostnader mm.

3. Nja, det är väl detta som e grejen. Vi ser det redan idag att det inte tar så värst lång tid att köpa skepp ingame (för du vet väl om att detta redan är möjligt right?). Många vi spelar med börjar med en aurora och efter några dagar/vecka så har de råd med ett större skepp, och ifall man dessutom åker snålskjuts på nån annans skepp så går det ännu fortare. Så varför köper folk skepp nu? Den förklaringen jag fått från flera som aldrig tänkte köpa mer än starterpaket men som ändå köpte fler skepp allteftersom, handlade mer om att slippa grinda om alla skepp efter varje wipe som CIG gör med jämna mellanrum. Har man börjat från 0 2-3 wipes, så börjar spelet blir rätt tråkigt. Detta lär vara en av de stora anledningarna just nu.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jag har delat in dina kolumner i nr.

1.Hur menar du att spelet skulle vara klart utan pengar? Utveckla gärna.

2. Yes, här har CIG flera gånger sagt att det man betalar för, är att man ger ett bidrag å så får man ett skepp som tack för hjälpen. Det var nån som sa innan att spelet mer är pay to not grind. Det är väl det närmsta vi kommer sanningen. Lite som spelet league of legends. Du kan köpa dig förbi levlarna för att snabbare nå level 30, men det är inte alltid en direkt fördel då du möter hårdare motstånd/kostnader mm.

3. Nja, det är väl detta som e grejen. Vi ser det redan idag att det inte tar så värst lång tid att köpa skepp ingame (för du vet väl om att detta redan är möjligt right?). Många vi spelar med börjar med en aurora och efter några dagar/vecka så har de råd med ett större skepp, och ifall man dessutom åker snålskjuts på nån annans skepp så går det ännu fortare. Så varför köper folk skepp nu? Den förklaringen jag fått från flera som aldrig tänkte köpa mer än starterpaket men som ändå köpte fler skepp allteftersom, handlade mer om att slippa grinda om alla skepp efter varje wipe som CIG gör med jämna mellanrum. Har man börjat från 0 2-3 wipes, så börjar spelet blir rätt tråkigt. Detta lär vara en av de stora anledningarna just nu.

Återigen. Spelet lider av ordentlig feature creep. Roberts har ju ordentligt svårt med att avgränsa sig, vilket är varför han fick sparken från Freelancer, och någon annan fick avsluta spelet. Ge Roberts en kran med pengar som bara rinner, så blir det som det blivit. Med en något tightare budget så kanske han, eller någon annan, hade kunnat avsluta det hela.

Jämna mellanrum? Går ju månader mellan. Just nu 11 månader sedan senaste, och nästa planerade skall vara Q4 (om då inte 4.0 skjuts upp ytterligare...)

Dagar/vecka? Folk hävdar ju att det är "löjligt enkelt" och att andra att det bara skall ta timmar. Måste man spela 8 timmar per dag i en vecka? Eller räcker en halvtimma per dag?

Edit: Delar du åsikten att SC egentligen är Pay to Lose?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Återigen. Spelet lider av ordentlig feature creep. Roberts har ju ordentligt svårt med att avgränsa sig, vilket är varför han fick sparken från Freelancer, och någon annan fick avsluta spelet. Ge Roberts en kran med pengar som bara rinner, så blir det som det blivit. Med en något tightare budget så kanske han, eller någon annan, hade kunnat avsluta det hela.

Jämna mellanrum? Går ju månader mellan. Just nu 11 månader sedan senaste, och nästa planerade skall vara Q4 (om då inte 4.0 skjuts upp ytterligare...)

Dagar/vecka? Folk hävdar ju att det är "löjligt enkelt" och att andra att det bara skall ta timmar. Måste man spela 8 timmar per dag i en vecka? Eller räcker en halvtimma per dag?

Edit: Delar du åsikten att SC egentligen är Pay to Lose?

Varför skulle det va dåligt att ha mer features? Det som har tagit tid är core features, som tex server meshing. Något som dom har behövt sen dom släppte första planeten på spelet. Server meshing har alltid varit kravet för dom att kunna släppa spelet ur alphan under flera års tid. Ingen har ens försökt utveckla det innan i den skalan. Ingen viste heller hur lång tid det skulle ta för att utveckla det. Men än så länge har deras tester för server meshing varit framgångsrika. Senaste testen körde dom med 400 spelare på två shards som var ihopsatta. En på pyro och en på stanton.

Dom har invitat fler till evocati för att testa det yttligare med fler spelare.

Spelarna vill ha bättre mining, salvaging, bounty hunting, server meshing osv... freelancer var typ populärt på quake tiden. Dom hade väl kanske 20 utvecklare då till skillnad på över 1000 som dom har idag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av filbunke:

Återigen. Spelet lider av ordentlig feature creep. Roberts har ju ordentligt svårt med att avgränsa sig, vilket är varför han fick sparken från Freelancer, och någon annan fick avsluta spelet. Ge Roberts en kran med pengar som bara rinner, så blir det som det blivit. Med en något tightare budget så kanske han, eller någon annan, hade kunnat avsluta det hela.

Jämna mellanrum? Går ju månader mellan. Just nu 11 månader sedan senaste, och nästa planerade skall vara Q4 (om då inte 4.0 skjuts upp ytterligare...)

Dagar/vecka? Folk hävdar ju att det är "löjligt enkelt" och att andra att det bara skall ta timmar. Måste man spela 8 timmar per dag i en vecka? Eller räcker en halvtimma per dag?

Edit: Delar du åsikten att SC egentligen är Pay to Lose?

Först å främst så verkar ju spelet bli klart inom en överskådlig tid, så vad menar du?

Hur lång tid det tar beror på vilka du spelar med. Lirar du själv så kommer det tar bra mycket längre tid än när du spelar i en grupp. Det är inte skeppet som gör din framgång i star citizen utan vilka som backar upp dig. Så med det i åtanke så kan det ta allt ifrån ett par dagar till veckor. Framför allt om du som ny spelare mönstrar på någon annans skepp. Det brukar vara kutym att man delar på vinsten.

Låt oss säga att en spelare köpt ett stort industriskepp av valfri kategori tex en reclaimer som är ett salvage-skepp. Denna kan driva in bra mycket mer pengar/h än starterskeppet. Problemet är bara det att den behöver åtminstone 3, helst 4 spelare för att ge bäst avkastning. Därför brukar drt som sagt vara kutym att man delar på vinsten eftersom alla besättningsmän behövs lika mycket. Det är denna detalj som gör att spelet inte blir P2W eftersom du måste ha andra för att nyttja din "investering".

Men det det slutar inte där. Nä, kör du ett stort skepp så ger det också ifrån sig en större heatsignature, dvs pirater och elände kommer också lättare hitta dig via scanning, något som du troligen kommer ha lättare för som singleseater/starterskepp. Därför måste du kanske också anställa eskort som också skall betalas lön till. Så det blir en massa extra-arbeten så fort du går upp i klass, men det skapar också en massa jobb åt de som själv saknar ett större skepp.

Mitt förslag till dig är att testa på spelet på en av alla dessa freeflights och lira med en grupp. Gör en bedömning och återkom. Du kommer inte bli besviken 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kan också va pay to lose, om man köper ett stort skepp om man inte har råd att använda det eller ha besättning för det. Dvs du köper något som sitter och dammar i hangaren hela tiden. Många skepp är p2w för en spelare, men dom kräver 10-30 spelare för att bemanna. Så det är meningen att organisationer grindar ihop för att kunna köpa dom.

om nån börjar spela nu och kan köpa sig fram genom grinden så är det p2w.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

om nån börjar spela nu och kan köpa sig fram genom grinden så är det p2w.

Då är alltså league of legends p2w ifall man köper sig igenom de 30 levlarna om jag förstår dig rätt?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Då är alltså league of legends p2w ifall man köper sig igenom de 30 levlarna om jag förstår dig rätt?

nu har jag inte spelat lol men om dom 30 levelarna ger dig ett advantage så ja då är det p2w

Medlem

Anledningen till varför release dröjer är för att de optimerar spelet för Switch med siktet ställt på stabila 60 fps!

Skriv svar