Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Klarade just uppkörningen för D-behörighet (buss). Skönt, har tragglat skiten i 4 månader nu och haft den måttligt angenämna upplevelsen att orsaka mitt livs första trafikolycka (körde sönder en signalstolpe, Pang!), så skönt det äntligen gav utdelning , nu är man officiellt busschaufför.

Grattis och bra jobbat!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trängs i bussen. Satan vad det är drygt att åka buss ibland.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Grattis och bra jobbat!

Tack o bock.

Skrivet av jeppe109:

Trängs i bussen. Satan vad det är drygt att åka buss ibland.

Det är drygare att köra åbäkena.

Medlem

" lagar mat"" AKA ställt in nugget och pommes i ugnen


signatur

Allätare

Medlem

Är på kvällsjobbet. Slutar vid 20. Sen hem och tvätta och plugga. Förmodligen spela en timme eller två, sen sova.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett av mina favorittillfällen på veckosluten är när jag vaknar på lördagsförmiddagen och kan dra igång en lång teknikinriktad podd, såsom WAN Show...

Det var dock väldigt längesedan jag lyssnade igenom hela utan att behöva snabbspola.
Det går ju för*n inte att lyssna på dem längre, då typ 85% av tiden går åt till att utstå sponsorreklam och när de pratar om sin egna merch. Skruvmejslar, tröjor, ryggsäckar, vattenflaskor och frågor från köpare som ställer dumma frågor kring samma merch.

Börjar ruttna lite på det här formated och hur himla uttjatat det blivit.

Har ni något tips på liknande podd med tech-tema som kan ersätta det här möget?

Medlem

Har varit och handlat mat 💸
Sprungit en löptur på löpbandet.
Snart kommer min mamma på besök/fika
Och i eftermiddag kommer särbo med hennes barn.
En mycket bra lördag helt enkelt.

Medlem

Skulle åkt till grannstaden och hälsat på bror, men nu sitter man här efter en halvt sömnlös natt med migrän.

Medlem

Rippar om StarTrek TNG för att säsong 7 blev på Tyska(!). Fick gå in manuellt och välja bort alla språk utom Engelska och köra igenom alla DVDs igen...

Medlem

Funderar på om jag ska vispa grädde och ha till mina jordgubbar eller inte.

KoP
Medlem

Smälter en fjärilskotlett i magen och spelar Fallout 4 på duk.

Inaktiv

Ligger och tänker på livet och har ångest. 😟

Medlem

Jag är lite dålig i kroppen och kommer inte att få svar förräns på tisdag som bäst. Hoppas att sjukvården tar det seriöst bara för jag blir bara värre och värre sakta men säkert. Och inget hittades i vintras när jag var på akuten. Har väldigt mycket som händer framöver så en del av det kan vara stressrelaterat och omedvetet. Får ta en dag i taget. Ikväll snart blir det förhoppningsvis Helldivers 2 med "gänget".

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ligger och tänker på livet och har ångest. 😟

Något specifikt du tänker på?

Ot: precis slutat jobb. Lång vecka som äntligen är över. Vila och plugga imorgon, sen på det igen. Saknar två dagars ledigt grymt mycket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Något specifikt du tänker på?

Ot: precis slutat jobb. Lång vecka som äntligen är över. Vila och plugga imorgon, sen på det igen. Saknar två dagars ledigt grymt mycket.

Jag hade sett en video på youtube om varför Sveriges ekonomi är så dålig och det kom in efter ett tag på bankens räntor som gått upp så mycket och då började jag må väldigt dåligt.
Började tänka på vad tufft det har blivit de senaste åren rent ekonomiskt eftersom allt gått upp i pris samtidigt. Jag brukade klaga förr med att det blev dyrt men när det bara var något som gick upp i pris då och då så gick det men det blev en alldeles för stor chock när så mycket gick upp i pris samtidigt och så fort.

Det gör mig väldigt orolig för framtiden och jag känner att jag inte klarar mina studier ordentligt utan blir stressad inombords över att få ett jobb.
Men försöker att koppla bort det och då var det väl dumt att jag såg den videon.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag hade sett en video på youtube om varför Sveriges ekonomi är så dålig och det kom in efter ett tag på bankens räntor som gått upp så mycket och då började jag må väldigt dåligt.
Började tänka på vad tufft det har blivit de senaste åren rent ekonomiskt eftersom allt gått upp i pris samtidigt. Jag brukade klaga förr med att det blev dyrt men när det bara var något som gick upp i pris då och då så gick det men det blev en alldeles för stor chock när så mycket gick upp i pris samtidigt och så fort.

Det gör mig väldigt orolig för framtiden och jag känner att jag inte klarar mina studier ordentligt utan blir stressad inombords över att få ett jobb.
Men försöker att koppla bort det och då var det väl dumt att jag såg den videon.

Försök att se det annorlunda. Nu är du mer medveten om problemen och kan planera för att bemöta problemen.
Det och vetskapen om att det kommer att lösa sig på sikt. Vi har varit i liknande situationer förr och det har alltid vänt mot det bättre igen så varför skulle det vara annorlunda denna gången?

Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Försök att se det annorlunda. Nu är du mer medveten om problemen och kan planera för att bemöta problemen.
Det och vetskapen om att det kommer att lösa sig på sikt. Vi har varit i liknande situationer förr och det har alltid vänt mot det bättre igen så varför skulle det vara annorlunda denna gången?

Jo med den saken så finns det ju inte så mycket att göra förutom att försöka kämpa sig igenom. Blir lite lättare när exempelvis räntan går ner igen på bankerna men frågan är när.
Har aldrig varit med om något liknande själv, vet att det var något liknande på 90-talet men då var jag så liten så jag behövde inte bekymra mig för det.

Jag försöker som sagt inte tänka för mycket på det, blir bara för jobbigt för mig. :/

Skribent

Följer första dagen i den första CS2 majoren. Lång dag framför TVn kommer det bli. Ska spelas 16 matcher idag och med två matcher samtidigt blir det till att se 8 matcher idag.

Medlem

Sitter och jobbar med en ny version av Radiant till Q3, har kört GTKRadiant sedan det kom för typ 23 år sedan och v1,4 sedan typ 2003 tror jag, men det finns en (ett par iofs) bugg(ar) som jag nu efter alla år och massa q3banor tänkte att jag måste komma bort från, men den senaste av GTK som heter 1,6 har andra problem som jag inte vill hantera i stället.

Så nu laddade jag ner en som heter NetRadiant-Custom, den är ganska ny och känns om en mix mellan Trenchbroom och GTKRadiant, det är lite det bästa av två världar här då. För det som gör trenchbroom och t ex hammer/jack/wc sämre och många flera är att de inte går att jobba med på fler än en skärm, medans radiant kan man göra vad man vill med, eftersom man kan flytta runt alla fönster hur man vill, mycket smidigt, dessutom tycker jag radiant har ett väldigt snabbt och fint flöde att jobba med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Halvvägs hem till Sthlm från Skåne, sitter o gör rump gympa i bilen nu vid vid tankningarna så benen inte somnar 😅

Medlem

Har precis bänkat mig framför tvn och ska se mitt United bli krossat av liverpool..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Dr Evil:

Halvvägs hem till Sthlm från Skåne, sitter o gör rump gympa i bilen nu vid vid tankningarna så benen inte somnar 😅

Erkänn att du gjorde rumpgympa enbart för att du skulle till Skåne...

Ot: i vanlig ordning har jag hoppat mellan massor av spel senaste veckorna, från det ena mästerverket till det andra. Några timmar per spel så tröttnar jag.

Ni vet känslan. Gräset är grönare i ett annat spel.

Drog igång Doom Eternal igår. Senast jag spelade det så tog jag i från tårna och utnämnde det till det bästa fpset jag någonsin har spelat.

Det stämmer fortfarande såhär 5-6 timmar in. Extremt tight gameplay med en härlig tyngd, massor med uppgraderingar och mycket slaffs och kött.

Kan inte komma på något annat spel som får adrenalinet att pumpa såhär intensivt. Så att man klämmer ihop skinkorna och pungen stramar åt sig ala pansarpung. När spelet får en att känna att det är på liv och död. På riktigt.

Froms spel lyckas, absolut, men det är i mindre stötar som har längre mellanrum. I Eternal så är det så intensivt ibland att jag nästan tappar uppfattning om verkligheten och hamnar in the zone där allt bara flyter och där jag aktivt får säga åt mig själv att slappna av i stjärten.

Otroligt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Snart dags för Idles!

Medlem
Skrivet av Thane:

Snart dags för Idles!

Vad är det för något?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar Project Zomboid. Har 16 trucks, mat för 3 år, 6500 liter passiv vatteninsamling (regn insamling), Har grävt 6 brunnar (mod) och har en rätt nice bas med åtkomst till floden så att jag kan fiska och hämta vatten om jag känner för det.

Har hittills bara dött 2 gånger: en gång av hjärnsläpp då min karaktär stod på elden och den andra när min karaktär verkade ha buggat ur och missade allt med macheten, vet fan vad so hände, men blev så sönderbiten att blodet sprutade som en fontän.

Medlem

Överväger Dwarf Fortress efter ~åtta års uppehåll.

Medlem

Deklarerat och klart. Hade inga avdrag att göra, så det var bara att kolla igenom och godkänna. Skall betala ungefär 500 kronor, så jag är ganska nöjd. Man vill ju (innan eventuella avdrag) hamna så nära 0 kronor plus minus som möjligt.

Medlem

Köpt ny router och har konfat den. Nu slipper jag begränsningen med bara 2 ip addresser från min ISP + WiFi router också för mobilen och paddan. Kanske dags att sätta upp en stream server så att man kan sitta på skithuset och se på serier - just in case liksom om magen bråkar.

Medlem

Slutat jobb och är trött som fasen. Ryggen bråkar så kan inte lägga mig och sova.

Det får bli att byta om till mjukiskläder och köra lite DOOM Eternal och varva ner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Köpte Puzzle Dimension efter jag fått reda på att det är en sorts uppföljare till Kula World Och nu har jag just kommit till bana 23 och svårighetsgraden stiger snabbt😅Ett kul men svårt spel.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skriv svar