Lightyear Frontier

Robot
Lightyear Frontier

FZ:s Jonas Vågström påtar i galaxens mylla. Och han gillar det.

#lightyear-frontier


Medlem

Kanske impopulär åsikt, men det låter ju jättetråkigt att de inte finns några faror i ett survival lir

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Kanske impopulär åsikt, men det låter ju jättetråkigt att de inte finns några faror i ett survival lir

Det är ju inte ett survival lir, så det e ju inte så konstigt, det är mer Stardew Valley än ARK skulle jag tippa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Världen känns väldigt Fortnite eller

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det är ju inte ett survival lir, så det e ju inte så konstigt, det är mer Stardew Valley än ARK skulle jag tippa.

Inte? Står i rubriken - Survival spel för fredsälskare... men vad vet jag.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Kanske impopulär åsikt, men det låter ju jättetråkigt att de inte finns några faror i ett survival lir

Skrivet av Zymac:

Det är ju inte ett survival lir, så det e ju inte så konstigt, det är mer Stardew Valley än ARK skulle jag tippa.

Skrivet av Rydell1986:

Inte? Står i rubriken - Survival spel för fredsälskare... men vad vet jag.

Rubriken kanske är aningen missvisande, i texten så menar jag att premissen lika gärna skulle kunna vara ett överlevnadsspel "Kraschlanda på en främmande planet i yttre rymden och gör ditt bästa för att etablera ett fungerande jordbruk". Men när man väl kommer igång så är det ganska långt ifrån vad man först skulle kunna tro!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Inte? Står i rubriken - Survival spel för fredsälskare... men vad vet jag.

Rubriksättaren skrev nog det på eget bevåg, men eftersom texten klargör att det varken har fiender eller hungermätare eller andra survivalspel staples. så är det ju knappast ett survival spel.

Officiella blurb:en beskriver det som:
"Lightyear Frontier is a peaceful open-world farming adventure on a planet at the far edge of the galaxy. Climb into your versatile mech and start your new home on a distant planet with up to 3 friends as you farm alien crops, build your own homestead, and explore the untamed wilderness of the world. "


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Världen känns väldigt Fortnite eller

Tänkte samma sak att det ser ut som Fortnite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Tänkte samma sak att det ser ut som Fortnite.

Jag tänkte snarare på Wildstar


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rydell1986:

Inte? Står i rubriken - Survival spel för fredsälskare... men vad vet jag.

Att bara läsa rubriker är inte att rekommendera!

Medlem

Såg det inte i artikeln, men för er intresserade så släpps det på GamePass 19/3

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Kanske impopulär åsikt, men det låter ju jättetråkigt att de inte finns några faror i ett survival lir

Det finns hot men inte mot dej personligen, utan mer mot dina grödor och landskapet. Jag fick tampas med olika former av gift, mögel, kontaminering och/eller förbannelse under demot. Så det är inte så att det inte finns något att råda bot på. Du kanske kan se det som att det är dina grödor och din omgivning som är din lifebar?

Jag trivdes de 90 minuter jag körde demot häromdagen. Miljöerna är väldigt fina och det finns mycket att se och upptäcka. Jag skulle vilja köra det i Coop härnäst. Det känns definitivt som ett spel man vill uppleva i Coop!

Det fanns lite skavanker såsom resurshanteringen som nämns i förhandstitten. En sak som krångla för mig var att "BYGG"-knappen samt "GÅ IN/UR MECHEN"-knappen är densamma (E)... så jag lyckades säkert 5-10 gånger att lämna mechen oavsiktligt, istället för att bygga nya byggnader. Fast det kanske går att rebinda på något sätt?

En annan sak som var svår för mig var själva Q-menyn (quickchange-menyn som kommer upp när du håller in Q). Den upplevde jag svår att använda. Det är ca. 5-6 verktyg i spelet och jag kunde inte känna igen dem bara genom att titta på bilden. Det vore najs om det fanns något namn eller tydlig ikon intill så man bättre kan gissa sig till vilket verktyg det är.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kört på game pass igår och gillade det som fasen. Klar överraskning som jag inte hade väntat mig.

1
Skriv svar