Konsolerna med bästa dag 1 släpp

Medlem
Konsolerna med bästa dag 1 släpp

De 2 konsoler som haft bästa spel på release tycker jag är PS Vita och Xbox 360.

PS Vita hade

Hot Shots Golf: World Invitational

Little Deviants

ModNation Racers: Road Trip

UNCHARTED: Golden Abyss

wipEout 2048

Army Corps of Hell

Asphalt Injection

BEN10 GALACTIC RACING

Blazblue: Continuum Shift EXTEND

Dungeon Hunter Alliance

Dynasty Warriors Next

F1 2011

EA SPORTS FIFA Soccer

Lumines Electronic Symphony

Michael Jackson The Experience

Rayman Origins

Shinobido 2: Revenge of Zen

Touch My Katamari

Ultimate Marvel vs Capcom 3

Virtua Tennis 4: World Tour Edition

Av dessa köpte jag hela 9 spel

Dungeons hunter

Uncharted

Rayman

Touch my katamari

Army corps of hell

Blazblue

Lumines

Shinobidu 2

Michael Jackson the experience.

Aldrig har jag köpt så många spel på release varken före eller efter, och jag trodde konsolen skulle sälja som smör.

Kort efter så drog Sony ur pluggen efter att knappt ha marknadsfört eller gett den någon support alls.

Xbox 360

Amped 3

Call of Duty 2

Condemned: Criminal Origins

FIFA Soccer 06 Road to 2006 FIFA World Cup

GUN

Kameo: Elements of Power

Madden NFL 06

NBA 2K6

NBA LIVE 06

Need for Speed Most Wanted

NHL 2K6

Perfect Dark Zero

Peter Jackson’s King Kong

Project Gotham Racing 3

Quake 4

Ridge Racer 6

Tiger Woods PGA TOUR 06

Tony Hawk’s American Wasteland

Köpte Call of Duty 2 och Perfect Dark Zero på release.

Konsolen luktade vansinnigt gott. När jag startade konsolen trodde jag den skulle sprängas så högljudd den var.

Grafiken var helt sjuk när jag spelade Call of Duty innan skolan, helt lyrisk var jag tyvärr tvungen att stänga spelet och gå till skolan.

Perfect Dark Zero tyckte jag också var riktigt bra, snön kändes fotorealistiskt. Förss spelet jag spelade online på konsol med, ja jävlar vad kul Dark Ops var, spelade det varje dag i säkert ett år.

Senare köpte jag Condemned, Need for Speed och King Kong.

Condemned var och är ett riktigt bra skräckspel, där man är ständigt på tårna och vet aldrig när en galning skulle försöka slå ihjäl en med ett järnrör.

King Kong var som bäst när man spelade som människa, känslan att vara jagad av en Trex gav panik i hela kroppen.

Need for Speed, jävlar vad snyggt, och lättmanövrerade bilar, ett av väldigt få bilspel jag haft riktigt kul med.

Bubblare: Dreamcast, bara Soul Calibur hade räckt, men det släpptes så mycket mer.

Vilken konsol tycker ni haft de bästa spelen på release?

Medlem

Snes med SMW


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Snes med SMW

Oh, va helt magiskt när Snes kom

ZF
Medlem
Medlem

Köpte Xbox 360 och Oblivion. Kommer ihåg att jag tyckte att det var helt galet att jag kunde se tornet i Imperial City från utkanten av spelvärlden. Kände verkligen att framtiden var här


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nintendo 64 hade väl vad jag kan minnas legendariska Super Mario 64 vid Europalanseringen, svårt att toppa det.
Sen tror jag att jag sätter Nintendo Switch med Zelda: Breath of the Wild, som nog är bästa spelupplevelsen jag haft de senaste 20 åren.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Nintendo 64 hade väl vad jag kan minnas legendariska Super Mario 64 vid Europalanseringen, svårt att toppa det.
Sen tror jag att jag sätter Nintendo Switch med Zelda: Breath of the Wild, som nog är bästa spelupplevelsen jag haft de senaste 20 åren.

1 mars 1997. En fantastisk dag var det. Även om Zelda: Breath of the Wild är det bättre spelet i min bok (också), så är N64-premiären ett svårslaget minne. Nintendo kan det här med flaggskepp.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

1 mars 1997. En fantastisk dag var det. Även om Zelda: Breath of the Wild är det bättre spelet i min bok (också), så är N64-premiären ett svårslaget minne. Nintendo kan det här med flaggskepp.

Det som går emot Switch och Botw för min del är väl att det helt enkelt inte är lika roligt att spela när man är vuxen, man blir inte så där hänförd av spelen längre oavsett hur bra de är. Så det är för min del nog omöjligt att slå Mario 64 när man var ca. 9 bast.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Nintendo 64 hade väl vad jag kan minnas legendariska Super Mario 64 vid Europalanseringen, svårt att toppa det.
Sen tror jag att jag sätter Nintendo Switch med Zelda: Breath of the Wild, som nog är bästa spelupplevelsen jag haft de senaste 20 åren.

Jag tycker att Zelda Breath of the Wild är ett kul tidsfördriv men inte lika kul som de flesta andra Zelda spelen. Men jag köpte också Breath of the Wild till Switch när Switch släpptes.
Det första och enda Switch spelet som jag hade under många månader framöver.
Sen när ni läser detta så kanske ni tänker att det typ var det enda spelet som jag spelade då och så var det inte. Jag spelade det inte alls för jag hade ingen Switch 😝

Nej men jag ville så gärna ha spelet till Switch men hade inte råd att köpa en Switch än så jag passade på att köpa spelet eftersom det var billigast på Elgiganten. Så det var ganska kul när studien kom att det hade sålts fler Breath of the Wild till Switch än vad det hade sålts konsoler, då tänkte jag att jag var en av de bidragande faktorerna för det eftersom jag inte hade ens köpt en konsol men ett spel.🙂

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Det som går emot Switch och Botw för min del är väl att det helt enkelt inte är lika roligt att spela när man är vuxen, man blir inte så där hänförd av spelen längre oavsett hur bra de är. Så det är för min del nog omöjligt att slå Mario 64 när man var ca. 9 bast.

Jäkligt bra poäng! Jag var visserligen 14 cirka, men då kunde man också hypa!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nästan kriminellt (!) att det inte släppts ett tredje och avslutande spel i Condemned-serien. Jag skaffade inte 360n direkt på releasedagen så Fable 2, Condemned, Gears of War, Mass Effect, Dead Space och Assassins Creed fick följa med konsolen hem.

Nog den senaste gången jag var riktigt lyrisk över ett nytt hårdvaruköp, allt därefter känns mest slentrianmässigt och spelen som kommer med en ny generation hade jag oftare än inte även kunnat spela på den gamla hårdvaran.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tycker att Zelda Breath of the Wild är ett kul tidsfördriv men inte lika kul som de flesta andra Zelda spelen. Men jag köpte också Breath of the Wild till Switch när Switch släpptes.
Det första och enda Switch spelet som jag hade under många månader framöver.
Sen när ni läser detta så kanske ni tänker att det typ var det enda spelet som jag spelade då och så var det inte. Jag spelade det inte alls för jag hade ingen Switch 😝

Nej men jag ville så gärna ha spelet till Switch men hade inte råd att köpa en Switch än så jag passade på att köpa spelet eftersom det var billigast på Elgiganten. Så det var ganska kul när studien kom att det hade sålts fler Breath of the Wild till Switch än vad det hade sålts konsoler, då tänkte jag att jag var en av de bidragande faktorerna för det eftersom jag inte hade ens köpt en konsol men ett spel.🙂

Jag är nog tvärtom, A Link to the Past var rätt bra, men de andra äldre Zelda-spelen tycker jag är rena sömnpillren. Botw däremot, blev hooked direkt på det.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nästan kriminellt (!) att det inte släppts ett tredje och avslutande spel i Condemned-serien. Jag skaffade inte 360n direkt på releasedagen så Fable 2, Condemned, Gears of War, Mass Effect, Dead Space och Assassins Creed fick följa med konsolen hem.

Nog den senaste gången jag var riktigt lyrisk över ett nytt hårdvaruköp, allt därefter känns mest slentrianmässigt och spelen som kommer med en ny generation hade jag oftare än inte även kunnat spela på den gamla hårdvaran.

Jag var väldigt lyrisk när jag köpte PS3, Wii och Vita med, PS3an mest för den var så dyr, Blu ray, som jag såg på med scart och förstod inte varför bilden såg ut som dvd 😂, och motorstorm som var vrålsnyggt. Wii för att viftandet verkade så häftigt, efter en månad ville jag bara köra med vanlig kontroll igen. Xbox One kändes verkligen meh på release, även om jag gillade både Ryse och Dead Rising 3.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Jag är nog tvärtom, A Link to the Past var rätt bra, men de andra äldre Zelda-spelen tycker jag är rena sömnpillren. Botw däremot, blev hooked direkt på det.

Jo, jag har märkt när folk kommenterar Breath of the Wild och Tears of the Kingdom att vissa älskar de nya öppnare spelen och vissa (som mig) föredrar hellre de äldre mer linjära spelen.
Jag älskar open world spel och några av mina favoriter är Oblivion och Skyrim, därför såg jag fram emot att även Zelda skulle bli open world, men tyvärr lyckades inte Zeldas öppna värld fånga mig på samma sätt som The Elder Scrolls, vilket jag tycker är synd eftersom jag älskar Zelda serien för övrigt.

ZF
Medlem

Magireceptorerna kan stimuleras för min del fortfarande. Men det enda Zelda som lyckats med det sen det första, när dom ännu inte var halvt utbrända, var Windwaker.

Journey lyckades också trigga antagligen samtliga som var kvar.

Lite oklar på varför. Men kanske krävs det någon slags skärningspunkt mellan artistisk sparsamhet och färdighet som upplevaren får fylla i. Liksom vanlig magi blir det möjligen mer än helheten när publiken är del i framställningen.

"Ingenting här, ingenting där, men.. här!"

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, jag har märkt när folk kommenterar Breath of the Wild och Tears of the Kingdom att vissa älskar de nya öppnare spelen och vissa (som mig) föredrar hellre de äldre mer linjära spelen.
Jag älskar open world spel och några av mina favoriter är Oblivion och Skyrim, därför såg jag fram emot att även Zelda skulle bli open world, men tyvärr lyckades inte Zeldas öppna värld fånga mig på samma sätt som The Elder Scrolls, vilket jag tycker är synd eftersom jag älskar Zelda serien för övrigt.

Avskyr öppna världar, så drygt att springa massa sträckor, känns bara utdraget och slöseri med tid. Ändå är breath of the wild det enda Zelda spel jag spelar ut, och Oracle of seasons, dock med hjälp av YouTube på båda. Avskyr allt byggande i spel med, så Tears of Kingdom gör mig inte jättesugen, står inplastat i hyllan och jag köpte det på release.

It's not a lake, it's an ocean

Xbox hade inte många spel vid release men Halo gjorde ju susen på alla tänkbara sätt. Lägg därtill Project Gotham Racing, som lovade gott för framtiden.

Fast favoriten är nog ändå Dreamcasts västlansering med en magnifik blandning av olika genrer. Sonic Adventure, Soul Calibur, Blue Stinger, House of the Dead 2, Tokyo Highway Challenge (bilden nedan visar den nordamerikanska titeln), Power Stone... I Europa släpptes även Sega Rally 2 och Virtua Fighter 3tb på eller direkt efter lanseringsdagen. Det var bra tryck från start.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Xbox hade inte många spel vid release men Halo gjorde ju susen på alla tänkbara sätt. Lägg därtill Project Gotham Racing, som lovade gott för framtiden.

Fast favoriten är nog ändå Dreamcasts västlansering med en magnifik blandning av olika genrer. Sonic Adventure, Soul Calibur, Blue Stinger, House of the Dead 2, Tokyo Highway Challenge (bilden nedan visar den nordamerikanska titeln), Power Stone... I Europa släpptes även Sega Rally 2 och Virtua Fighter 3tb på eller direkt efter lanseringsdagen. Det var bra tryck från start.

https://i.imgur.com/Ci47vbG.jpeg

Att det inte gick bättre för dreamcast är en gåta.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Att det inte gick bättre för dreamcast är en gåta.

Hahah, jag skulle precis skriva... vad konstigt ja... en matris av ja... vad liksom? Haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Siegfried:

Att det inte gick bättre för dreamcast är en gåta.

Ah, fanns väl flera anledningar att Dreamcast inte riktigt lyckades. T ex:

1. Sega brände sjukt mycket förtroende hos både konsumenter och återförsäljare med alla dåligt genomtänkta tillägg som kom till Mega Drive. Mega CD, 32X fick uselt mjukvarustöd och delade upp spelarbasen. Lägg därtill att Saturn visserligen var stor i Japan, men den var i princip obefintlig i väst. Sega gick på en generation från att med Genesis vara nästan lika stora som N och Super NES (i USA) till att, ja, göra en Wii U med Saturn. Sen har vi allt internkrigande mellsn Sega JP och Sega USA, som knappast ingsv förtroende för en ny Sega-konsol. Skriver på tel, orkar inte gå in djupare på det just nu. Men det är väl dokumenterat.

2. Spelen. Jag gillar Dreamcast personligen, men många av spelen var arkadiga i en tid då hemkonsolerna gick mot mer episka och maffiga spelupplevelser. JRPG och sånt var det nya heta. DC var grym på arkad, shmups och fighting-spel, men dessa började bli smala och nischade genres 98.

3. PS2-skuggan. Vid tiden för DC-lanseringen väntade ALLA på PS2, som var sjukt hajpad.

4. Segas kassa ekonomi. Att släppa hårdvara blev bara dyrare och dyrare och efter att Sega blödit pengar efter dåliga hårdvarusatsningar efter Genesis så fanns inte de ekonomiska musklerns där att fortsätta satsa och pumpa in massiva sedelbuntar i DC som hade behövts för att hålla konsolen vid liv. Att satsa på pixelprrfext 2D med Saturn när PSX redan tagit världen med storm med sina kantiga polygoner var... Inte ett bra val, rent kommersiellt.

5. Shenmue var asdyrt och ett av de dyraste spelen någonsin där och då men sålde inte i närheten av vad det hade behövt göra. Vilket är synd, för det är fantastiskt.

1
Skriv svar