Nazislakt och spökjakt i helgen – vad spelar du?

Robot
Nazislakt och spökjakt i helgen – vad spelar du?

Det vankas "spiel-wochenende" (spelhelg, för icke-tyskar).

#spelhelg


Medlem

Helldivers 2 och Remnant 2

Releasehästryttare

Rock and stone!

Medlem

Escape from Tarkov och Hearthstone battlegrounds när jag dött för många gånger utan progress i Tarkov


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Ambassadör
Xbox

Baldur's Gate 3... På upploppet nu! Blir nog inte klar i helgen men chansen finns att jag spelar något annat nästa helg

Vilket jäkla spel! Inte ofta min Topp 10-lista får nytillskott men tror nog att det är dags efter det här.


signatur

Jump in.

Medlem
  • Helvetesdykare två

  • Spöktråd: Östra huvudstaden


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Om nån är intresserad men skriver bara för att alla andra skriver
Baldurs Gate 3 - Kommit in i spelet igen så bara köra
Asgards Wrath 2 - Samma här kommit in i äventyret
Ghosts of Tabor - Kör så länge det går bra, dö för många ggr utan progress så tillbaka till 1 i listan 😂

gissar dom 3 spelen kommer rulla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Banishers: Ghosts of New Eden. Inte alls dumt, måste jag säga. Tonar ned striderna för att fokusera mer på storyn. Älskar denna utveckling inom spelbranschen att man kan välja inte bara svårighetsgrad utan också var man vill lägga tyngdpunkten.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

phi
Medlem

Baldur's Gate 3. Precis som varenda helg de senaste två månaderna.

Medlem

Tror att det får bli Control. Fått en jäkla mersmak på Remedy efter spelat klart Alan Wake 2 förra helgen, satan vilket bra spel!

Control blev aldrig av när det kom ut, men så som jag förstått det så hänger det ihop.

Medlem

Om det blir något blir det Cp2077 och Phantom Liberty som jag precis påbörjade häromveckan. Helt stört snyggt och engagerande spel. Meeen jag har börjat tappa det lite lite och är sugen på nästa.

BG3 har jag typ 60h i men tappade det också sorgligt nog. Men jag ser fram emot att köra det när man faktiskt är peppad och har tid.

Helvetesdykarna 2!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av Ariath:

Escape from Tarkov och Hearthstone battlegrounds när jag dött för många gånger utan progress i Tarkov

Kom ihåg när det enda jag körde va Tarkov! Känns som det blev väldigt mycket same same. Hörde att Streets släpptes för ett par månader sedan, är det bra?

Medlem

Backpacker Battles, crossovern jag inte visste att jag ville ha innan jag felläste vad herr Sjöholm skulle spela.

Medlem
  • Elden Ring (måste få livet av Fire Giant, den jobbiga tjockisen)

  • The Finals (säsong 2 har börjat!)

  • Sea of Thieves (de har Twitch-drops i helgen så jag blev inspirerad att segla lite)

  • Helldivers 2 (MÅSTE. SPRIDA. DEMOKRATI!)

Fan, det är gott att vara gamer nu. Trevlig spelhelg hör ni!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Kom ihåg när det enda jag körde va Tarkov! Känns som det blev väldigt mycket same same. Hörde att Streets släpptes för ett par månader sedan, är det bra?

Streets är ok i mitt tycke men den är en alldeles för stor karta. Nyaste wipen har en Streets light som heter Ground Zero som är som typ fyra factory i storlek (plus höghusens olika våningar) och den är mer hanterbar om man gillar strid i stadsmiljö. Spelet i sig är på bättringsvägen. Jag ser väldigt få fuskare och weapon rework har gett noobs som mig själv lite kills


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Streets är ok i mitt tycke men den är en alldeles för stor karta. Nyaste wipen har en Streets light som heter Ground Zero som är som typ fyra factory i storlek (plus höghusens olika våningar) och den är mer hanterbar om man gillar strid i stadsmiljö. Spelet i sig är på bättringsvägen. Jag ser väldigt få fuskare och weapon rework har gett noobs som mig själv lite kills

Låter grymt! Får ta och ta tag i Tarkov igen hör jag 😊

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Om nån är intresserad men skriver bara för att alla andra skriver
Baldurs Gate 3 - Kommit in i spelet igen så bara köra
Asgards Wrath 2 - Samma här kommit in i äventyret
Ghosts of Tabor - Kör så länge det går bra, dö för många ggr utan progress så tillbaka till 1 i listan 😂

gissar dom 3 spelen kommer rulla

Det är kul och intressant att se vad andra spelar, så skriv på! Jag får ofta inspiration till att plocka upp lite spel som man ser att folk spelar här.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är kul och intressant att se vad andra spelar, så skriv på! Jag får ofta inspiration till att plocka upp lite spel som man ser att folk spelar här.

Ja det har du rätt i, tänkte inte så långt 😄👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kommer nog spela lite Sifu blandat med helldivers 2

Medlem

Blir nog det sista på Hellblade: Senuas Sacrifice som jag startade upp i veckan, kanske utforska lite nya solsystem för XP i Starfield, har maxat ut Zoology och Botany. Tänkte också kolla stereoskopiska 3d-läget i Deus Ex: Mankind Divided på 3d-tvn, körde fram t o m Prag, och det har legat i backloggen sedan dess, påmindes av att MD är Epics gratisspel den här veckan. Testa gärna i 3d om du har möjlighet själv.

Skrivet av Mulisha_:

Control blev aldrig av när det kom ut, men så som jag förstått det så hänger det ihop.

Jupp, dlc:et AWE hänger ihop med de första och det nya Alan Wake (även om det är en viss efterhandskonstruktion), så skaffa både Foundation och AWE, om du inte redan har Control Ultimate Edition.

Medlem

Unicorn Overlord (PS5)
Jagged Alliance 3 (PC)
Last Epoch (PC)

Medlem

FIFA24 (EA Sports FC kommer jag aldrig någonsin säga!) och så blir det nog en hel del Baldurs Gate 3.

Medlem

Jag kör lite Metroid Prime Remastered, ptjaa... har inte hunnit med..
Så det blir väl en lite trevlig spelhelg ur det hänseendet


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Varit bortrest en vecka med jobb, så nu är det Helldivers 2 som gäller!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Baldur's Gate 3... På upploppet nu! Blir nog inte klar i helgen men chansen finns att jag spelar något annat nästa helg

Vilket jäkla spel! Inte ofta min Topp 10-lista får nytillskott men tror nog att det är dags efter det här.

Kul att du uppskattar BG3 så mycket! Det är onekligen ett fantastiskt spel.

Ot: påbörjade Soma igår, en timme in. Blir att fortsätta med det.

Kul nog så drog jag hem Wolfenstein 2 för någon dag sedan och tänkte varva det med Soma ifall ångesten blir för mycket.

Har även påbörjat en ny runda i RDR2, Tails of Arise, Death Stranding, med mera..

Spretigt men kul!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

FF7 Rebirth. Alla sidouppdrag och minispel lär göra att första genomspelningen kommer att klocka in på en bra bit över 100 timmar... helt underbart spel som jag bara njuter av och som har den där känslan av att man aldrig vill att det ska ta slut. Kände samma sak när jag spelade Baldur's Gate 3.

1
Skriv svar