Bästa svenska spelen genom tiderna – 11-20

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Får ta på mig att det var en överreaktion på beskrivningen "Dice kreativa zenit", svarade även med överdrivet hätsk ton så ber om ursäkt för det.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Får ta på mig att det var en överreaktion på beskrivningen "Dice kreativa zenit", svarade även med överdrivet hätsk ton så ber om ursäkt för det.

Ingen fara. Inser nu att formuleringen är lite sladdrig.


signatur
Medlem

Backpacker! Det är goa minnen spela 3:an med morsan mångt och mycket

Medlem
Skrivet av Lofa:

Då väntar vi bara på:

- Minecraft
- Backpacker 2
- Motorhead
- Pinball Dreams/Fantasies/Illusions
- Ignition
- It Takes Two
- Battlefield
- The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
- Unravel
- Fairlight

Men våga inte nämna Candy Cru█└‗?▒!▬% ?SYNTAX ERROR

Fick ju några rätt i alla fall

GTR 2 i all ära, men att varken Ignintion eller Motorhead hittade in på listan är ju förvånansvärt. Ni är helt enkelt för unga på FZ

Ignition med sin körglädje och klockren styrning. Motorhead med sin fartkänsla och på sin tid bra grafik. Och musiken! Man kunde dessutom köra CD:n som en helt vanlig CD i musikspelaren.

Bara det borde generera en topp-tio placering

EDIT:

Enjoy
https://www.youtube.com/watch?v=8tAQopUoPGc

P.S.
Jag bodde granne med Olof som komponerade detta lilla mästerverk innan Dice blev Battlefield.

Han gjorde även musiken till Pinball-serien.

Eloge!

Neocity håller ju än idag.

Sååå värt att ta upp när ni pratar om listan sen Tomas Helenius. Musiken alltså, inte att jag bodde granne

Olof var en trevlig granne för övrigt
D.S.

Medlem
Skrivet av JackG100:

The Division 2 borde inte vara med på någon topplista som inte har med typ grafiken att göra, gameplayet är ju fruktansvärt mediokert. Min subjektiva åsikt är att listan är objektivt felaktig pga. detta!!!!

Du vet inte vad du pratar om. The Division både ettan och tvåan borde vara minst top fem. För mig topp ett.
Mediokert? LOL, Ska vi se? Häng med på en raid eller liknande hard content så får vi se hur långt du kommer med det tankesättet.
Krävs samarbete.
Snacka när du har mer vetskap.
För att hata ännu mer så har Massive nu gått över till att skapa Div 3 samtidigt som DLC till Div 2 släpps tidigt 2025..
De tror på titeln och så gör jag.
Inte bara bästa spelet någonsin utan det är dessutom Svenskt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Dödgrävaren
Skrivet av alias:

Du vet inte vad du pratar om. The Division både ettan och tvåan borde vara minst top fem. För mig topp ett.
Mediokert? LOL, Ska vi se? Häng med på en raid eller liknande hard content så får vi se hur långt du kommer med det tankesättet.
Krävs samarbete.
Snacka när du har mer vetskap.
För att hata ännu mer så har Massive nu gått över till att skapa Div 3 samtidigt som DLC till Div 2 släpps tidigt 2025..
De tror på titeln och så gör jag.
Inte bara bästa spelet någonsin utan det är dessutom Svenskt.

Haha, det kändes ändå som jag tog i från tårna för att signalera glimten i ögat.

Edit: Med det sagt så anser jag ändå att skjutandet i The Division 2 är mediokert, en coverbased 3e personsskjutare i mängden. Bara för att det krävs samarbete för att klara en svår raid så gör det inte den aspekten av spelet bättre. Sen så är det ju såklart min högst subjektiva åsikt att den sortens gameplay är tråkig, särskilt när man skjuter på folk i hoodies som tål femton magasin. Men du har en annan åsikt, och det är ok.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Haha, det kändes ändå som jag tog i från tårna för att signalera glimten i ögat.

Edit: Med det sagt så anser jag ändå att skjutandet i The Division 2 är mediokert, en coverbased 3e personsskjutare i mängden. Bara för att det krävs samarbete för att klara en svår raid så gör det inte den aspekten av spelet bättre. Sen så är det ju såklart min högst subjektiva åsikt att den sortens gameplay är tråkig, särskilt när man skjuter på folk i hoodies som tål femton magasin. Men du har en annan åsikt, och det är ok.

Fattar,vi har inte alls samma smak och de tär ok. Ett faktum är dock att The Divison franchasien lever och frodas än. De som tror det är det samma som vid släpp för fem år sedan tror fel. Så fel. Ser fram emot DLC't nästa år och Div 3 om man lever ....


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Fattar,vi har inte alls samma smak och de tär ok. Ett faktum är dock att The Divison franchasien lever och frodas än. De som tror det är det samma som vid släpp för fem år sedan tror fel. Så fel. Ser fram emot DLC't nästa år och Div 3 om man lever ....

"skuter påfolk i hoodies?" Undrar bara hur länge du spelat det? en timme eller? The Division är ett spel för nördar som mig, loota, skapa det bästa av det man har. DC är i princip 1:1 av det verkliga DC samma med NY.
Ser fram emot Brooklyn DlC't.


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar