Bästa svenska spelen genom tiderna – 21-30

Medlem

Spännande lista, ingen aning att både Teardown och Raft var svenska! Undrar om early access får vara med, både Valheim och Satisfactory är två riktigt bra spel som platsar här!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay borde vara med någonstans på listan får jag hoppas <3

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Om inte Pinball Dreams till Amiga är med på listan så måste jag nog dessvärre komma till kontoret och göra tusen nålar på er..

Det kommer jag ihåg också: Alla Amiga-nördar var helfrälst på Pinball Dreams back in the day. Jag hade också en Amiga men flipperspel var aldrig min grej.

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Spännande lista, ingen aning att både Teardown och Raft var svenska! Undrar om early access får vara med, både Valheim och Satisfactory är två riktigt bra spel som platsar här!

Raft förvånade mig! En studio man inte hört mycket om, men bra har det ju gått för dom!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kula World kommer alltid vara #1.

Ja Kula World var riktigt kul 👍köpte det för spela med emulator (Bleem tror jag) då jag inte hade en Playstation😅

Finns väldigt många bra svenska spel, här är några av dom äldre jag kommer ihåg:

Ignition - 1996, UDS
Fairlight - 1985, Bo Jangeborg
Blood 'n Guts - 1986, Greve Graphics


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av Kane:

Svårt att inte sätta Battlefield 2, Battlefield 1942 och Battlefield 4 på top5...

Varför inte ha med första spelet?

Medlem
Skrivet av norrby89:

Varför inte ha med första spelet?

Som i "Codename Eagle"?!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Som i "Codename Eagle"?!

Ja battlefield 1942 är juuh ändå uppföljaren till Codename eagle bara att det färdigställdes först efter att DICE köpte upp Refraction Games.

Medlem

Minecraft lär ju knipa förstaplatsen.

Annars är det många fina förslag i tråden. Mulle Meck bygger bilar, Svea Rike och Backpacker är lätt topp tre för mig. Nostalgin är stark!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja battlefield 1942 är juuh ändå uppföljaren till Codename eagle bara att det färdigställdes först efter att DICE köpte upp Refraction Games.

Spelade faktiskt Codename Eagle. Det var mestadels före all form av internet nätverksspel. Minns att jag var en av dem som fick ADSL när BF1942 var ute. Därför blev CE förmodligen mest ett solospel eftersom det saknades den breda massans uppkoppling.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mulle Meck är underskattat!

Men vi ska inte glömma storheter som MER's innebandyspel eller för den delen kalaspuffsexpressen. Förmodar, vet inte, att båda var svensktillverkade.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Haha, jag hade ingen aning om att Just Cause var svenskt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Tråkigt att Vermintide 2 inte fick vara med 😢

Medlem

Stollar som satt ihop denna lista. Inte många rätt där inte.

Redaktör
Skrivet av Mindrax:

Stollar som satt ihop denna lista. Inte många rätt där inte.

Du får skriva hur rätta listan ser ut. Eller så kommer läsaromrästning nästa vecka.


signatur
Medlem

När kommer intervju med Notch om förstaplatsen?

123
Skriv svar