Rapport: Bobby Kotick vill köpa Tiktok

Robot
Rapport: Bobby Kotick vill köpa Tiktok

Videoplattformen kan förbjudas i USA.

#bobby-kotick, #tiktok


Redaktör
Ponny

Bobby Kotick(tok)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Något säger mig att Tik Tok inte blir bättre för människor för att Bobby styr skutan.

Medlem

När två goda saker blir tre

Medlem

Helylle-kille. Vad kan gå snett?

Helt rätt. Om det är någon som ska få ordning på Tiktok så är det visionären Bobby Kotick. Mest av allt hoppas jag ju att han kommer tillbaka till spelindustrin och köper upp Valve eller något annat spelhus på dekis. Bobby hade fixat ett Half-Life 3 på nolltid till var mans telefon, gratis och med bara några få, smakfulla mikrotransaktioner för den som vill.

Inaktiv

USA i ett nötskal!
Jag blir så förbannad på USA och hur de vill lägga sig i allt och styra och ställa som de vill.
Jag har inte Tik Tok själv men vi har ju diskuterat detta här hemma hur USA kritiserar Kina att de spionerar med mera när USA gör exakt samma sak själva. Dubbelmoral!

Nej, jag skulle hellre använda mer kinesiskt med mera istället för att se fler amerikanska företag som ”Google”.
Så jag hoppas verkligen inte Tik Tok går med på att köpas.

Har tusen anledningar till att jag tycker som jag gör men en av dessa är när jag skrev med en kompis på hans Youtube video. En kommentar tog Google bort från konversationen och det var den när jag kritiserade USA, så jag tog och skrev sms till honom istället om det.

Gen
Medlem

Tik-Tok kan väl knappast bli sämre av att den där apan köper skiten.

Medlem

skit möter skit. vad kan gå fel?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av anon_326145:

USA i ett nötskal!
Jag blir så förbannad på USA och hur de vill lägga sig i allt och styra och ställa som de vill.
Jag har inte Tik Tok själv men vi har ju diskuterat detta här hemma hur USA kritiserar Kina att de spionerar med mera när USA gör exakt samma sak själva. Dubbelmoral!

Nej, jag skulle hellre använda mer kinesiskt med mera istället för att se fler amerikanska företag som ”Google”.
Så jag hoppas verkligen inte Tik Tok går med på att köpas.

Har tusen anledningar till att jag tycker som jag gör men en av dessa är när jag skrev med en kompis på hans Youtube video. En kommentar tog Google bort från konversationen och det var den när jag kritiserade USA, så jag tog och skrev sms till honom istället om det.

Sålänge USA är en demokrati föredrar jag att amerikanska företag håller användarens data över Kina som diktatur faktiskt även om jag håller med angående dubbelmoralen om spioneri på sina användare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

En kommentar tog Google bort från konversationen och det var den när jag kritiserade USA

Skrivet av anon_326145:

Nej, jag skulle hellre använda mer kinesiskt med mera istället för att se fler amerikanska företag som ”Google”.

Ja, för kineserna skulle aldrig ta bort kritiska kommentarer som stora stygga Google gör... 😃

Inaktiv
Skrivet av Keneay:

Sålänge USA är en demokrati föredrar jag att amerikanska företag håller användarens data över Kina som diktatur faktiskt även om jag håller med angående dubbelmoralen om spioneri på sina användare.

Helst skulle jag inte vilja att något av dessa länder skulle hålla min användardata. Men jag har ett så starkt förakt till USA och det är ju mycket att de tycker att de är störst och bäst.
Sen att hota med att förbjuda något om det inte blir amerikanskt är ju också lite på snudden till diktatoriskt. ”Vi bestämmer vad ni ska gilla och tycka om och vart ni spenderar era pengar. Om ni inte lyssnar på oss så gör vi det olagligt.”
Nej, idioti från USA.

Ser helst fler stora Europeiska företag som kan konkurrera med de amerikanska.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

USA i ett nötskal!
Jag blir så förbannad på USA och hur de vill lägga sig i allt och styra och ställa som de vill.
Jag har inte Tik Tok själv men vi har ju diskuterat detta här hemma hur USA kritiserar Kina att de spionerar med mera när USA gör exakt samma sak själva. Dubbelmoral!

Nej, jag skulle hellre använda mer kinesiskt med mera istället för att se fler amerikanska företag som ”Google”.
Så jag hoppas verkligen inte Tik Tok går med på att köpas.

Har tusen anledningar till att jag tycker som jag gör men en av dessa är när jag skrev med en kompis på hans Youtube video. En kommentar tog Google bort från konversationen och det var den när jag kritiserade USA, så jag tog och skrev sms till honom istället om det.

Skillnaden är väl att USA spionerar på regeringar och institutioner, medans Kina gör samma sak, OCH att dom även gör det mot privatpersoner.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

Skillnaden är väl att USA spionerar på regeringar och institutioner, medans Kina gör samma sak, OCH att dom även gör det mot privatpersoner.

Och du tror inte att USA spionerar på privatpersoner?
Om Google kan spionera på privatpersoner för att kartlägga exakt allt de kan om dessa personer, vad de säger, vad de söker på, vilka sidor de är inne på med mera, så tror jag nog att USA om de vill kan ta tillvara på den informationen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Och du tror inte att USA spionerar på privatpersoner?

Det tror jag absolut att dom gör, men det är då privatpersoner som sitter på specifika roller dom finner intressant att bevaka, inte den formen av massinsamling av andra länders medborgare som Kina gör. Sån information är bara intressant för auktoritära skitstater.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

Det tror jag absolut att dom gör, men det är då privatpersoner som sitter på specifika roller dom finner intressant att bevaka, inte den formen av massinsamling av andra länders medborgare som Kina gör. Sån information är bara intressant för auktoritära skitstater.

Och tydligen väldigt intressant för Google. Som är amerikanskt.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Och tydligen väldigt intressant för Google. Som är amerikanskt.

Google samlar data över dina surfvanor så att dom kan pracka på dig reklam, inte riktigt samma sak som spioneri i det här sammanhanget.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

Google samlar data över dina surfvanor så att dom kan pracka på dig reklam, inte riktigt samma sak som spioneri i det här sammanhanget.

Varför vill de ha tillgång till mikrofonen och lyssna på vad man säger med då?
De är inte särskilt godhjärtade.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bobby Kotick(tok)

Älskar sådan humor i vanliga fall, men nej vad ont denna gjorde... 🤢

----
Vad är det som privatperson är rädda för att Kina/TikTok skall göra med den information de samlar från sagd privatperson?
Har dessutom inte musik blivit bortplockat från TikTok nu pga copy-right osv? Är inte på plattformen själv, så är inte riktigt med i svängen...

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Varför vill de ha tillgång till mikrofonen och lyssna på vad man säger med då?
De är inte särskilt godhjärtade.

"Vissa applikationer fungerar inte som de skall: Play Butik behöver tillgång till din mikrofon"

Why the f***?!😆

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Varför vill de ha tillgång till mikrofonen och lyssna på vad man säger med då?
De är inte särskilt godhjärtade.

För att pracka på dig reklam och tjänster, som dom kan tjäna pengar på. Det är bokstavligen därför.

Exempel: du pratar med dina nära och kära och nämner ordet "soffa", google snappar upp detta och vips så får du reklambanners med soffor. För att vara väldigt tydligt, jag försvarar inte detta, och det är absolut en form av spioneri. Men det är inte statligt sanktionerat spioneri. Jag gillar inte att likställa dom två fenomenen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Weeks_death:

Vad är det som privatperson är rädda för att Kina/TikTok skall göra med den information de samlar från sagd privatperson?
Har dessutom inte musik blivit bortplockat från TikTok nu pga copy-right osv? Är inte på plattformen själv, så är inte riktigt med i svängen...

Tror att det hela handlar om en maktkamp mellan USA och Kina.
De är rädda för att Kina ska få för stort inflytande i världen.

Vi i vår familj har exempelvis börjat handla från Kina eftersom det är för dyrt att handla samma saker här.
USA gillar inte sådan handel eftersom de skyller på att Kina är en diktatur. Själv gillar jag heller inte sådan handel men för egen del handlar det om att det inte är bra för miljön.
Så jag skulle hellre se att man handlade mindre från både Kina och USA eftersom det inte är bra för miljön att frakta det så långt. Istället vill jag se fler större företag i Europa plus att det inte ska vara för dyrt att leva så att man hellre handlar från länder väldigt långt bort för att det är billigare.

Medlem

Bobby får gärna ta över TikTok. Hellre han än att det kinesiska kommunist partiet styr och inget av värde skulle gå förlorat ifall han förstör det.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tror att det hela handlar om en maktkamp mellan USA och Kina.
De är rädda för att Kina ska få för stort inflytande i världen.

Vi i vår familj har exempelvis börjat handla från Kina eftersom det är för dyrt att handla samma saker här.
USA gillar inte sådan handel eftersom de skyller på att Kina är en diktatur. Själv gillar jag heller inte sådan handel men för egen del handlar det om att det inte är bra för miljön.
Så jag skulle hellre se att man handlade mindre från både Kina och USA eftersom det inte är bra för miljön att frakta det så långt. Istället vill jag se fler större företag i Europa plus att det inte ska vara för dyrt att leva så att man hellre handlar från länder väldigt långt bort för att det är billigare.

Diktaturkramare finns alltid och det rationaliseras på olika sätt. Inte alltför ovanligt med: men dom då och något dåligt försök till "Båda sidor är lika dåliga".
Ett förslag, åk till Kina och gå till ett internetcafé edyl och logga in på Youtube, FB, Twitter (om du nu kommer åt dessa annars använd Kinesiska sociala media) och ladda upp lite saker såsom tex lite Nalle Puh-klipp eller frågor angående Tiananmen square. Återkom sedan med dina intryck.

Inaktiv
Skrivet av Camlin:

Diktaturkramare finns alltid och det rationaliseras på olika sätt. Inte alltför ovanligt med: men dom då och något dåligt försök till "Båda sidor är lika dåliga".
Ett förslag, åk till Kina och gå till ett internetcafé edyl och logga in på Youtube, FB, Twitter (om du nu kommer åt dessa annars använd Kinesiska sociala media) och ladda upp lite saker såsom tex lite Nalle Puh-klipp eller frågor angående Tiananmen square. Återkom sedan med dina intryck.

Jag skulle gärna hitta ett alternativ till exempelvis Youtube. Det har blivit så dåligt på senare tid, Google bara förstör det.
Men som sagt så finns mycket dåligt med båda sidor men även flera bra saker. Att välja bort en sida mot en annan ser jag inget dåligt med om man tycker att de andra erbjuder mer av det man vill ha.

Medlem

Spel/Digitala världens Dan Eliasson.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_326145:

...
Ser helst fler stora Europeiska företag som kan konkurrera med de amerikanska.

Just det där är något jag efterlyser starkt. Jag börjar bli vansinnigt trött på hur vi i EU hela tiden ska göra oss så beroende av andra länger för allt från försvar, teknologi, råvaror, naturtillgångar, mat... Jag önskar vi kunde lägga fokus på vår egen förmåga istället för att anamma andras hela tiden, och framför allt, sluta sälja ut tamigfan allt som är Svenskt och Europeiskt till andra länder och intressen!
Är det inte USA så är det Kina, Ryssland eller högs bjudande, men säljas ska det tydligen...verkar vara viktigaste av allt att vi inte ska ha kontroll över något eget, det viktigaste är att vi får in "skatt". Blää.

Fixa en egen jävla chatt-tjänst för EUs medborgare istället, och ge fan i att sälja den för miljarder till dem som vill äga allt och alla. Så komplicerat ska det väl inte vara...skulle gärna lägga några skattekronor på det, Wikipedia (som jag gör) och andra samhällsgagnande funktioner...bort med allt integritetskränkande och reklambesudlat skit som vi av någon konstig anledning har valt åt oss.

Medlem
Skrivet av Ender:

Just det där är något jag efterlyser starkt. Jag börjar bli vansinnigt trött på hur vi i EU hela tiden ska göra oss så beroende av andra länger för allt från försvar, teknologi, råvaror, naturtillgångar, mat... Jag önskar vi kunde lägga fokus på vår egen förmåga istället för att anamma andras hela tiden, och framför allt, sluta sälja ut tamigfan allt som är Svenskt och Europeiskt till andra länder och intressen!
Är det inte USA så är det Kina, Ryssland eller högs bjudande, men säljas ska det tydligen...verkar vara viktigaste av allt att vi inte ska ha kontroll över något eget, det viktigaste är att vi får in "skatt". Blää.

Fixa en egen jävla chatt-tjänst för EUs medborgare istället, och ge fan i att sälja den för miljarder till dem som vill äga allt och alla. Så komplicerat ska det väl inte vara...skulle gärna lägga några skattekronor på det, Wikipedia (som jag gör) och andra samhällsgagnande funktioner...bort med allt integritetskränkande och reklambesudlat skit som vi av någon konstig anledning har valt åt oss.

Kan man bli mer gammal och bitter?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det tror jag absolut att dom gör, men det är då privatpersoner som sitter på specifika roller dom finner intressant att bevaka, inte den formen av massinsamling av andra länders medborgare som Kina gör. Sån information är bara intressant för auktoritära skitstater.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-23123964

Auktoritära skitstater ja, det tycker Edward Snowden också, det var därför han läckte

12
Skriv svar