Ori-serien har nu sålts i 10 miljoner exemplar

Robot
Ori-serien har nu sålts i 10 miljoner exemplar
Releasehästryttare

Om nu spelet är lika bra som alla som spelat det säger så är det väl inga tvivel på att det kommer sälja över 10m på ett par år??

Medlem

Välförtjänt!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Verkligen välförtjänt, de är riktigt bra spel. Men hade nog hellre köpt en Saturn eller Dreamcast istället för Neogeo 😁

Medlem

Dessa spel hoppas jag släpps på PS5:an! Tycker de ser fantastiska ut, men inte tillräckligt för att jag ska köpa en extra konsol.


signatur

Konsolgubbe

Redaktör
Ponny

Fantastiska spel! Extra imponerande då de varit tydliga Game Pass-spel, vilket ju kan hämma försäljningen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

förbannat bra spel!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Gen
Medlem

Otroliga spel med fantastisk stämning och mycket känslor. Ser fram emot deras nästa.

Medlem
Skrivet av Devan:

Om nu spelet är lika bra som alla som spelat det säger så är det väl inga tvivel på att det kommer sälja över 10m på ett par år??

Kanske om det kommer till Playstation.

Jag köpte av en slump Ori and the blind forest på Steam och blev helt insvept i världen. Väldigt starkt känslomässigt och bra musik.
När uppföljaren kom Will of the wisp köpte jag det dag 1 men tycker inte att det är lika bra. Jag tycker att de slängde in för mycket onödiga saker. Men det kanske blir dags att pröva en andra genomspelning och se om jag känner samma nu.
Det var ju en del buggar i början bland annat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tror hårt på No Rest For The Wicked. Känns väldigt lovande

Medlem

Hallowed are the Ori

Medlem

Trots att det finns i Game Pass så har de sålt 10 miljoner ex. Så de döda tanken på att Game Pass dödar spel. Inte undrar på att utgivare/utvecklare vill ha sina spel i Game Pass. Och ja. Det är så bra spel. De verkar ha fått ordning på studion också, så det är bra.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Trots att det finns i Game Pass så har de sålt 10 miljoner ex. Så de döda tanken på att Game Pass dödar spel. Inte undrar på att utgivare/utvecklare vill ha sina spel i Game Pass. Och ja. Det är så bra spel. De verkar ha fått ordning på studion också, så det är bra.

Ori är ju ett rätt gammalt spel också.

Medlem

Ori-serien är bland de bästa Metroidvania-spelen som finns. Önskar att vi får en trea inom en snar framtid!

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Dessa spel hoppas jag släpps på PS5:an! Tycker de ser fantastiska ut, men inte tillräckligt för att jag ska köpa en extra konsol.

Hoppas det med så att fler får spela det. Själv körde jag ettan via Steam på TV med DS4-kontroll och det funkade bra 👍
2:an har jag ännu inte kört

Medlem
Skrivet av Devan:

Om nu spelet är lika bra som alla som spelat det säger så är det väl inga tvivel på att det kommer sälja över 10m på ett par år??

Som allt annat här i livet är det många parametrar vi inte rår på hur mycket man än sliter. Ett välgjort spel är ingen garant för något men en absolut nödvändighet för att ha en chans.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Trots att det finns i Game Pass så har de sålt 10 miljoner ex. Så de döda tanken på att Game Pass dödar spel. Inte undrar på att utgivare/utvecklare vill ha sina spel i Game Pass. Och ja. Det är så bra spel. De verkar ha fått ordning på studion också, så det är bra.

Du pratar om ett spel som släpptes två år innan Game Pass lanserades och som även finns på Steam och Switch. Ska du försvara Game Pass-modellen så får du nog hitta ett annat spel.

Sen skrev han även att Game Passs inte hjälper studion.
https://www.neogaf.com/threads/moon-studios-ceo-says-playing-...

1
Skriv svar