Streamern ”Elajjaz” åkte Vasaloppet och samlade in 1,2 miljoner till Rädda Barnen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså alla organisationer har anställda till viss mån. Men de med västar kan jag säga är voluntärer. Jag var själv det för Rädda Barnen när jag studerade och stått på stan eller andra ställen.

Ok. Annonsen är samma beskrivning av jobb (lördag, söndag tider m.m) i flera olika städer (massutskick). Annonsen låter väldigt mycket som det jag beskriver. Inga speciella krav. Finns på arbetsförmedlingen också, flera annonser. Såg dem senast förra veckan i min hemstad. Jobbar på samma sätt som UNHCR. Men visst. Måste kännas konstigt för alla ungdomar som står där på stan och vissa får betalt och andra inte. Beroende på om de har en röd eller blå väst.

Jag har min uppfattning. Ni har eran.

ZF
Medlem

Verkar som de här självlysande västarna främst avsedda att bäraren ska synas orsakar väldigt mycket förvirring.

Både säkerhetsvakter och strandstädare (av någon konstig anledning..) bär lika oftast självlysande väst. Men det nog åtminstone betydligt vanligare att de senare är volontärer.

Men båda håller ju ordning, typ.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Läs vad jag svarade dig i första inlägget. Jag har aldrig kritiserat honom och eller vad du skrev. Allt vi har tjafsat om sedan handlar ju inte om han har gjort ett bra eller dåligt jobb. Utan om han kan ha fått lön eller inte. Tror vi båda gillar det han gjorde.

Ja just det! 👍 Skriver med många samtidigt så man tappar tråden ibland. Jag är ingen streamer men egen företagare och har själv skänkt liknande summor genom åren men har aldrig fått något för det, så utgår mest från min egna erfarenhet och andras.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Nice vasaloppet. Bor själv i mora så har gått under vasaloppsmålet (som inte är riktiga målet under loppet) flera gånger. Tur jag ej har körkort för är ett helvete under veckorna runt vasaloppet tror jag och ta sig igenom stan.

Gnällkuk

Udda att det i ett dygn varit felstavad rubrik och ingen har upptäckt det ännu Hatten av till streamern! Aldrig hört talas om honom dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Udda att det i ett dygn varit felstavad rubrik och ingen har upptäckt det ännu Hatten av till streamern! Aldrig hört talas om honom dock.

Kunde ge mig fan på att jag ändrade det där felet redan igår via min mobil? Men tydligen så verkar det inte ha fastnat...nu har jag gjort ett nytt försök.

och det är bara jag som jobbar lite sporadiskt på helgerna, så även jag som får rätt misstagen. Uppskattar när folk pekar ut om det är något fel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Brukade kolla på hans kanal förr, såg även på plats då han körde Dark Souls 2 all bosses på nåt event 2015.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Ok. Annonsen är samma beskrivning av jobb (lördag, söndag tider m.m) i flera olika städer (massutskick). Annonsen låter väldigt mycket som det jag beskriver. Inga speciella krav. Finns på arbetsförmedlingen också, flera annonser. Såg dem senast förra veckan i min hemstad. Jobbar på samma sätt som UNHCR. Men visst. Måste kännas konstigt för alla ungdomar som står där på stan och vissa får betalt och andra inte. Beroende på om de har en röd eller blå väst.

Jag har min uppfattning. Ni har eran.

Det är ju inte så att man blir lurad, utan du söker ju för att bli volontär och är väl medveten om vad det handlar om. Att det finns ordinarie personal där som jobbar med det tills vardag störde då inte mig det minsta. Söker man som volontär så gör man det ju inte för pengarna.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar