Vad saknar ni i spel?

Releasehästryttare
Skrivet av Broshimitsu:

Helldivers 2 till viss del. Fienden har inga healthbars; istället ser du hur skadad fienden är baserad på hur mycket stryk de tagit. Eller om du skjuter huvudet av vissa fienden kan de fortsätta attackera ett tag innan de kollapsar.

Monster Hunter lekte lite med den idén också. Där kan du se hur mycket liv ett monster har kvar baserat på dess rörelser och att den börjar dregla av utmattning

Dead Space också vill jag minnas. Du kunde skjuta benen av en fiende så att de börjar krypa efter dig istället till exempel.

Precis Dead space va ju ett utmärkt exempel av detta, men det är få andra spel som gör något liknande.

För också mina tankar till detta spel som skall komma snart:

Medlem

Jag skulle vilja ha ett bilspel som inte är fokuserat på racing.. typ flight simulator fast för personbil. Typ kunna sätta i nävarna på tonåringar så att de kan övningsköra med ratt hemma i vardagsrummet. Men det ska vara bra gjort. Inte som tex värdelösa City Driving eller vad det heter. Helst skulle spelet ha kartor baserade på riktiga kartdata. Så att man kunde öva på att köra i stockholm city etc. Något att sätta i nävarna på alla osäkra förare. Öva fickparkering och skit.
Sade jag att jag vill att det ska ha episk grafik? Det vill jag.

Ps jag vet att spel som taxi life etc finns..

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag skulle vilja ha ett bilspel som inte är fokuserat på racing.. typ flight simulator fast för personbil. Typ kunna sätta i nävarna på tonåringar så att de kan övningsköra med ratt hemma i vardagsrummet. Men det ska vara bra gjort. Inte som tex värdelösa City Driving eller vad det heter. Helst skulle spelet ha kartor baserade på riktiga kartdata. Så att man kunde öva på att köra i stockholm city etc. Något att sätta i nävarna på alla osäkra förare. Öva fickparkering och skit.
Sade jag att jag vill att det ska ha episk grafik? Det vill jag.

Ps jag vet att spel som taxi life etc finns..

Test drive unlimited kommer väl närmast. Skaffa en billig bil och låt tonåringarna köra.

Själv saknar jag ofta ett endgame när du väl klarat storyn och maxat ut din karaktär och en open world att leka i. Scripting och Mod möjligheter saknas ofta samt offline läge för oss som fullständigt skiter i online funktionalitet.

Fördelen med t.ex. GTA Online är att du kan skapa en egen instans, den är fortfarande online, men du slipper de rövhattar som springer runt och sabbar allt när du vill t.ex. bygga upp din bikerclubb/nattklub.

Medlem
Skrivet av Josu:

Skulle gärna ha mer action espionage spel, tycker det är allt för få av det. Tänk i linje med Splinter Cell eller som ett tvspel med 24. Öppen för att det skulle vara stealthbaserat eller action med lite finess.

Ett Alpha Protocol men med en ordentlig budget och ännu fler spännande val hade varit drömmen.

Fokus på PC och att försöka utmana den moderna tidens hårdvara utan att behöva bry sig alltför mycket om svaga konsoler.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Jag kan ibland sakna känslan från 90-talet där man köpte ett Nintendo-spel och visste att man fått hela spelet på kassetten och att det kommer funka utan spelförstörande buggar. Jag saknar inte pc-spelandet innan Steam, när det ibland var lite lotto om spelen skulle funka eller om ljudkort eller diverse annan bjäfs var kompatibel eller inte. På det stora hela har vi det så jävla mycket bättre idag än då.

12
Skriv svar