Tips om uppladdningsbara batterier med laddare?

Medlem
Tips om uppladdningsbara batterier med laddare?

Tjoflöjt FZ! Håller på att kika runt efter uppladdningsbara batterier och en laddare till dessa för min Xbox kontroll och kliar mig lite i skallen över alla val som finns.

Så tänkte att jag kollar lite med FZ-folket om lite tips! Bonus om man kan beställa hem dom till närmsta post eller dörren!

Tackar på förhand!

Geeks Gaming

Mitt tips är Ikeas batteri och laddare.
Laddarna är ”okej” men batterierna är förvånansvärt bra för sitt pris. Kör på dessa till typ allt och är toknöjd

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Mitt tips är Ikeas batteri och laddare.
Laddarna är ”okej” men batterierna är förvånansvärt bra för sitt pris. Kör på dessa till typ allt och är toknöjd

Jag kör exakt detta. Ikeas batterier i Ikeas laddare. Används bara till Xbox kontroll.

Skribent

Kör också Ikeas till alla handkontroller och ljusslingor (vi hade under julen). Kanske inte håller lika länge som dyrare, men vi har kanske 20 batterier som snurrar på så det finns alltid full-laddade när när man behöver.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag kör med 8BitDo Dual Charging Dock for Xbox Wireless Controllers och den fungerar bra. Den kommer med 2st batterier och kan ladda två kontroller samtidigt. Batteriet håller betydligt längre än uppladdningsbara AA batterierna som jag hade innan. Enda synpunkten är att den ibland inte får kontakt när man ställer ner handkontrollen för att ladda (främst ett problem om man ställt ner ljusstyrkan) och att sladden är lite för kort.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9699837

Medlem

Batterier går vilka som bara inte budget skräp.
IKEA funkar.
Hur länge batterierna "håller" ser man på hur många mah.

När jag klrde uppladdningsbara körde jag med gp powerbank laddare och några olika fabrikat på batterier. (Ikea, energizer, varta mm)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stämmer in i kören som säger IKEA, deras batterier är rebrandade Eneloop och funkar helt klockrent, och eftersom dom säljs i fyrpack så har man alltid batterier redo om man köper ett pack per kontroller.

Medlem

+1 på ikeas batterier, kört med deras 2450mAh i 3 år och dom funkar lika bra nu som då.

Medlem

IKEA verkar ju vara vinnaren här än så länge

Ska hålla ut lite till och kolla runt men nu har jag något att sikta på iallafall!

Tack alla!

Medlem

Ha inte så stor beslutsångest över vilka batterier du ska köpa, de är ju ändå uppladdningsbara.
Se till att ha flera uppsättningar och alltid några laddade så blir du aldrig stående. Köp vad än din närmaste butik eller mack säljer.

Om ett märke håller några timmar längre än ett annat har ingen betydelse, de kommer ändå alltid att dö när du som minst vill det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vart ett köp på IKEA, tackar igen för alla tips!

Tråden kan låsas.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Vart ett köp på IKEA, tackar igen för alla tips!

Tråden kan låsas.

Hur många korvar blev det?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Hur många korvar blev det?

Inte en enda! Billiga körvar med minus kötthalt är inte för mig

1
Skriv svar