Ori-studion om sin Diablo-utmanare: "Inga häst-skins för 65 dollar"

Robot
Ori-studion om sin Diablo-utmanare: "Inga häst-skins för 65 dollar"

No Rest for the Wicked har inga mikrotransaktioner.

#diablo-4, #no-rest-for-the-wicked


Medlem

Fan, aja, inget spel för mig alltså


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

"Men hur ska de ha råd att göra spelet då?!?!?!"

Gen
Medlem

"No MTX, no buy"

Releasehästryttare

Tråkigt! Hur skall vi nu kunna ändra färgen på våra portaler om vi inte pungar ut 300:-?? /S

Medlem

ok.. vad ska man lägga pengarna på då? Tandläkaren och mat? Vilken jäkla värld vi lever i.

Medlem

Moon är kungar

Medlem

Hade velat ha det på konsol.

Medlem

Ska bli kul att se! Kan ju inte riktigt bli sämre än Diablo 4

Medlem

No Häst for the Wicked.


signatur

Jätteintressant information.

Testpilot

Är det här en Diablo klon? Vet inte mycket om spelet.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Är det här en Diablo klon? Vet inte mycket om spelet.

En mix mellan diablo och darksouls säger en del, finns en del gameplay på youtube.

Medlem

Jag vill ha detta nu. Kommer köpa Early Access direkt ❤️

Medlem

För min del beror det på hur character progression ser ut. Dark souls progression är inte mycket att hänga i granen. Kikat på videos men de visar inget från progression tyvärr.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Metroid:

No Häst for the Wicked.

BOOM! 💥

Jag både vill spela detta direkt i early access och vänta tills det är klart. Svårt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Moon Studios bakom detta spel har dock haft en del problem med arbetsmiljön. Ryktena sa att det var därför Microsoft inte ville fortsätta jobba med studion, trots framgångsrika Ori.

Här är väldigt lång artikel på Venture Beat om detta. Den är från mars 2022.
https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Medlem
Skrivet av Stripe:

Hade velat ha det på konsol.

De sa i videon att det ska släppas till konsol också, men inte early access.

Medlem

Allt jag sett av spelet gör att jag blir sugen, men när de sa något om att loot osv kan vara random utplacerat fick det mig en avtändning men hoppas det inte är något som gör en enorm påverkan så att man exempelvis får något i början av spelet som är tänkt att man ska använda senare mot slutet osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vänta. Va? Diablo-utmanare? Ser inga likheter alls förutom det semi-isometriska perspektivet. Ser mer ut som ett Souls-like ur en ny synvinkel. De har väl själva dragit paralleller till Zelda och det är väl cirka 600 mil mellan Zelda och Diablo?

Medlem

Gillar ändå att de vågar ta ut svängarna


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fulci:

Moon Studios bakom detta spel har dock haft en del problem med arbetsmiljön. Ryktena sa att det var därför Microsoft inte ville fortsätta jobba med studion, trots framgångsrika Ori.

Här är väldigt lång artikel på Venture Beat om detta. Den är från mars 2022.
https://venturebeat.com/pc-gaming/despite-its-beautiful-ori-g...

Wow, en studio med uttryckligen "anti-woke" ställningstagande. Inte undra på att de fått anklagelser om dålig arbetsmiljö riktade mot sig.

Detta måste stöttas!


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag är otroligt sugen på detta. Ser mysigt ut, och att man kan fokusera på lite olika saker.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Är det här en Diablo klon? Vet inte mycket om spelet.

Nej det är ingen Diablo-klon. Diablo 4 är en Diablo-klon, och en kass sådan där utgivarna enbart försöker mjölka pengar på ett älskat varumärke.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Wow, en studio med uttryckligen "anti-woke" ställningstagande. Inte undra på att de fått anklagelser om dålig arbetsmiljö riktade mot sig.

Detta måste stöttas!

Finns det bara woke galning eller kvinnohatande rasse att välja på eller? Märkligt ställningstagande du för. Borde väl gå att ha en trevlig arbetsplats utan en massa extremer. #NormalMellanMölkTack

Testpilot
Skrivet av Ender:

Nej det är ingen Diablo-klon. Diablo 4 är en Diablo-klon, och en kass sådan där utgivarna enbart försöker mjölka pengar på ett älskat varumärke.

Haha! Jag frågade då jag inte är något Diablo-fan själv. Utan hade hoppats att det var ett actionspel utan fokus på så mycket loot och grejer.

Medlem
Skrivet av Dr Evil:

Finns det bara woke galning eller kvinnohatande rasse att välja på eller? Märkligt ställningstagande du för. Borde väl gå att ha en trevlig arbetsplats utan en massa extremer. #NormalMellanMölkTack

Vad pratar du om? Kvinnohatande rasse, är det du?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Wow, en studio med uttryckligen "anti-woke" ställningstagande. Inte undra på att de fått anklagelser om dålig arbetsmiljö riktade mot sig.

Detta måste stöttas!

Tror inte att många utanför mellanöstern och Sverige uppskattar när ens chef säger att de vill arbeta judar till döds


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad pratar du om? Kvinnohatande rasse, är det du?

Du skrev ju att du kände att deras sätt att leda företaget var något att hylla, det är ju de anställde som upplevt en dålig arbetsmiljö. Fattar inte varför allt måste vara så polariserat.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Haha! Jag frågade då jag inte är något Diablo-fan själv. Utan hade hoppats att det var ett actionspel utan fokus på så mycket loot och grejer.

Kommer aldrig kunna låta bli att ge en känga till Blizz och D4 där det går Men Last Epoch står verkligen på egna ben, och även ifall det tillhör samma genre (ARPG) och det har många drag från lootsystemet i D2 och D3, vilket man kan säga om de flesta, så tillför de så otroligt mycket mer.
Deras skill-system är det bästa jag sett, där du skräddarsyr varje skill du kan välja mellan till att bli mer som du vill ha det på ett helt överlägset sätt som jag aldrig sett tidigare. Väntar fortfarande på en recension från FZ

Medlem

Tråkigt, jag hade hoppats att det var ett live service-spel...

/s


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

12
Skriv svar