Helldivers 2 säljer snabbare i USA nu än när det släpptes

Robot
Helldivers 2 säljer snabbare i USA nu än när det släpptes

Ett väldigt ovanligt fenomen i spelsammanhang.

#Arrowhead-game-studios, #Helldivers-2


Medlem

Har ett köpstopp på spel för att jag aldrig spelar klart några spel och min backlog bara växer och växer. Men jävlar vad sugen jag blir på att köpa det här. Tror inte att jag kan hålla mig snart.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har ett köpstopp på spel för att jag aldrig spelar klart några spel och min backlog bara växer och växer. Men jävlar vad sugen jag blir på att köpa det här. Tror inte att jag kan hålla mig snart.

Smart ändå, jag känner mig så dum när jag har "kistan" full med spel och precis beställde Dragons Dogma 2 och Rise of the Ronin, har inte ens haft tid att spela RDR2 än...

Medlem

Blitt 100 timmar i helldivers 2 nu, varvar det med wow classic. Som tur är klarar man gnomeregan på timman ungefär sen kan man logga ut igen och fortsätta i helldivers.

Helldivers kom från ingenstans och är ett genuint superroligt spel! Det enda vi hakar upp oss på är att turrets skjuter oss själva alltför ofta


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Smart ändå, jag känner mig så dum när jag har "kistan" full med spel och precis beställde Dragons Dogma 2 och Rise of the Ronin, har inte ens haft tid att spela RDR2 än...

Beror ju lite på vad det är för typ av spel.
Ett rent SP kan man ju spel i stort sett när som helst, medans co-op kan vara nödvändiga att spela medans det finns andra spelare.

T ex: RDR2 håller nog några år till innan det känns "gammalt".

Medlem

Jävligt sugen på detta men måste nog uppgradera min cpu, med tillhörande moderkort och ram för att kunna lira. Var rätt höga minimum req. för spelet.

Medlem

Så går det när man gör ett bra spel.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har ett köpstopp på spel för att jag aldrig spelar klart några spel och min backlog bara växer och växer. Men jävlar vad sugen jag blir på att köpa det här. Tror inte att jag kan hålla mig snart.

Helldivers 2 är ju dock ett spel som man inte spelar klart utan hoppar in en halvtimme här och en timme där och kör några uppdrag.
Annars är jag i samma sits. Tar det ganska lugnt med nya spelköp.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jävligt sugen på detta men måste nog uppgradera min cpu, med tillhörande moderkort och ram för att kunna lira. Var rätt höga minimum req. för spelet.

Jag kör spelet på en i7 7700k med gtx 1080 lägsta inställningarna i 1440p. Ligger runt 60-80fps men kan dala ner till 30 när det går hett till. Ser okej ut, typ som vilket random konsolspel som helst.

Sjukt kul spel, ett spel man kommer spela ofta framöver. Köra någon/några mission då o då.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag kör spelet på en i7 7700k med gtx 1080 lägsta inställningarna i 1440p. Ligger runt 60-80fps men kan dala ner till 30 när det går hett till. Ser okej ut, typ som vilket random konsolspel som helst.

Sjukt kul spel, ett spel man kommer spela ofta framöver. Köra någon/några mission då o då.

Najs, jag har dock en i5 6600k. Verkar inte flyta på bra med den enligt diverse forum. Inte ens när den är överklockad.

Quake-konnässsör

Roligt att det säljer bra, nu kan de utveckla det mer och lägga in mer content. Provat spela lite till och från, än så länge är det intressant. Men jag kan förstå att det kan kännas tråkigt efter en stund, men om det håller 100+ timmar så är det ändå bra.

Spela själv blir nog svårt, visst det går väl, men...

Det jag dock har upptäckt, tror inte det är löst ännu, är att det verkar vara stora problem med AMDs 7000 kort? Mitt spel krashar med ganska jämna mellanrum om jag kör på högre grafik, kan vara mellan 10 - 30 min per krash. Ställer jag ned grafiken på lägsta så håller det betydligt längre, men krashar ändå efter en längre periods spelande. De verkar känna till problemet, men har inte hört någon lösning på det ännu.

Medlem

Spelet passar utmärkt för oss Youtube-gamers som inte har råd med en speldator utan njuter av att se andra spela. Sjukt underhållande!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Blitt 100 timmar i helldivers 2 nu, varvar det med wow classic. Som tur är klarar man gnomeregan på timman ungefär sen kan man logga ut igen och fortsätta i helldivers.

Helldivers kom från ingenstans och är ett genuint superroligt spel! Det enda vi hakar upp oss på är att turrets skjuter oss själva alltför ofta

Sluta stå framför ditt turret kanske? ;D

Medlem

Folk som såg att det var lite serverstrul och dylikt kanske avvaktade?
Sedan har det talats mycket om spelet sedan lanseringen.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jävligt sugen på detta men måste nog uppgradera min cpu, med tillhörande moderkort och ram för att kunna lira. Var rätt höga minimum req. för spelet.

Skrivet av Gaara:

Jag kör spelet på en i7 7700k med gtx 1080 lägsta inställningarna i 1440p. Ligger runt 60-80fps men kan dala ner till 30 när det går hett till. Ser okej ut, typ som vilket random konsolspel som helst.

Sjukt kul spel, ett spel man kommer spela ofta framöver. Köra någon/några mission då o då.

Jag kör spelet på en 4790k, 32gb ram och rtx3070 gpu @ 1080p. Tycker det fungerar väldigt bra faktiskt. Ändrat lite inställningar bara för några småsaker. Så tycker inte du skall avskräckas allt för mycket. Minns inte vilken video på tuben jag kollade, men var en som gick igenom alla inställningar som fanns och hur det påverkade FPSen i spelet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Inte konstigt alls X antal Youtubers pratar ju väldigt gott om spelet och dom kan heller inte riktigt sluta att prata om spelet. Vissa är så extrema att dom har börjat med "Demokrati" snack i samband med andra saker dom pratar om. Detta har säkert påverkat många fler att köpa spelet efter den första och andra vågen av köpare.

Medlem
Skrivet av stason:

Spelet passar utmärkt för oss Youtube-gamers som inte har råd med en speldator utan njuter av att se andra spela. Sjukt underhållande!

"Noobs" gänget är väldigt underhållande. Och spelar/har spelat spelet väldigt mycket.

Medlem

Bara jag som hållit koll på detta spelet sedan länge? Hör ofta folk på nätet som skriver att det kom från ingenstans. Har en helt annan upplevelse haha

Medlem

STONKS


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar