Så Ingen mer Peter Parker i Spider-Man 3

Medlem
Så Ingen mer Peter Parker i Spider-Man 3

Jag måste ha sovit under en sten eller något, men jag missade bekräftelsen på vad jag misstänkte när Spider-man 2 avslutades:
Ingen mer Peter Parker.
Först sabbar Sweet Baby Inc storyn och Peter Parker och nu ska han utraderas.

Hur kan ett företag som gjorde ett så bra Spider-Man totalt pissa på det i andra spelet och framåt? Fy fan.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hänger inte med i spiderman universumet men för mig har det alltid varit Peter Parker som är spiderman. Så har det väll varit sen begynnelsen eller?
När kom denna Miles Morales in i bilden? kanske sen gammalt också men inget jag kommer ihåg från förr iaf.
Är det nå fel på Miles Morales annars?
Ta bort Peter Parker från Spiderman känns som ta bort Bruce Wayne från Batman.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hänger inte med i spiderman universumet men för mig har det alltid varit Peter Parker som är spiderman. Så har det väll varit sen begynnelsen eller?
När kom denna Miles Morales in i bilden? kanske sen gammalt också men inget jag kommer ihåg från förr iaf.

Han har "funnits" (dök upp i serietidningarna) sedan 2011 och innan det så har det också funnits Spindelmannen från olika universum.
Det har inte alltid varit Peter Parker men han är nog den mest kända.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hänger inte med i spiderman universumet men för mig har det alltid varit Peter Parker som är spiderman. Så har det väll varit sen begynnelsen eller?
När kom denna Miles Morales in i bilden? kanske sen gammalt också men inget jag kommer ihåg från förr iaf.
Är det nå fel på Miles Morales annars?
Ta bort Peter Parker från Spiderman känns som ta bort Bruce Wayne från Batman.

Finns otroligt många spindlar nu... Miles blev populär för några år sen och fick nog sitt större genombrott i Into the Spiderverse.
Kommer sakna Pete i spelen, tycker inte de fick till Miles lika bra som i filmerna. Men Pete lär vara kvar, men säkert bara spelbar i nån extrasekvens.

Angående Spiderman 3...

De kommer introducera fler spindlar i spelen, och känner att man kanske bara kan ha två spelbara. Silk lär vara med i nästa spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag hänger inte med i spiderman universumet men för mig har det alltid varit Peter Parker som är spiderman. Så har det väll varit sen begynnelsen eller?
När kom denna Miles Morales in i bilden? kanske sen gammalt också men inget jag kommer ihåg från förr iaf.
Är det nå fel på Miles Morales annars?
Ta bort Peter Parker från Spiderman känns som ta bort Bruce Wayne från Batman.

Miles Morales dök från början upp i Ultimate-kontinuiteten efter Peter Parkers död i Ultimate Spider-Man #160 som kom ut 2011. Sen dess har han blivit så populär att han nu finns i den “vanliga” kontinuiteten, får egna filmer och är med i tv-spelen.
Jag tycker att Peter Parker ska vara en bra bit över vuxen, antagligen i sena 20-års åldern och Miles gör att man kan göra sånna historier som folk som gillar Spidde som tonåring kan fastna för. Han har dessutom en kompis som vet att han är spindelmannen som ”Ned” i Tom Holland filmerna är en blek och tråkig kopia på.

Så från början fanns han för att göra Peter Parkers död ”verklig” och nu finns han för att folk gillar honom.

Också: det kryllar av spindel-folk nuförtiden. För, när jag var barn fanns det en Spindelman och två Spiderwoman (men inte samtidigt). Nu har vi Peter, Miles, Silk, Arachne, Spider-Gwen och oändligt många till.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Miles Morales dök från början upp i Ultimate-kontinuiteten efter Peter Parkers död i Ultimate Spider-Man #160 som kom ut 2011. Sen dess har han blivit så populär att han nu finns i den “vanliga” kontinuiteten, får egna filmer och är med i tv-spelen.
Jag tycker att Peter Parker ska vara en bra bit över vuxen, antagligen i sena 20-års åldern och Miles gör att man kan göra sånna historier som folk som gillar Spidde som tonåring kan fastna för. Han har dessutom en kompis som vet att han är spindelmannen som ”Ned” i Tom Holland filmerna är en blek och tråkig kopia på.

Så från början fanns han för att göra Peter Parkers död ”verklig” och nu finns han för att folk gillar honom.

Också: det kryllar av spindel-folk nuförtiden. För, när jag var barn fanns det en Spindelman och två Spiderwoman (men inte samtidigt). Nu har vi Peter, Miles, Silk, Arachne, Spider-Gwen och oändligt många till.

Ok tack.
Börjar förstå nu varför jag slutade bry mig "att hänga med" 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Kan ändå förstå att man väljer Miles. De Spiderman-filmerna som gått bäst är ju de animerade med just honom. Sen innebär ju döden ingenting i multiversum. De går alltid ta tillbaka folk så Peter får kanske bara en liten paus tills han blir saknad igen.

Förövrigt vill jag har Spider-Gwen, hon är cool!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok tack.
Börjar förstå nu varför jag slutade bry mig "att hänga med" 😅

Kan för övrigt verkligen rekommendera Grant Morrissons Batman & Robin som utspelar sig när Bruce Wayne råkar vara död ett tag med Dick Grayson som Batman och Damien Wayne som Robin. En glad Batman och sur Robin är på något sett helt perfekt. Finns samlad i en eller två volymer, så man måste inte läsa ihjäl sig heller.

Medlem

Sedan är ju Miles Morales en mera komplex och intressant karaktär än Peter Parker med, så kanske inte konstigt om fokus går över mera till honom.

Medlem

Tack för spoilern i trådrubriken. Hoppas sweet baby får skriva manuset för resten av ditt liv som straff.

Medlem

Det bör ju finnas en Spindel för att representera varje person på vår planet.
Inte kan vi bara skapa en karaktär. Måste finnas något för alla.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ändå förstå att man väljer Miles. De Spiderman-filmerna som gått bäst är ju de animerade med just honom. Sen innebär ju döden ingenting i multiversum. De går alltid ta tillbaka folk så Peter får kanske bara en liten paus tills han blir saknad igen.

Förövrigt vill jag har Spider-Gwen, hon är cool!

De Miles-fokuserade animerade filmerna tillsammans har knappt dragit in hälften så mycket som bara den senaste Peter Parker-filmen (No Way Home). På vilket sätt har Miles-filmerna ”gått bäst”?

Dödgrävaren
Skrivet av gundemannen:

Sedan är ju Miles Morales en mera komplex och intressant karaktär än Peter Parker med, så kanske inte konstigt om fokus går över mera till honom.

Det är ju ganska subjektivt.

Skribent
Skrivet av kebbe:

De Miles-fokuserade animerade filmerna tillsammans har knappt dragit in hälften så mycket som bara den senaste Peter Parker-filmen (No Way Home). På vilket sätt har Miles-filmerna ”gått bäst”?

Nu var ju No Way Home en Marvel-film. Jag pratar om Sonys egna Spiderman-filmer. Deras senaste superhjältefilmer förutom då animerade Spiderman har ju inte varit några höjdare. Senaste bra var väl Spiderman 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu var ju No Way Home en Marvel-film. Jag pratar om Sonys egna Spiderman-filmer. Deras senaste superhjältefilmer förutom då animerade Spiderman har ju inte varit några höjdare. Senaste bra var väl Spiderman 2.

Det spelar väl ingen roll? Det handlar om vilken spindel-man som drog in cash, vilket visar populäriteten.

Miles i första insomniac var ett kul tillägg. Han tog för mycket plats i 2an och Peter blev en dålig spindel-man i jämförelse.

Trean kommer jag skippa helt i protest. Växte upp med Peter. Miles i all ära, men gör ett Miles spel då. inte ett "Spider-man" och låtsas att det är Miles.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Det spelar väl ingen roll? Det handlar om vilken spindel-man som drog in cash, vilket visar populäriteten.

Miles i första insomniac var ett kul tillägg. Han tog för mycket plats i 2an och Peter blev en dålig spindel-man i jämförelse.

Trean kommer jag skippa helt i protest. Växte upp med Peter. Miles i all ära, men gör ett Miles spel då. inte ett "Spider-man" och låtsas att det är Miles.

Fast det gör det väl i Sonys ögon? Sonys senaste Parker-film floppade ju medan Miles-filmerna gick bra?

Sen får man ju tycka vad man vill om det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu var ju No Way Home en Marvel-film. Jag pratar om Sonys egna Spiderman-filmer. Deras senaste superhjältefilmer förutom då animerade Spiderman har ju inte varit några höjdare. Senaste bra var väl Spiderman 2.

Spider-Man
Spider-Man 2
Spider-Man 3
The Amazing Spider-Man
The Amazing Spider-Man 2

..alla Sony-filmer (även om Marvel-delarna var samarbeten). Alla har gemensamt att de spelade in mer än den andra Spiderverse-filmen och över tre gånger mer än den första. Till och med den första Venom-filmen spelade in mer än förra årets Miles-historia. Så: På vilket sätt har Miles-filmerna ”gått bäst”?

Vad man tycker är bra är en helt annan sak än vad som gått bra. Tycker exempelvis att Insomniacs Spider-Man-spel är rent skräp, de har fortfarande sålt enorma mängder.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Spider-Man
Spider-Man 2
Spider-Man 3
The Amazing Spider-Man
The Amazing Spider-Man 2

..alla Sony-filmer (även om Marvel-delarna var samarbeten). Alla har gemensamt att de spelade in mer än den andra Spiderverse-filmen och över tre gånger mer än den första. Till och med den första Venom-filmen spelade in mer än förra årets Miles-historia. Så: På vilket sätt har Miles-filmerna ”gått bäst”?

Vad man tycker är bra är en helt annan sak än vad som gått bra. Tycker exempelvis att Insomniacs Spider-Man-spel är rent skräp, de har fortfarande sålt enorma mängder.

Ok, jag tänker inte kolla siffror så litar på det. Men Sonys senaste Parker-historia floppade ju så pass att det tog fram till Spiderverse innan de vågade göra något mer igen (även jag själv tycker Amazing-spideln är underskattad). Sen tog det ytterligare fart med hjälp av Marvel och Hollands spindel. Så det jag menar är att för Sony har Miles-storyn ändå varit viktig för att sparka igång allt igen.

Sen som du säger, man får tycka precis vad man vill allt.

och jag vill tillägga att jag inte spelat Spiderman 2 än, så har inget där att inflika direkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte det var lite tråkigt avslut på tvåan med "pensioneringen" men har å andra sidan uppskattat perspektivskiftningen i de tre nya Spider-Man-spelen så om PP bara gör ett inhopp i någon spelbar episod gör det mig inte så mycket. Fler karaktär och intressanta skrivna scenarion är viktigare än att spela som en och samma karaktär genom hela spelet. Hoppas de tar in multiverse-perspektiven från de två senaste animerade filmerna i spelet också! Skulle vara spännande Men innan dess hoppas jag Spider-Man 2 får ett par story-DLC också (inte bara NG+ alltså).

Medlem

Bra jobbat att lägga en spoiler i trådrubriken som syns på förstasidan, verkligen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det gör det väl i Sonys ögon? Sonys senaste Parker-film floppade ju medan Miles-filmerna gick bra?

Sen får man ju tycka vad man vill om det.

Jag trodde argumentet var "Peter Parker är populärare än Miles" och sedan vem som gör filmerna spelar mindre roll?

Skrivet av Pjotor:

Bra jobbat att lägga en spoiler i trådrubriken som syns på förstasidan, verkligen.

Länkar till artiklar som skriver om det så ingen spoiler direkt.


signatur

I drank what?

JRA
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ok, jag tänker inte kolla siffror så litar på det. Men Sonys senaste Parker-historia floppade ju så pass att det tog fram till Spiderverse innan de vågade göra något mer igen (även jag själv tycker Amazing-spideln är underskattad). Sen tog det ytterligare fart med hjälp av Marvel och Hollands spindel. Så det jag menar är att för Sony har Miles-storyn ändå varit viktig för att sparka igång allt igen.

Jag är förvirrad. Vad exakt menar du? Ingen av Sonys egna Spider-Man-filmer har floppat. Även den minst framgångsrika av Sonys egna Spider-Man-filmer med Peter Parker i huvudrollen innan MCU, Amazing Spider-Man 2, spelade ju in mer pengar än den mest framgångsrika Spiderverse-filmen. 709 miljoner dollar mot 690. Och det där var i 2014 pengar dessutom. "Adjusted for inflation" hade Amazing Spider-Man 2, den MINST framgångsrika av Sonys egna Spider-Man-filmer alltså, spelat in närmare 933 miljoner dollar jämfört med 690 mille för Miles i Across the Spiderverse.

Det är liksom ingen snack om saken att filmerna med Miles Morales INTE är mer populära än filmerna med Peter Parker. Sedan får man själv tycka bäst om vad man vill såklart.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Jag trodde argumentet var "Peter Parker är populärare än Miles" och sedan vem som gör filmerna spelar mindre roll?

Länkar till artiklar som skriver om det så ingen spoiler direkt.

Skrivet av JRA:

Jag är förvirrad. Vad exakt menar du? Ingen av Sonys egna Spider-Man-filmer har floppat. Även den minst framgångsrika av Sonys egna Spider-Man-filmer med Peter Parker i huvudrollen innan MCU, Amazing Spider-Man 2, spelade ju in mer pengar än den mest framgångsrika Spiderverse-filmen. 709 miljoner dollar mot 690. Och det där var i 2014 pengar dessutom. "Adjusted for inflation" hade Amazing Spider-Man 2, den MINST framgångsrika av Sonys egna Spider-Man-filmer alltså, spelat in närmare 933 miljoner dollar jämfört med 690 mille för Miles i Across the Spiderverse.

Det är liksom ingen snack om saken att filmerna med Miles Morales INTE är mer populära än filmerna med Peter Parker. Sedan får man själv tycka bäst om man vad man vill såklart.

Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda.

I Sonys ögon floppade Amazing Spider-man 2 (med Parker), medan senaste animerade togs emot bra (Miles). Även om 2an spelade in 700 miljoner så räknade Sony med 1 miljard så den gick ju dåligt i deras ögon. Vilket i princip dödade hela varummärket och även massa spin-offs de tänk köra på med. Spiderverse 2-filmen spelade in mindre, men blev också utnämnd till en av de 6 bästa säljande filmer det året och vann massa priser. Jag lägger ingen personligvärdering i det, men från just Sonys perspektiv så ligger nog Miles högre i värde och jag kan förstår de vill göra spelen mer Miles-inriktade. Sen kan ju förstås spelarna vilja något helt annat och det går ju givetvis diskutera om Sony gör rätt eller fel.

Jag säger varken bä eller bu och har som sagt inte spelat 2an så jag kan inte direkt lägga någon input i om storyn där är dålig heller om de gjort något karaktärsmord på Mr Parker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag måste ha sovit under en sten eller något, men jag missade bekräftelsen på vad jag misstänkte när Spider-man 2 avslutades:
Ingen mer Peter Parker.
Först sabbar Sweet Baby Inc storyn och Peter Parker och nu ska han utraderas.

Hur kan ett företag som gjorde ett så bra Spider-Man totalt pissa på det i andra spelet och framåt? Fy fan.

Tycker det verkar ganska glasklart att Sony inte vill ha med oss som gillar Spider Man att göra längre.

Rätt intressant med tanke på att Spider Man skapades i början av sextio-talet och var relevant så länge för många generationer fram tills nyligen.

Undrar hur lång tid det tar innan andra favoriter förpassas.

Fråga från en helt oinsatt: Alltså, finns det flera olika Spider-Man? Existerar de i olika universum då, eller i samma? Jag har sett att barnen kollat på nånting med Miles Morales, men antog att han bara var ytterligare en snubbe med spindelkrafter och inte att han var (är?) THE Spider-Man?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fråga från en helt oinsatt: Alltså, finns det flera olika Spider-Man? Existerar de i olika universum då, eller i samma? Jag har sett att barnen kollat på nånting med Miles Morales, men antog att han bara var ytterligare en snubbe med spindelkrafter och inte att han var (är?) THE Spider-Man?

Jag gick igenom det här en bit upp. Men ja, Miles är också Spider Man. Och även om det inte var så från början så existerar han nu sida vid sida med Peter Parker i det ”riktiga” serietidnings-universumet. Och i det Insomniacs spel utspelas i. Han saknas dock i MCU och i de tecknade filmerna är Peter Parker i hans version död.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fråga från en helt oinsatt: Alltså, finns det flera olika Spider-Man? Existerar de i olika universum då, eller i samma? Jag har sett att barnen kollat på nånting med Miles Morales, men antog att han bara var ytterligare en snubbe med spindelkrafter och inte att han var (är?) THE Spider-Man?

Oftast porträtteras han som ytterligare en Spiderman, och samarbetar med Peter. I den ursprungliga serietidningen är han den nye efter att Peter dör. Sen är Miles ganska förknippad med multiversum så det blir lätt lite snurrigt med honom ibland.

Det finns för övrigt sjukt många olika Spidermans. Men Miles är nog den enda som blivit riktigt populär, förutom originalet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tyckte det var lite tråkigt avslut på tvåan med "pensioneringen" men har å andra sidan uppskattat perspektivskiftningen i de tre nya Spider-Man-spelen så om PP bara gör ett inhopp i någon spelbar episod gör det mig inte så mycket. Fler karaktär och intressanta skrivna scenarion är viktigare än att spela som en och samma karaktär genom hela spelet. Hoppas de tar in multiverse-perspektiven från de två senaste animerade filmerna i spelet också! Skulle vara spännande Men innan dess hoppas jag Spider-Man 2 får ett par story-DLC också (inte bara NG+ alltså).

Spider-man Squad?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag måste ha sovit under en sten eller något, men jag missade bekräftelsen på vad jag misstänkte när Spider-man 2 avslutades:
Ingen mer Peter Parker.
Först sabbar Sweet Baby Inc storyn och Peter Parker och nu ska han utraderas.

Hur kan ett företag som gjorde ett så bra Spider-Man totalt pissa på det i andra spelet och framåt? Fy fan.

Tycker att trådtiteln är en spoiler. Trist då jag hade lyckats undvika sådant tills nu. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

När det gäller spiderman film borde väl det komma en till Tom Holland film? Tänker på slutet av Morbius filmen. Även med Venom. Det kan ju vara ett annat universum iofs.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

123
Skriv svar