Gamingcentret Space i Stockholm stänger

Robot
Gamingcentret Space i Stockholm stänger
Medlem

Riktigt, riktigt tråkigt. Det var mitt andra gaminghem, hängde där ofta med mina barn. Det var en mer "vuxen" stämning än på Inferno Online, tror de efterhöll sina regler bättre än sin konkurrent gällande spring och skrik. Förstår dock att det måste ha gått lite knackigt rent ekonomiskt eftersom det sällan var fullsatt, och hyran precis intill Sergels torg lär ha kostat en slant.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Supertråkig nyhet...jag och familjen har varit där några gånger och "LANAT"...
Undrar vad som händer med all hårdvara som Webhallen har sponsrat?!

Inaktiv

Jag förstår att det måste ha varit tufft pga hur mycket dyrare allt har blivit tyvärr.

Skribent

Jättetrist, hade planer på att besöka nästa gång jag är i Sthlm, speciellt VR-delen de hade verkade cool. Men det är svårt för alla, speciellt nöjesbranschen när folk har nog med att få ihop pengar till maten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jättetrist, hade planer på att besöka nästa gång jag är i Sthlm, speciellt VR-delen de hade verkade cool. Men det är svårt för alla, speciellt nöjesbranschen när folk har nog med att få ihop pengar till maten.

Samma här, hade velat besöka och trodde jag skulle ha bättre med tid på mig än såhär. Så helt klart väldigt tråkigt. Men som du skriver också förståeligt eftersom folk prioriterar annat än underhållning i dessa tider.

Inaktiv

Alldeles för enkelt att spela hemifrån. Sen när man väl är utanför vill man kanske inte gå och spela. Äldre har mindre tid för det också.

Medlem

Fan va trist. Jag hann aldrig gå, men jag var riktigt sugen på det när de slog upp dörrarna. Nu blir det aldrig av

Medlem
Skrivet av Anwest:

Riktigt, riktigt tråkigt. Det var mitt andra gaminghem, hängde där ofta med mina barn. Det var en mer "vuxen" stämning än på Inferno Online, tror de efterhöll sina regler bättre än sin konkurrent gällande spring och skrik. Förstår dock att det måste ha gått lite knackigt rent ekonomiskt eftersom det sällan var fullsatt, och hyran precis intill Sergels torg lär ha kostat en slant.

Red Bull Gaming Sphere har 18+ och ligger på andra sidan kvarteret från Inferno Online Odenplan. Samma system och inlogg som Inferno men betydligt lugnare.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Alldeles för enkelt att spela hemifrån. Sen när man väl är utanför vill man kanske inte gå och spela. Äldre har mindre tid för det också.

Kulturfråga, i Sydkorea är fortfarande PC bangs extremt populärt, även fast de har bra internet och egna datorer.


signatur

IDKFA

Medlem

Riktigt trist var där och tittade för någon vecka hann tyvärr inte testa något då men hade tänkt komma tillbaka vid senare tillfälle.

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Kulturfråga, i Sydkorea är fortfarande PC bangs extremt populärt, även fast de har bra internet och egna datorer.

Det är sant och intressant. Antar att individualism fortsätter att sätta sina spår. Handlar väl om andra saker också. Vet inte priserna på kafé? Mer urbaniserat?

Medlem

Riktigt tråkigt. Ännu ett ställen man missade att besöka

Testpilot
Skrivet av Ender:

Fan va trist. Jag hann aldrig gå, men jag var riktigt sugen på det när de slog upp dörrarna. Nu blir det aldrig av

Skrivet av Bojkott:

Riktigt tråkigt. Ännu ett ställen man missade att besöka

Verkar som att det är öppet till 30e juni så ni får passa på innan dess

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Verkar som att det är öppet till 30e juni så ni får passa på innan dess

Inte för gaming.

Testpilot
Skrivet av Dreijer:

Inte för gaming.

Aha jag trodde "meeting and events" var spelrelaterat (vad gör man annars där?).

Medlem
Skrivet av Ender:

Fan va trist. Jag hann aldrig gå, men jag var riktigt sugen på det när de slog upp dörrarna. Nu blir det aldrig av

Du har haft ett par år på dig

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Aha jag trodde "meeting and events" var spelrelaterat (vad gör man annars där?).

Det handlar om förbokade evenemang i större sällskap, vilket jag tolkar är att du kan hyra delar av lokalen för ändamål. Men att gå dit för att spela ”drop in” är ej möjligt.

Medlem

De skulle satsat på arkadspel istället!

Medlem

Kommer de stänga det där lustiga socialamedier-vänliga fotorummet också? edit. Jag blandade nog ihop det med Paradox Museum vid Hötorget.

Undrar om de lägger upp utrustningen på Tradera eller någon företagsauktionssida.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Verkar som att det är öppet till 30e juni så ni får passa på innan dess

Bra att veta! Får se om man lyckas ta sig till storstan innan de stänger då.

KoP
Medlem

Hade ärligt talat glömt bort att detta ställe ens existerade. 😂

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bra att veta! Får se om man lyckas ta sig till storstan innan de stänger då.

Du kan alltså inte droppa in och spela. Det är nedlagt nu.

Konferenser som är inplanerade första halvåret 2024 kommer att bli av. Men tvekar på att det är därför du vill åka dit?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Kulturfråga, i Sydkorea är fortfarande PC bangs extremt populärt, även fast de har bra internet och egna datorer.

Jag tänker att vi aldrig riktigt haft en arkadkultur i Sverige heller vilket gör dessa ställen svåra att driva. Det har inte varit samma "grej" att gå ut någonstans och spela. I jämförelse då med Japan, Korea eller USA.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tänker att vi aldrig riktigt haft en arkadkultur i Sverige heller vilket gör dessa ställen svåra att driva. Det har inte varit samma "grej" att gå ut någonstans och spela. I jämförelse då med Japan, Korea eller USA.

Mycket på grund av hårda lagar vi har haft här i Sverige. Arkadhallar har setts som "rökiga lokaler där kriminella hänger" vilket har gjort att politiker krigat mot dem. Har nästan bara varit Grönan och Liseberg som haft men de har ju nästan också dött ut.

phi
Medlem

Det var ju dödfött sedan start.

Medlem

Som icke stockholmare är det svårt att ha en åsikt om ett ställe man nog aldrig besökt ändå pga avståndet. Men sett dem på Webhallens Streamhjälpen så tråkigt att de slår igen.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Mycket på grund av hårda lagar vi har haft här i Sverige. Arkadhallar har setts som "rökiga lokaler där kriminella hänger" vilket har gjort att politiker krigat mot dem. Har nästan bara varit Grönan och Liseberg som haft men de har ju nästan också dött ut.

Jo det är ju en av orsakerna varför vi aldrig fått en arkadkultur vilket nu kanske gör det mindre intressant med ställen som detta. Det är dock synd för när jag upplevt arkadkulturen och det här att man drar ett gäng och spelar, det har varit sjukt trevligt. Pratar nu om när jag var i USA i slutet av 90-talet.


signatur

"Writer and Fighter"

Flakmonkey

Oh trist att höra men iom att man själv bor i stockholm, är gamer och aldrig varit där så är man ju tyvärr en av anledningarna till varför det inte gått runt. Har dock riktigt tur och kommer få chansen att vara där på kickoff med företaget om några veckor. Gäller att njuta av det lite extra då kanske.

Medlem

Jag tyckte det var riktigt meckigt att ta sig in dit, kändes som fortnox med vakter som var otydliga, man skulle regga sig i nån app för att kunna komma in osv. När vi stod o skulle regga oss så ploppade det upp en ur personalen i kiosken utanför som helt enkelt släppte in vårt sällskap genom slussen så vi kunde gå in o ta en bärs och kolla in stället. Trist att det lägger ner dock.

12
Skriv svar