Sony: Efterfrågan på PS Portal överträffar förväntningarna

Robot
Sony: Efterfrågan på PS Portal överträffar förväntningarna

Streaming-enheten är populär.

#ps-portal, #sony


Medlem

Undrar om alla som köpt förstått vad det är dom köpt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grattis till Sony för detta, kul att den säljer! Men jag är fortfarande konfunderad över att makapären ens finns och vilken grupp av användare som faktiskt köper den...?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag får faktiskt hem min imorgon. Köpt via Amazon.

Vet precis vad jag får hem och är precis det jag vill att den ska vara. Sålde av min Steamdeck för att jag använde den endast som just en portal.
Sen kan jag absolut tycka att den är överprisad.
Men känner att jag har råd och vill ha en så ser inget problem i det🙂

Medlem

visst inte äns att den hade släppts

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Grattis till Sony för detta, kul att den säljer! Men jag är fortfarande konfunderad över att makapären ens finns och vilken grupp av användare som faktiskt köper den...?

Kommer använda min i sängen, när jag är hos min särbo (när hon jobbar) eller när mina barn vill använda tv:n som ps5an är inkopplad i.
Förstår att den inte är för alla.. men för mig är det en bra maskin som kommer användas flitigt🙂

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Grattis till Sony för detta, kul att den säljer! Men jag är fortfarande konfunderad över att makapären ens finns och vilken grupp av användare som faktiskt köper den...?

Som småbarnsförälder är den perfekt

Medlem

Hade jag haft en PS5 skulle jag nog också skaffat en tror jag. Det är soft att lira bärbart ibland. Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är både att man kan sitta/ligga var man vill och en slags myskänsla. En spelvärld rakt i handen. Kanske en släng nostalgi sen barndomen också
Tycker det är mysigt med Steamdecken iaf även om jag har en stark dator med stor skärm.

Redaktör
Skrivet av bjornfobi:

Kommer använda min i sängen, när jag är hos min särbo (när hon jobbar) eller när mina barn vill använda tv:n som ps5an är inkopplad i.
Förstår att den inte är för alla.. men för mig är det en bra maskin som kommer användas flitigt🙂

Låter som att du passar in i dess krav, och då är det en fin maskin. Mycket nöje!


signatur
Medlem

Jag skulle gärna ha en istället för att köra på telefonen, men priset är alldeles för högt för att det ska kännas värt.

Medlem

PR-maskinen är i full gång. Hade den sålt bra så hade de inte tvekat med att ge oss skrytsiffror.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

PR-maskinen är i full gång. Hade den sålt bra så hade de inte tvekat med att ge oss skrytsiffror.

Att sälja slut är väl ganska bra?

Kul för Sony men det här är nog inget jag har behov av. Förhoppningsvis leder framgången till att de tar fram en ny handhållen konsol.

Redaktör
Ponny
Skrivet av NeoWeo:

PR-maskinen är i full gång. Hade den sålt bra så hade de inte tvekat med att ge oss skrytsiffror.

Absolut en poäng, men den är trots allt slutsåld mest överallt. Det säger också något.
PSVR2 och Dualsense Edge sålde exempelvis (mig veterligen) inte slut. Men ja, tydliga siffror är king!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har inget emot konceptet men att inte kunna nyttja hårdvaran i enheten för offline-spelande är ju illa.
Den hårdvaran skulle lätt klara av exempelvis Playstation-spel.

Medlem

Märkligt med tanke på den är så låst utanför range för ps5....

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Jag har inget emot konceptet men att inte kunna nyttja hårdvaran i enheten för offline-spelande är ju illa.
Den hårdvaran skulle lätt klara av exempelvis Playstation-spel.

Det här är det märkligaste med maskinen. De hade lätt kunna slänga in lite minne och låta den köra retrospel i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Absolut en poäng, men den är trots allt slutsåld mest överallt. Det säger också något.
PSVR2 och Dualsense Edge sålde exempelvis (mig veterligen) inte slut. Men ja, tydliga siffror är king!

Egentligen säger det ingenting sålänge dom inte visar siffror. Det kan lika gärna vara 10.000 som 100.000 eller 1 miljon... Är det bra om den sålt 10k nej, har den sålt 100.000 inte så bra... En miljon+ då börjar det bli andra saker.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

PR-maskinen är i full gång. Hade den sålt bra så hade de inte tvekat med att ge oss skrytsiffror.

Skrivet av robbis:

Egentligen säger det ingenting sålänge dom inte visar siffror. Det kan lika gärna vara 10.000 som 100.000 eller 1 miljon... Är det bra om den sålt 10k nej, har den sålt 100.000 inte så bra... En miljon+ då börjar det bli andra saker.

Dom säger ju inte ens själva att den sålt bra, bara mer än vad dom förväntade sig. Och med tanke på att den är slutsåld så kan man väl köpa att så är fallet.

Medlem

Roligt att dom verkligen skippar att säga hur många som sålt…

Förstår verkligen inte varför en skulle vilja ha denna? Vill man komma undan billigt så är det ju lika lätt att streama till telefonen. Och vill man lägga på en tusenlapp får man en Steam deck som faktiskt klarar betydligt mycket mera. Plus att Ps Vita kan också streama om det är en Sony produkt man vill spela på.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Roligt att dom verkligen skippar att säga hur många som sålt…

Förstår verkligen inte varför en skulle vilja ha denna? Vill man komma undan billigt så är det ju lika lätt att streama till telefonen. Och vill man lägga på en tusenlapp får man en Steam deck som faktiskt klarar betydligt mycket mera. Plus att Ps Vita kan också streama om det är en Sony produkt man vill spela på.

Skulle gärna ha en Portal då tvn jäklat jämt är upptagen. Testar ibland remote play på mobilen och det funkar okej men det blir rätt smått.
Steamdeck har jag inte jättebra koll på men tycker att det verkar vara dubbla priset minst och den snackar inte med de spel jag har på ps5 vad jag vet.
Som sagt, familjen använder tvn och man vill lira ngt grymt playstationspel utan att husfriden får en törn.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här är det märkligaste med maskinen. De hade lätt kunna slänga in lite minne och låta den köra retrospel i alla fall.

Skulle jag gissa handlar det om fokus. Det är inte det portal är till för helt enkelt. En positivt lagd skulle kunna hävda att det handlar om att den inte ska konkurrera med en ännu ej utannonserad bärbar konsol. För ska vi spela offline bärbart så vill nog Sony att vi gör det på en helt ny spelkonsol med nya spel, inte ett tillbehör. Jag skulle också gissa att de låser upp molnet så småningom när det fungerar tillfredsställande.

Medlem

Skumt. Sämre än Deck till samma pris och betalar man extra så är det betydligt bättre skärm på deck(OLED).

Digital foundry avskyr maskinen, men bryr man sig inte om kvalitén så funker den, antar jag.

Medlem

Mycket förvånad över detta, trodde inte många skulle se någon nytta i denna. Själv hoppas jag att ryktena på en PS Vita 2 stämmer istället. Denna lockar inte lika mycket.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skumt. Sämre än Deck till samma pris och betalar man extra så är det betydligt bättre skärm på deck(OLED).

Digital foundry avskyr maskinen, men bryr man sig inte om kvalitén så funker den, antar jag.

Vart hittar man en Steamdeck för 3k?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vart hittar man en Steamdeck för 3k?

3400Kr på steambutiken. Köpte min förra veckan.
Stödjer även Bluetooth och andra kontroller.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

3400Kr på steambutiken. Köpte min förra veckan.
Stödjer även Bluetooth och andra kontroller.

Oh, de va som fan. Måste ha missat den monsterrean då för den billigaste jag kan hitta där kostar nu 369 euro, vilket är typ 4100kr;/

Medlem
Skrivet av joedanger:

Steamdeck har jag inte jättebra koll på men tycker att det verkar vara dubbla priset minst och den snackar inte med de spel jag har på ps5 vad jag vet.

Jodå, Steam Deck kan göra det Portal gör + mycket mer.
Hur man än vrider och vänder på det är Portal väldigt dyr för vad man får, en steam deck blir "lite dyrare" men ger så mycket mer.
Det krävs nog den mest inbitna Playstation fan / nån som inte har koll för att försvara Portal som en bättre enhet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Deekar:

Oh, de va som fan. Måste ha missat den monsterrean då för den billigaste jag kan hitta där kostar nu 369 euro, vilket är typ 4100kr;/

https://store.steampowered.com/sale/steamdeckrefurbished/

Full garanti, ångerrätt och ordentligt testad för 299€.

Man får dock ha bra koll, för de tar slut rätt fort när de dyker upp. Tveksamt om Valve ens går plus på dessa, men de räknar väl säkert med att ta igen det med mjukvaran samt att de slipper slänga enheterna.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

https://store.steampowered.com/sale/steamdeckrefurbished/

Full garanti, ångerrätt och ordentligt testad för 299€.

Man får dock ha bra koll, för de tar slut rätt fort när de dyker upp. Tveksamt om Valve ens går plus på dessa, men de räknar väl säkert med att ta igen det med mjukvaran samt att de slipper slänga enheterna.

De va som fan!👍

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jodå, Steam Deck kan göra det Portal gör + mycket mer.
Hur man än vrider och vänder på det är Portal väldigt dyr för vad man får, en steam deck blir "lite dyrare" men ger så mycket mer.
Det krävs nog den mest inbitna Playstation fan / nån som inte har koll för att försvara Portal som en bättre enhet

Okej, ja klart man kan köra remote play på den det borde jag väl ha räknat ut. Hoppas att du inte menar att jag skrev att portal är en bättre enhet. Det gjorde jag inte. Vill dock ändå ha en. Ska känna på en steam deck i nån butik nån gång och bilda en uppfattning. Skulle dock tro att kontrollmässigt är dualsense bättre än steam decks men vad vet jag.

12
Skriv svar