PSA: Epic hackat!

Releasehästryttare
PSA: Epic hackat!

Epic hackat! Ändra era lösenord och spärra era kort!

https://www.rockpapershotgun.com/epic-games-reportedly-hit-by...

Medlem

Tack för varningen! Lösenordet är bytt, så nu är min samling med gratis skräpspel förhoppningsvis trygg.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tack för varningen! Lösenordet är bytt, så nu är min samling med gratis skräpspel förhoppningsvis trygg.

Hehe det känns som att hackarna kommer hitta många konton med gratispel utan registrerade betalkort

Medlem

Tack för tipset, bytte lösenord och uppdaterade till bättre form av tvåfaktorsauktorisering


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Epic säger att det inte finns några bevis på att det stämmer, så det är ju inte omöjligt att det är någon profitör som försöker ljuga till sig lite pengar heller.
Men visst, skadar aldrig* att vara försiktig och byta lösenord en extra gång.

*Om inte någon lyckats med en jäkla MITM-attack som snappar upp lösenordet du byter till då. Känns väl "skapligt" osannolikt. 😅 MFA är aldrig fel dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Skickade ut till sonens kompisars föräldrar. alla kidsen spelar ju Fortnite. Flera har lagt in sina betalkort för det är "mycket smidigare".
Skrev dessutom en brasklapp om att det kanske inte är på riktig tmen att det fortfarande kan vara vettigt att agera på det.

det var för 14 timmar sen. Inte ett enda svar.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar