Digital Foundry hyllar Star Wars: Dark Forces Remaster

Robot
Digital Foundry hyllar Star Wars: Dark Forces Remaster
Redaktör
Ponny

Ändå frisyrmål.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Japp, bara musiken som blev något försämrad i denna version samt att Switch-versionen droppar något i framerate (skulle åtgärdas enligt Nightdive).

Medlem

Självaste hårfästet kryper bakåt i ren skräck när Darth Vader står och pekar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Trevligt! Trodde inte jag skulle få nostalgikänslor av detta, men det ser ju riktigt bra ut. Får bli ett köp!

Medlem

Hade sin charm på sin tid, nu... nja not so much!

Medlem

Blir köp för mig jag hoppas nightdive studios gör dark Forces 2 också 👍

Jag ser dock inte fram emot den ökända sewer-banan…


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Känns det inte som aningen dyr prislapp? Iofs har alla deras spel legat på något liknande i prissättning. 💸

Skribent
Skrivet av magma:

Blir köp för mig jag hoppas nightdive studios gör dark Forces 2 också 👍

Jag ser dock inte fram emot den ökända sewer-banan…

Blev åksjuk som fan av den banan när man åkte runt i bajset fram och tillbaka. XD

Dark Forces 2 skulle också vara nice. Det spelet använde väl en helt egenkomponerad 3D-motor också om jag inte minns fel? Var ju något om att de som fanns inte kunde fånga SW-känslan, så de gjorde en egen har jag för mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Blir köp för mig jag hoppas nightdive studios gör dark Forces 2 också 👍

Skrivet av Johan Lorentzon:

Dark Forces 2 skulle också vara nice. Det spelet använde väl en helt egenkomponerad 3D-motor också om jag inte minns fel? Var ju något om att de som fanns inte kunde fånga SW-känslan, så de gjorde en egen har jag för mig.

Gärna uppskalade cut scenes!

Medlem
Skrivet av magma:

Blir köp för mig jag hoppas nightdive studios gör dark Forces 2 också 👍

Skrivet av Johan Lorentzon:

Dark Forces 2 skulle också vara nice.

En uppdaterad Dark Forces 2 vore underbart. Det var ett tag sedan jag spelade det nu, men det var en fantastisk känsla att utforska dom stora episka banorna. Det senare Jedi Outcast kändes som en besvikelse i jämförelse med dess ganska fantasilösa korridorer.

Medlem

Här är en länk till en mod som heter Jedi Knight Remastered om ni äger spelet på gog eller steam (eller skiva). Det remastrar dark forces 2! Har precis spelat igenom det igen och kan varmt rekommendera! https://www.moddb.com/mods/jedi-knight-remastered


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blev åksjuk som fan av den banan när man åkte runt i bajset fram och tillbaka. XD

Dark Forces 2 skulle också vara nice. Det spelet använde väl en helt egenkomponerad 3D-motor också om jag inte minns fel? Var ju något om att de som fanns inte kunde fånga SW-känslan, så de gjorde en egen har jag för mig.

Jag hoppas det finns någon kompass för det blev lätt några varv hit och dit

De använder en motor som passande nog heter SITH-engine, snyggt för sin tid, spelade med mitt dåvarande voodoo 1 i 640x480.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Thane:

Gärna uppskalade cut scenes!

Skrivet av Kazutoyo:

En uppdaterad Dark Forces 2 vore underbart. Det var ett tag sedan jag spelade det nu, men det var en fantastisk känsla att utforska dom stora episka banorna. Det senare Jedi Outcast kändes som en besvikelse i jämförelse med dess ganska fantasilösa korridorer.

Kanske också rtx stöd? Vore lite läckert


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Blir köp för mig jag hoppas nightdive studios gör dark Forces 2 också 👍

Nu har jag Dark Forces II på Steam redan och kan modda den med högre texturer och allt. Hoppas det blir en gratisuppdatering om de släpper en remaster till Dark forces II. Star Wars Dark forces remaster verkar vara ett separat köp däremot.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Härligt att det här spelet fick en remaster... men 30 Euro för det känns lite väl saftigt för ett spel från 1995. Känns som 9,99€ så som exempelvis Quake 2 Remastern kostade är mer rimligt.

Medlem

Båda är bra spel, bättre än de 2 nya Jedispelen iaf, riktigt skräp.

Jag har en gjort en mod som gör 2:an rätt mycket snyggare / mer högupplöst. Ser ut som ett nytt spel, tillskillnad från detta som väl ser ut som man kommer ihåg det mest? "Remaster", ok...

https://www.nexusmods.com/starwarsjediknightdarkforces2/mods/...

...Modden är gratis f.ö

Edit: ah, ser att någon redan hittat till Remastern, som nyligen blev uppdaterad med mina texturer.
För intresserade: tog mig runt en månad att göra, men jobbade från morgon till kväll i princip varje dag.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Båda är bra spel, bättre än de 2 nya Jedispelen iaf, riktigt skräp.

Jag har en gjort en mod som gör 2:an rätt mycket snyggare / mer högupplöst. Ser ut som ett nytt spel, tillskillnad från detta som väl ser ut som man kommer ihåg det mest? "Remaster", ok...

https://www.nexusmods.com/starwarsjediknightdarkforces2/mods/...

https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/3964/images/2/2-169...

https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/3964/images/2/2-169...

...Modden är gratis f.ö

Edit: ah, ser att någon redan hittat till Remastern, som nyligen blev uppdaterad med mina texturer.
För intresserade: tog mig runt en månad att göra, men jobbade från morgon till kväll i princip varje dag.

Snyggt!

Medlem

Fult som stryk kan bara accepteras av folk som spelade det för 100år sedan och har nostalgi känslor.

Medlem

Har försökt få Dark Forces 2 att funka flera gånger, men det glitchar. Kommer inte ihåg om det var grafiken som gör att det inte går att se eller om det CTD. Har någon annan haft problem på steam med spelet?

1
Skriv svar