"Switch 2" kan dröja ännu längre än till mars 2025

Robot
"Switch 2" kan dröja ännu längre än till mars 2025

Nintendo uppges vilja säkra att tillräckligt med spel och konsoler finns vid premiären.

#nintendo, #switch-2


Medlem

Synd, jag som var så taggad!
Men jag har minst 10 ospelade spel till Switch 1 som jag ändå vill spela först så egentligen gör det ingenting

Medlem

Så less på alla rykten om Switch 2, dags för Nintendo att få tummen ur… Släpp den detta år förbövelen (med Prime4)! Detta börjar bli löjligt, hur länge ska dom mjölka den nuvarande kan man ju undra?

Releasehästryttare

Spela roll, scalpers kommer soppa markanden ren oavsett hur många det finns på lanseringsdagen.

Medlem

Undrar vad den ska bygga på för krets?
Nintendo är ju inte kända för att gå på top of the line kretsar.
Kör de på nyaste nytt, så kommer den ju att bli svinaktigt dyr.

Medlem

För guds skull släpp ett Mario Kart 9 (tour ska aldrig räknas som en main titel) till switch 2 så kommer det räcka ett långt tag

Medlem

Hoppas bara att det går att spela Switch 1 spel på Switch 2.


signatur

PEACE✌️

Inaktiv

För mig gör det inget. Har ändå inte råd med en ny konsol eftersom allt blivit så dyrt de senaste åren.
Men skulle en fortsatt bra försäljning av Switch vara en anledning till att vänta längre med att släppa nästa konsol? De brukar ju släppas runt var sjunde år annars.

Skrivet av Keima:

För guds skull släpp ett Mario Kart 9 (tour ska aldrig räknas som en main titel) till switch 2 så kommer det räcka ett långt tag

Tyvärr för dig så räknar nog Nintendo Tour som Mario Kart 9 eftersom de släppte Tour banor på Mario Kart 8 tillsammans med banor från de åtta tidigare spelen.

Medlem

Varför nöja sig med 2025?
Tänk vad många enheter och lanseringsspel Nintendo kan ha om de släpper den nya maskinen 2026 eller 2027.

Vem bryr sig om den nya apun är apgammal innan lansering, igen.

Väldigt viktigt med minst tio storspel dag ett så att man verkligen kan gamea.

Ja, jag är bitter. Så tråkigt att man knappt får se fram emot något i närtid längre.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Varför nöja sig med 2025?
Tänk vad många enheter och lanseringsspel Nintendo kan ha om de släpper den nya maskinen 2026 eller 2027.

Vem bryr sig om den nya apun är apgammal innan lansering, igen.

Väldigt viktigt med minst tio storspel dag ett så att man verkligen kan gamea.

Ja, jag är bitter. Så tråkigt att man knappt får se fram emot något i närtid längre.

Jag tycker de borde ta det säkra före det osäkra och släppa Switch 2 år 2030 tillsammans med Switch 3, då hinner de verkligen säkra spelutbudet.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag tycker de borde ta det säkra före det osäkra och släppa Switch 2 år 2030 tillsammans med Switch 3, då hinner de verkligen säkra spelutbudet.

Eller bara skippa Switch 2 helt så att Switch 3 verkligen får en bra start.

Medlem

Är det fortfarande samma problem med scalpers att de behöver bunkra konsoler i ett halvår extra? Känns som det var värst under Covid-åren och nu lugnat sig lite?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tyvärr för dig så räknar nog Nintendo Tour som Mario Kart 9 eftersom de släppte Tour banor på Mario Kart 8 tillsammans med banor från de åtta tidigare spelen.

Tour banorna var ju de mest fantasilösa banorna man någonsin kunde önska så vore verkligen synd isåfall

Medlem

Helt rätt av Nintendo, vad är meningen med att släppa en konsol utan spel (eller hur, Microsoft och Sony?) när Switch säljer fortfarande som smör.

Dock kan man ju fråga sig hur mycket spel de kommer sälja i år. Får jag bara Paper Mario- och Prime 2-remastrarna blir jag nöjd, men det är ju inga spel som kommer rosa marknaden, försäljningsmässigt.

Medlem

Kanske blir en lansering sommaren 2025 annars.. trist omså

Medlem

Jag har sån backlogg av spel så för min del får de gärna vänta ett år och ge konsolen en stark start


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Avstängd

Är det bara jag som får känslan att Nintendo är livrädda att släppa en ny konsol som floppar som Wii U gjorde?

Att de inte har tillräckligt med spel eller tillverkade konsoler köper jag inte, det gör inte heller deras investorer.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Är så trött på Nintendo. Riktigt giriga är dem. Tänker bara på pengar. Måste mjölka konsol, måste göra remakes, måste ge ut en miljard remasters, måste släppa ett till dåligt copy/paste pokemon.

Och alla hyllar ständigt Nintendo🤦🏼‍♂️

Inaktiv
Skrivet av Mike_Swe:

Är det bara jag som får känslan att Nintendo är livrädda att släppa en ny konsol som floppar som Wii U gjorde?

Att de inte har tillräckligt med spel eller tillverkade konsoler köper jag inte, det gör inte heller deras investorer.

Det är klart att de är rädda för det. Att gå in i en ny konsol generation är nog alltid en utmaning.
Så det handlar om att försöka göra allt rätt.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Så less på alla rykten om Switch 2, dags för Nintendo att få tummen ur… Släpp den detta år förbövelen (med Prime4)! Detta börjar bli löjligt, hur länge ska dom mjölka den nuvarande kan man ju undra?

Tills Metroid Prime 4 är redo att släppas kanske.

Skrivet av Deekar:

Är så trött på Nintendo. Riktigt giriga är dem. Tänker bara på pengar. Måste mjölka konsol, måste göra remakes, måste ge ut en miljard remasters, måste släppa ett till dåligt copy/paste pokemon.

Och alla hyllar ständigt Nintendo🤦🏼‍♂️

Ja bättre att göra som Sony och göra en remaster på ett spel som inte ser ut att vara remastrat för nypris.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tycker det är ganska sunt tänkt ändå. Varför släppa ny hårdvara om det knappt finns spel till den?

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja bättre att göra som Sony och göra en remaster på ett spel som inte ser ut att vara remastrat för nypris.

Nu pratar vi ju om Nintendo och inte Sony. Sen gör ju Nintendo 20x mer remakes och remasters än Microsoft och Sony tillsammans. Vissa som knappt ser någon skillnad på och tar 400kr

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu pratar vi ju om Nintendo och inte Sony. Sen gör ju Nintendo 20x mer remakes och remasters än Microsoft och Sony tillsammans. Vissa som knappt ser någon skillnad på och tar 400kr

Ja visst kan vi hålla oss till Nintendo. Folk köper ju uppenbarligen remakes och remasters så inte konstigt att det släpps. Folk vill ju
exempelvis ha Metroid Prime 2 och 3 nu. Metroid prime 1 remaster är då gigantisk skillnad mot gamecube och wii versionen i jämförelse med förlåt Sonys Last of us part 2. Men nu pratar vi ju Nintendo såklart. Jämför grafiken på gameboy Zelda Links awakening och Switch versionen, mycket olik grafik.
Förra året kom Nintendo ut med flest exklusiva spel jämfört med de andra. Pikmin 4 som exempel, hur bra som helst och Mario Wonder, fantastisk.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det är klart att de är rädda för det. Att gå in i en ny konsol generation är nog alltid en utmaning.
Så det handlar om att försöka göra allt rätt.

Ja, tydligen var det brist på Switch-konsoler när den lanserades så kan förstå att de vill säkra upp tillgången och göra så fler kan köpa den direkt vid launch. Sen är de nog nervösa att gå från en succé (som Wii) till brakförlust (som Wii U) igen och ta framgången för given. Så att de också vill bunkra upp med speltitlar från start känns logiskt. Så även om det känns sådär att behöva vänta ca halvår extra så kan det nog vara värt det när den väl släpps Speciellt om det kommer med nya 3D Mario det ryktats om

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja visst kan vi hålla oss till Nintendo. Folk köper ju uppenbarligen remakes och remasters så inte konstigt att det släpps. Folk vill ju
exempelvis ha Metroid Prime 2 och 3 nu. Metroid prime 1 remaster är då gigantisk skillnad mot gamecube och wii versionen i jämförelse med förlåt Sonys Last of us part 2. Men nu pratar vi ju Nintendo såklart. Jämför grafiken på gameboy Zelda Links awakening och Switch versionen, mycket olik grafik.
Förra året kom Nintendo ut med flest exklusiva spel jämfört med de andra. Pikmin 4 som exempel, hur bra som helst och Mario Wonder, fantastisk.

Fast du nämner 2 spel som är bra. Links Awakening är dessutom flera år gammalt. De mesta de remastrar och va de nu gör är ju för att tjäna lätta cash. Men hade det varit Microsoft eller Sony så hade folk gnällt som fan.

Vadå att de släppte mest exklusiva spel förra året? Skitsnack. Vad släppte de mer än Mario Wonder, Pikmin 4 och Zelda som ens är värt att nämna? Mario RPG? Tråkig remaster? Metroid prime? Remastered.. allt för oss gejmers, eller hur?;)

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fast du nämner 2 spel som är bra. Links Awakening är dessutom flera år gammalt. De mesta de remastrar och va de nu gör är ju för att tjäna lätta cash. Men hade det varit Microsoft eller Sony så hade folk gnällt som fan.

Vadå att de släppte mest exklusiva spel förra året? Skitsnack. Vad släppte de mer än Mario Wonder, Pikmin 4 och Zelda som ens är värt att nämna? Mario RPG? Tråkig remaster? Metroid prime? Remastered.. allt för oss gejmers, eller hur?;)

Klart de är lätta cash då de vet att folk vill ha samt köper dem och vad är det för fel på det? Det kommer ju även nya spel.
Hur många exklusiva spel släppte de andra då? Som var bra? Mario Wonder,Pikmin4,Zelda och Prime remastered är ju topp spel.

Om Sony släpper en remaster eller remake eller nya spel av Wipeout, Motorstorm, Bloodborne, Heavenly Sword, Loco Roco 3? så hade inte jag grinat. Nä nu skall det vara God of war, spiderman och Horizon tre värdelösa spelserier enligt mig men det är min smak och de lär ju fortsätta med dessa 3 titlar för dom säljer. Microsoft är ju inte ens värd att nämna.
Nä allt man behöver är en bra PC och Nintendo framöver.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Klart de är lätta cash då de vet att folk vill ha samt köper dem och vad är det för fel på det? Det kommer ju även nya spel.
Hur många exklusiva spel släppte de andra då? Som var bra? Mario Wonder,Pikmin4,Zelda och Prime remastered är ju topp spel.

Om Sony släpper en remaster eller remake eller nya spel av Wipeout, Motorstorm, Bloodborne, Heavenly Sword, Loco Roco 3? så hade inte jag grinat. Nä nu skall det vara God of war, spiderman och Horizon tre värdelösa spelserier enligt mig men det är min smak och de lär ju fortsätta med dessa 3 titlar för dom säljer. Microsoft är ju inte ens värd att nämna.
Nä allt man behöver är en bra PC och Nintendo framöver.

Du sa att de släppt mest exklusiva titlar. Tveksamt på det när de gäller AAA och inte gamla spel iaf. Sen om du gillar dem eller inte spelar väl ingen roll. Det är ju upp till var och en. Men Sony släppte väl Spider-Man 2, Forspoken, FF16. Microsoft Starfield, Forza Horizon, Redfall, Hi-fi Rush.
Kollar man bara nu första kvartalet med så släpper Sony 4 stora titlar i Helldivers 2, Pacific Drive, FF7 Rebirth och Rise of the Ronin. Stellar Blade i april. Microsoft har mycket på gång också. Är det ens spel på gång till Switchen? Min dammar snart igen. Ah, juste 2 st gamla star wars remasters och något gammalt spel som heter Grounded👏
Dom är så bra Nintendo! For the family!
Men helt ärligt. Är det något på gång mer än Princess Peach Showtime? Det är ju knappt en stortitel heller. Samma fack som Hi-fi Rush isf skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men helt ärligt. Är det något på gång mer än Princess Peach Showtime? Det är ju knappt en stortitel heller. Samma fack som Hi-fi Rush isf skulle jag säga.

Är rätt säker på att de inte tänker släppa något mer storspel innan Switch 2 och det kan du nog räkna ut själv.
Sony har ju inte heller något på gång detta år. "Sony has no "major franchise" games releasing for 2024-2025" https://www.gamedeveloper.com/console/sony-has-no-major-franc...
Det hänger på Microsoft nu om de ska släppa Indiana Jones, Avowed och vad mer som kommer som naturligtvis kommer gå att spela på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är rätt säker på att de inte tänker släppa något mer storspel innan Switch 2 och det kan du nog räkna ut själv.
Sony har ju inte heller något på gång detta år. "Sony has no "major franchise" games releasing for 2024-2025" https://www.gamedeveloper.com/console/sony-has-no-major-franc...
Det hänger på Microsoft nu om de ska släppa Indiana Jones, Avowed och vad mer som kommer som naturligtvis kommer gå att spela på PC.

Men som sagt, Sony har släppt/släpper 4 spel bara nu i vår.

Det är ju det jag säger; Switch mjölkar ju denna konsol nu istället och skjuter på Switch 2. De är en dålig ursäkt att de vill försäkra sig med spel till en ny konsol.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men som sagt, Sony har släppt/släpper 4 spel bara nu i vår.

Det är ju det jag säger; Switch mjölkar ju denna konsol nu istället och skjuter på Switch 2. De är en dålig ursäkt att de vill försäkra sig med spel till en ny konsol.

Du menar det är bättre att släppa en konsol utan spel vid release? Som Microsoft? Blir ju ingen skillnad på spel om Switch 2 släpps nu i stället för senare. Visst du får en ny Switch 2 att spela Switch 1 spel på men kul då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar