Miyazaki tror att andra kan få regissera framtida Souls-spel

Robot
Miyazaki tror att andra kan få regissera framtida Souls-spel

Och att de i så fall skulle få fria tyglar.

#Fromsoftware, #Hidetaka-miyazaki


Quake-konnässsör

Andra har utvecklare har utvecklat och lyckats skapa Souls-liknande spel, så är inte så rädd om Miyazaki lämnar scenen.

Medlem

Jag har lite delade åsikter här.
Problemet är inte att andra regissörer inte kan göra ett lika bra eller bättre jobb än Miyasaki.
Problemet är att hitta dessa regissörer.

Vi har alla sett många företag som tidigare varit på toppen och som gradvis förlorat det som gjorde dem stora till att börja med.
Många företag som idag bara är ett skal av sitt forna jag.
Där företagets namn är det enda som finns kvar av dess tidigare glans.
Hoppas att FromSoftware kan undgå detta öde.

Medlem
Skrivet av almblad:

Andra har utvecklare har utvecklat och lyckats skapa Souls-liknande spel, så är inte så rädd om Miyazaki lämnar scenen.

Ja, andra har absolut utvecklat och skapat Souls-liknande spel. Men inte ens FromSoftware har ju lyckats när Miyazaki varit upptagen med annat. Förutom en relativt hyllad multiplayer är Dark Souls 2 tveklöst det "sämsta" spelet enligt mig. Det har alla ingredienser, men helheten finns ju inte där. Precis som i alla (sämre) kopior. Miyazaki är tveklöst dirigenten som får orkesten att skapa magi.

Medlem

Miyazaki är verkligen kung.

Medlem

Dark Souls 2 är var oerhört viktig för Fromsoftware.

"There's really no way of telling how or if the series would have continued the way it did without Dark Souls 2."

Sitter och spelar det nu, en moddad version som gör att det får bättre texturer och ljuseffekter. Ser fantastiskt ut.
Så får de fler fria tyglar att spinna i olika riktningar tror jag det kan bli mer variation i spelen.

https://youtu.be/W1toLK1Hepw?si=QOG7iPfMfDH0bHVF

Skrivet av vamp:

Förutom en relativt hyllad multiplayer är Dark Souls 2 tveklöst det "sämsta" spelet enligt mig. Det har alla ingredienser, men helheten finns ju inte där. Precis som i alla (sämre) kopior. Miyazaki är tveklöst dirigenten som får orkesten att skapa magi.

Jag tycker att Demon Souls är det sämsta i serien. Deras första Souls spel och nådde inte upp till samma höjder som Darksouls 1.
Visst Darksouls 2 kanske inte är lika bra som Darksouls 3 eller Bloodborne men jag tycker det är bättre än Sekiro. Men smaken är som baken.

Darksouls 2 skulle dock må bra av en remake. De kan fixa en del saker så att fysiken funkar likt de andra spelen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det låter nästan som han ska sluta helt med spel? Han ska väl bara göra andra spel? Hur många fler souls spel behöver vi? Han förstår nog att det börjar bli lite urvattnat och vill göra något lite mera nytt om jag känner honom rätt. Vilket är väldigt bra 😊

Medlem

Miyazaki är ett geni och har lyft spelbranschen något oerhört.

Han har nog lyckats lära upp en del personer under åren på FromSoftware och jag tror nog andra kan lyckas mantla rollen till ett nytt Souls-spel. Men jag tror att avsaknaden av Miyazaki kommer kännas av då han tillför så mycket.

Nog finns det dock talang på FromSoftware, jag tänker på Armored Core 6, där Masaru Yamamura(tidigare lead game desinger till Sekiro) fick ta över rollen som game director och lyckades ypperligt. Visst är det inget "Souls"-spel, men influenserna finns där. Miyazaki hade förvisso även en startposition som director under Amored Core 6, men gav stafettpinnen vidare vilket i slutändan blev bra.

Ska bli intressant hur det än blir. Miyazaki kommer fortsätta göra spel och jag ser fram emot vad han nu tänker göra. Souls-influenserna kommer nog alltid vara kvar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Det låter nästan som han ska sluta helt med spel? Han ska väl bara göra andra spel? Hur många fler souls spel behöver vi? Han förstår nog att det börjar bli lite urvattnat och vill göra något lite mera nytt om jag känner honom rätt. Vilket är väldigt bra 😊

Vi kan aldrig få nog av Souls-spel, så länge dom fortsätter som dom gjort, att fräscha upp saker och ting inför varje alster.

Sen från han gärna göra avstickare likt Sekiro, som även det är ett mästerverk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av vamp:

Ja, andra har absolut utvecklat och skapat Souls-liknande spel. Men inte ens FromSoftware har ju lyckats när Miyazaki varit upptagen med annat. Förutom en relativt hyllad multiplayer är Dark Souls 2 tveklöst det "sämsta" spelet enligt mig. Det har alla ingredienser, men helheten finns ju inte där. Precis som i alla (sämre) kopior. Miyazaki är tveklöst dirigenten som får orkesten att skapa magi.

Syftar inte till att argumentera åsikter (och jag vet med mig att din dessutom är den i allmänhet rådande), men själv tillhör jag den minoritet som uppskattade DS2 något oerhört. Håller det högre än både DS3 och Sekiro. Men så tillhör jag också dem som sätter game play allra högst. Återanvända bossar och en något tommare värld gör inte mig så mycket i jämförelse.

Det sistnämnda kanske också är en faktor till varför jag tycker andra soulslikes faktiskt når upp till, och i vissa fall t.o.m. förbi Froms egna alster. Nioh var fantastiskt. Lies of P likaså. Både The Surge och den bortglömda pärlan Hellpoint når måhända inte hela vägen fram, men de förnyar konceptet och får det att kännas fräscht.

Ser m.a.o. ljust på framtiden för genren oavsett

1
Skriv svar