Grafiktyck: Final Fantasy VII Rebirth är snyggt, men märkligt ojämnt

Robot
Grafiktyck: Final Fantasy VII Rebirth är snyggt, men märkligt ojämnt

Digital Foundry upptäcker liknande fel som i föregångaren.

#digital-foundry, #final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Blir att spela igenom det igen sen med hd texture pack till pc och någon vettig reshade.

Medlem

Låter som att PS5 Pro är efterlängtad

Medlem

Låter som att PC release är efterlängtad

Square borde implementera ett 40fps-läge i spelet så som Insomniac gör med sina. För oss som har en TV med 120hz och VRR.

Medlem

Spelat demot, även efter uppdateringen, men tycker inte det är märkvärdigt snyggt.
Fortfarande suddigt i performance och 30 fps i quality får man ont i ögonen av.
Kommer ändå spela igenom men det känns som ett val mellan pest eller kolera.

Medlem

Känns som man gör bäst i att vänta på att alla delar släppts och när trean patchats färdigt lär jag ha klarat del två.

Medlem

Finns en "fix" som gör att grafiken i performance blir bättre. Om man väljer 1440p i ps5 menyn eller 1080p så kommer din tv beroende på hur bra den skalar upp bilden skala upp den till 4k. Jag testade detta på min sony tv med 1080p som ej har stöd för 1440p. Det blev märkbar förbättring på grafiken kontra låta ps5 köra i native 4k.

OBS det fungerar inte på monitorer som inte har stöd för uppskalning.

Medlem

Ytterligare ett FF-spel man får vänta att spela tills Ps5 PRO kommer ut. 😢

FF XVI lider av samma problem! Performance mode har sjukt ostabilt fps i öppna områden. Kan dippa ner till 40 - 45 fps från 60fps. Och man vill inte lira genom det på 30-fps som det är under graphics mode. Och så är det fortfarande då jag testa häromdagen. Men ingen patch för detta..

Medlem

FF7 remake är ju fortfarande oftast bländande snyggt, särskilt ljussättning av miljöer och huvudkaraktärerna. Men vissa miljöer och NPC:er kan se lite platta ut. Men som helhet är spelet oerhört vackert och detaljerat.

Så håller Rebirth liknande klass så har jag inget att klaga på.

1
Skriv svar