Xbox har bekräftat de fyra spel som kommer till Playstation och Switch

Robot
Xbox har bekräftat de fyra spel som kommer till Playstation och Switch
Medlem

Icke intressanta spel för egen del. Starfield hade varit nice dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Icke intressanta spel för egen del. Starfield hade varit nice dock.

De bekräftade från start att det inte kommer vara ett av de fyra första spelen, men får se hur det blir med saken i framtiden så kanske de ångrar sig efter 2-3 år (eller med finansiell övertygelse) så det är inte omöjligt! Starfield på PS5 Pro vore najs sen!

Förövrigt verkar det som att anledningen till att Hi-fi Rush inte bekräftats till Switch är att det ska släppas till Switch 2 istället!

Medlem

Hi-Fi Rush är kul tycker jag.
Undrar om de lagt till Dualsense stöd eller om de tagit latmask vägen o skitit i sånt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Utan att gå in i ”Slutet för Xbox”-debatten så kan jag bara gratulera alla på PS som får Sea of Thieves och Grounded. Låt inte den barnsliga grafiken lura er. Två fantastiska spel med djup som är otroligt kul med vänner.

Medlem

Med tanke på hur snabbt de släpper dessa spel inom två månader, vilket i så fall var planerat sedan en tid tillbaka, gör mig mer övertygad över att de kommer släppa fler och större spel senare. De startar smått, normalisera det med tiden så att reaktionerna blir mildare, för att sedan släppa dem större.

Det känns ju som om ryktena visst hade någon typ av sanning ändå...om det visar sig att Starfield och Indy släpps på PlayStation senare.

Medlem

"Torka tårarna, det kommer blir bra." Det var en tröst i Phil Spencers röst. Hans varma ord kunde lugna mig som ingen annan chef för ett multimiljons företag. Det fick mig att tänka på alla produkter jag köpt, alla vackra minne, min första Xbox. "Nu, böj dig fram!" fortsatte Spencer, tonen var genast hårdare.
Min röst skakade "Bara tippen, lovar du?"
"... tippen är min avsikt" svarade Spencer.

-- Gestaltning av Fanboy 2024

Skribent
Skrivet av Augustus:

Utan att gå in i ”Slutet för Xbox”-debatten så kan jag bara gratulera alla på PS som får Sea of Thieves och Grounded. Låt inte den barnsliga grafiken lura er. Två fantastiska spel med djup som är otroligt kul med vänner.

Hade älskat Sea of Theives på Switch också. Kan se alla här hemma sitta och driva röveri på havet med varsin enhet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Att de fyra de pratade om alla skulle dyka upp så fort var överraskande. Då undrar man hur många fler spel det jobbas på?

Dessa fyra använder alla Unreal eller Unity så de är nog relativt lätta att porta.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade älskat Sea of Theives på Switch också. Kan se alla här hemma sitta och driva röveri på havet med varsin enhet.

Hade varit riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Utan att gå in i ”Slutet för Xbox”-debatten så kan jag bara gratulera alla på PS som får Sea of Thieves och Grounded. Låt inte den barnsliga grafiken lura er. Två fantastiska spel med djup som är otroligt kul med vänner.

Har spelat Sea of Thieves en del på min gamla PC så jag är jätteglad att det ska komma till PS5an. Kan ju hoppas på cross-play så att alla pirater kan mötas på dom digitala haven.
Nu hade det bara varit trevligt om Forza Horizon också släpptes på PS5 för jag tycker att det saknas den sortens racingspel på plattformen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har spelat Sea of Thieves en del på min gamla PC så jag är jätteglad att det ska komma till PS5an. Kan ju hoppas på cross-play så att alla pirater kan mötas på dom digitala haven.
Nu hade det bara varit trevligt om Forza Horizon också släpptes på PS5 för jag tycker att det saknas den sortens racingspel på plattformen.

Japp! Det är en ganska skev debatt om att Xbox inte har några titlar. Det blir en sanning i mångas ögon.

Medlem

Hur mycket högra i Meta score kommer Sea Of Thieves få på PlayStation över Xbox? Jag gissar på 83 Meta.

HiFi Rush, jag gissar på 89. Ni?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur mycket högra i Meta score kommer Sea Of Thieves få på PlayStation över Xbox? Jag gissar på 83 Meta.

HiFi Rush, jag gissar på 89. Ni?

Sea of Thieves är väl ett väldigt mycket bättre spel idag än då det först släpptes så det vore väl inte konstigt?

Sedan kan det ibland bli lite underliga resultat på sena portar då Metacritic-betyget baseras på några få recensioner istället för kanske 100 vid det initiala släppet. Det går inte att dra några slutsatser av det men jag förstår att du vill hålla dina konspirationsteorier vid liv.

Medlem

Gaming for all. Xbox slogan ett tag nu. Hoppas sony följer efter. Vore fett nice att få gejma lite ps5 spel på boxen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur mycket högra i Meta score kommer Sea Of Thieves få på PlayStation över Xbox? Jag gissar på 83 Meta.

HiFi Rush, jag gissar på 89. Ni?

Att du bara orkar...🙄

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bullen86:

Med tanke på hur snabbt de släpper dessa spel inom två månader, vilket i så fall var planerat sedan en tid tillbaka, gör mig mer övertygad över att de kommer släppa fler och större spel senare. De startar smått, normalisera det med tiden så att reaktionerna blir mildare, för att sedan släppa dem större.

Det känns ju som om ryktena visst hade någon typ av sanning ändå...om det visar sig att Starfield och Indy släpps på PlayStation senare.

Det är klart att det blir så. Det är knappast i små indietitlar eller sex år gamla live servicespel som pengarna finns. De mjukar upp sina fans nu och kommer ta detta stegvis.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av denza:

Gaming for all. Xbox slogan ett tag nu. Hoppas sony följer efter. Vore fett nice att få gejma lite ps5 spel på boxen.

Sonys problem är inte att deras spel inte säljer. De har problem med vinstmarginalen trots att både PS5 och spelen till den säljer bra. Så de har lite annat att se över. Men fler PS5-spel direkt till PC kan vi nog räkna med framöver.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sonys problem är inte att deras spel inte säljer. De har problem med vinstmarginalen trots att både PS5 och spelen till den säljer bra. Så de har lite annat att se över. Men fler PS5-spel direkt till PC kan vi nog räkna med framöver.

Tycks florera uppgifter om att det kommer gå andra vägen också, att PS5-spel kommer till Xbox Series. Får se om det stämmer dock men det kanske är någon deal de tagit fram för att gynna båda lägren så att säga.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hur mycket högra i Meta score kommer Sea Of Thieves få på PlayStation över Xbox? Jag gissar på 83 Meta.

HiFi Rush, jag gissar på 89. Ni?

Sea of thieves släpptes ju inte i bästa skick direkt. Spelet saknade innehåll vid release så det påverkade betygen negativt. Det är betydligt bättre nu efter alla år av uppdateringar och kommer nog få ett lite högre snitt. Ingen konspiration, bara en bättre produkt.

Vad tror/vet ni: kommer man kunna emigrera sin karaktär i Sea of Thieves till PS5?


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Tycks florera uppgifter om att det kommer gå andra vägen också, att PS5-spel kommer till Xbox Series. Får se om det stämmer dock men det kanske är någon deal de tagit fram för att gynna båda lägren så att säga.

Spencer har förnekat detta. Men konstigare saker har väl hänt. Fast det skulle gå emot Sonys affärsstrategi med vikten vid exklusiva titlar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar