Star Wars: Battlefront Classic landar snart i en galax nära dig

Robot
Star Wars: Battlefront Classic landar snart i en galax nära dig
Medlem

Kommer nog köpa det enbart för att återigen få uppleva den här loading screenen:


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

ELF
Medlem

Behövs mer info on vad extra content är.
Annars ett snyggt sätt att höja priset på spelen.

Båda kostar för nuvarande runt 110kr vardera. Så en ökning med ca 50%.

EDIT:
Hittade vad som är nytt.

STAR WARS Battlefront
Includes Bonus Map: Jabba's Palace

STAR WARS Battlefront II
Includes Bonus Maps: Bespin: Cloud City, Rhen Var: Harbor, Rhen Var: Citadel, and Yavin 4: Arena
Includes Bonus Heroes: Asajj Ventress & Kit Fisto

Expanded Hero Assault
Hero Assault is playable on all ground maps including: Death Star, Kashyyyk, Kamino, and Naboo for the first time ever


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Åh tusan. Spelade aldrig 1an. Blir ett köp då jag älskade 2an och hört att många tyckte 1an var riktigt bra

Skribent

Tycker det här är en jättemärklig release. Jag gillar att få Battlefront på Switch, men det är ju verkligen som udda att släppa ett gammalt multiplayerspel igen när det finns nyare versioner.

Inte för att jag klagar och det hade varit sjukt nice om det där osläppta Battlefront 3 släpps.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker det här är en jättemärklig release. Jag gillar att få Battlefront på Switch, men det är ju verkligen som udda att släppa ett gammalt multiplayerspel igen när det finns nyare versioner.

Inte för att jag klagar och det hade varit sjukt nice om det där osläppta Battlefront 3 släpps.

Det kan ju vara för att originalen är 1000 gånger bättre än de nya Battlefront spelen 😬, särskilt när det kommer med tung story med 501st Journal
Ser verkligen fram emot att köra de gamla spelen igen på PC, alltid varit strul att få igång de på min PC tyvärr.

Sen om man får göra en killgissning så är det nog de äldre som får komma till Switch före de nya för att de nya spelen är lite för svåra för maskinen/ för svåra för EA att få att funka till maskinen. Man märker även på mindre avancerade spel att den kämpade att hålla stadiga 30 fps.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Det kan ju vara för att originalen är 1000 gånger bättre än de nya Battlefront spelen 😬, särskilt när det kommer med tung story med 501st Journal
Ser verkligen fram emot att köra de gamla spelen igen på PC, alltid varit strul att få igång de på min PC tyvärr.

Sen om man får göra en killgissning så är det nog de äldre som får komma till Switch före de nya för att de nya spelen är lite för svåra för maskinen/ för svåra för EA att få att funka till maskinen. Man märker även på mindre avancerade spel att den kämpade att hålla stadiga 30 fps.

Ja du har ju i sak rätt både i att spelen är bättre och att Switch nog inte klarar de moderna. Men ofta vill man ju få folk att historiskt glömma äldre multiplayerspel för att som ska ersättas av nya. De har äldre Battlefront-spelen har väl också rent servermässigt varit döda officiellt också va?

Hursomhelst är det ju kul!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är nog bara jag, men jag hade velat ha alla de tidigare Battlefront med i samma paket, dvs även med de tre spelen som bara släpptes till portabla spelkonsoler.

Medlem

Jag känner mig alltid som ett av få Star Wars-fan som aldrig känt minsta nostalgiska värde av de gamla Battlefront-spelen. Ettan var som en billig kopia av 1942 och när Battlefront 2 kom, ja då fanns ju Battlefield 2 som verkligen visade hur krig online skulle vara. Så jag spenderade ytterst få timmar med de spelen.

Medlem

Första spelet jag någonsin pre-ordrade! Många goa minnen.

Medlem
Skrivet av ELF:

Behövs mer info on vad extra content är.
Annars ett snyggt sätt att höja priset på spelen.

Båda kostar för nuvarande runt 110kr vardera. Så en ökning med ca 50%.

EDIT:
Hittade vad som är nytt.

STAR WARS Battlefront
Includes Bonus Map: Jabba's Palace

STAR WARS Battlefront II
Includes Bonus Maps: Bespin: Cloud City, Rhen Var: Harbor, Rhen Var: Citadel, and Yavin 4: Arena
Includes Bonus Heroes: Asajj Ventress & Kit Fisto

Expanded Hero Assault
Hero Assault is playable on all ground maps including: Death Star, Kashyyyk, Kamino, and Naboo for the first time ever

Spelade båda battlefront väldigt mycket på ps2 och minns att jabbas palace fanns i tvåan! Hoppas de inte använder exakt samma som extrakarta till ettan bara

Edit
Cloudcity fanns till ettan, så samma grej här. Hoppas de inte släpper exakt samma cloudcitykarta till tvåan:)

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Kommer nog köpa det enbart för att återigen få uppleva den här loading screenen:
https://www.youtube.com/watch?v=9s-2olavSPc

Jag hör ljudet av introt bara av att kolla på bilden

Medlem

Utannonseringen var ju trevlig, föredrar ofta lite äldre shooters framför dagens Battlefield, CoD etc.
Men lite dumt att inte ha cross-play mellan Playstation, Switch, Xbox. Gissar på det kommer bli svårt då att fylla 64-spelarmatcher on-line.

Medlem

Verkar vara en ganska lat cashgrab, slängt in någon communitypatch så spelen fungerar på moderna datorer och höjd priserna. Gillade spelen på sin tid men ingenting jag betalar för en tredje gång.

Medlem

Spelade dessa som en galning när jag var liten. Har dock inget sug för ett återbesök.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Utannonseringen var ju trevlig, föredrar ofta lite äldre shooters framför dagens Battlefield, CoD etc.
Men lite dumt att inte ha cross-play mellan Playstation, Switch, Xbox. Gissar på det kommer bli svårt då att fylla 64-spelarmatcher on-line.

Ja crossplay borde läggas in om inte annat. Spelet är ju så pass gammalt att alla konsoler kan driva det i FPS och upplösning.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minns hur PS2 fick byxorna neddragna som onlinekonsol här. Jag körde bara PS2 då och var väldigt engagerad i SOCOM-spelen med en klan.

Det stod 16 spelare online på Battlefront när det släpptes till PS2 men i praktiken var det bara fyra om du inte skapade en server på en PC först. Det är så jag minns det i alla fall. Glädjen blev kortvarig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja crossplay borde läggas in om inte annat. Spelet är ju så pass gammalt att alla konsoler kan driva det i FPS och upplösning.

Ja, så länge alla versioner kör 60 fps så blir det ju så att säga hyfsat rättvist. Sen om en version kör 900p och en annan 4K tycker jag inte är så viktigt, det är ju ändå gammal detaljfattig grafik. Det är mest i typ PC-militärsimulatorer man får stor fördel av riktigt hög upplösning för att särskilja en kamoflagesoldat från terrängen 200 meter bort etc...

1
Skriv svar