Quiz – Fantastiska spelåret 1997

Robot
Quiz – Fantastiska spelåret 1997

I veckans frågesport reser vi tillbaka till ett av de bästa spelåren någonsin.

#diablo, #fallout, #final-fantasy-vii, #quake-2, #quiz, #super-mario-64


Medlem

1997... Då var man 18 år. Jag spelade Mechwarrior 2 Mercenaries, Privateer 2, Quake 2, Command Conquer Red Alert, (och C&C Gold edition) samt en jäkla massa speldemos man fick via CD/DVD-skivorna från datatidningar. Internet hade jag men bara 56k.

Good times!

Medlem

Trodde jag hade bättre koll på 1997. Nåväl...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Medlem

Skyller på att jag var sju år då!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Medlem

Oh herre! Märks att det var många konsolfrågor iaf! Hade en konsolsvacka efter NES och egentligen fram till ps4a släpptes. Aja, nått måste man väl få skylla på


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Medlem

Meh! Frågade tanten om svar på en fråga, hon svarade fel. Ajja. Kul quiz.

Medlem
Medlem

Här fick man gissa på samtliga frågor. 1997 satt man och njöt av fantastiska Sega Saturn spel. Minns särskilt Shining the Holy Ark som avnjöts när man hade permis från det militära.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Var för liten för att minnas.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Helt okej ändå. Tappade på Fallout och Tomb Raider 2, två spelserier jag inte spelar.

Medlem

Inte dåligt!

Medlem

Gick in med stort självförtroende men det vände snabb

Redaktör

signatur
Medlem

Aj.

Ofi
Medlem

Oj! Med tanke på att det nästan bara blev chansningar från min sida så var resultatet oväntat bra.

Medlem

signatur

I drank what?

Skribent
RHK
Medlem
Trots 100tals timmar i Jedi Knight

Spelade jag aldrig det i SP. Nästan pinsamt att få fel på den frågan med tanke på hur mycket man spelade multiplayer på msn gaming zone 97/98

Vilket spelår!

Testpilot
Medlem

Jag gick på en luring. Klurigt värre!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem
Skrivet av Raid25:

1997... Då var man 18 år. Jag spelade Mechwarrior 2 Mercenaries, Privateer 2, Quake 2, Command Conquer Red Alert, (och C&C Gold edition) samt en jäkla massa speldemos man fick via CD/DVD-skivorna från datatidningar. Internet hade jag men bara 56k.

Good times!

Minns alltid 97 lite som ett mellanår pga hur sjukt bra 96 och 98 var men kolla man vad som släpptes 1997 fanns det en hel del grymma spel.

Carmageddon, Interstate '76, GTA, MDK, Blood, Shadow Warrior, Q2, Hexen 2, Fallout, Dark Forces II, Age of Empires, Blade Runner, Total Annihilation, Ultima Online, Worms 2, Dungeon Keeper.

Medlem

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Gen
Medlem

Fyfan

Skriv svar