Pacific Drive rivstartar med finfina betyg

Robot
Pacific Drive rivstartar med finfina betyg

Släpps i morgon för oss vanliga dödliga.

#Ironwood-studios, #Pacific-drive


Medlem

Jag brukar inte spela SP spel men Pacific drive ser riktigt lockande ut

Gnällkuk

Länkar ganska ofta hans eller deras recensioner och intryck, men av en anledning. Det finns ingen jag stött på som har så otroligt bra recensioner som här. Oavsett om spelet hyllas eller sågas så motiveras varje subjektiv åsikt med varför på ett enkelt sätt för att förklarar varför recensenten landade i beslutet och är alltid noggrann med att redogöra att alla kanske inte håller med om varför och vem/vilka som kan hålla med eller motsätta sig uppfattningen.

Lägg därtill att han även har en väldigt bra röst och betoning som gör det hela väldigt levande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/watch?v=WXxJ_66ksD4

Länkar ganska ofta hans eller deras recensioner och intryck, men av en anledning. Det finns ingen jag stött på som har så otroligt bra recensioner som här. Oavsett om spelet hyllas eller sågas så motiveras varje subjektiv åsikt med varför på ett enkelt sätt för att förklarar varför recensenten landade i beslutet och är alltid noggrann med att redogöra att alla kanske inte håller med om varför och vem/vilka som kan hålla med eller motsätta sig uppfattningen.

Lägg därtill att han även har en väldigt bra röst och betoning som gör det hela väldigt levande.

Nånting som han inte går igenom är att uppdragen man väljer är tidsbegränsade. Alltså du måste ut samla object och sen köra till en stor portal som kommer på kartan för att bli teleporterad till ditt garage annars blir man ägd av alla anomalys som kommer komma och döda dej helt.

Detta såg man under en gameplay reveal på deras youtube sida. Själv hatar jag spel med "tidspress" tycker inte det är kul, vill ta min tid göra saker i min egen takt. Så när jag såg att det fanns detta element så tog jag bort det från min wishlist.

Ser ut som ett bra spel men tidpress är bara en tråkig spel mekanik.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nånting som han inte går igenom är att uppdragen man väljer är tidsbegränsade. Alltså du måste ut samla object och sen köra till en stor portal som kommer på kartan för att bli teleporterad till ditt garage annars blir man ägd av alla anomalys som kommer komma och döda dej helt.

Detta såg man under en gameplay reveal på deras youtube sida. Själv hatar jag spel med "tidspress" tycker inte det är kul, vill ta min tid göra saker i min egen takt. Så när jag såg att det fanns detta element så tog jag bort det från min wishlist.

Ser ut som ett bra spel men tidpress är bara en tråkig spel mekanik.

Men det fanns ju massa inställningar man kunde göra för att ställa in spelet som man ville. är ganska säker på att man kunde ta bort tidspressen. deras motto är att alla ska kunna ställa in spelet så som dom själva vill.

Medlem

Ser kanon ut! Ge oss Xbox-version nuUuUuuUu.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nånting som han inte går igenom är att uppdragen man väljer är tidsbegränsade. Alltså du måste ut samla object och sen köra till en stor portal som kommer på kartan för att bli teleporterad till ditt garage annars blir man ägd av alla anomalys som kommer komma och döda dej helt.

Detta såg man under en gameplay reveal på deras youtube sida. Själv hatar jag spel med "tidspress" tycker inte det är kul, vill ta min tid göra saker i min egen takt. Så när jag såg att det fanns detta element så tog jag bort det från min wishlist.

Ser ut som ett bra spel men tidpress är bara en tråkig spel mekanik.

Utvecklaren svarade enligt nedan angående tidsbegränsningen;
https://steamcommunity.com/app/1458140/discussions/0/42114972...

Citat:

We've mentioned it a few times, but there's no explicit timer in game.

If you're asking about the instability - what you're looking for is a modifier in each map that's called 'Perpetual Stability' and it guarantees that you won't get snuck up on by the Zone Storm if you linger in a map too long. Even then, there are plenty of warnings if you're in a junction that's rapidly destablizing and the Zone Storm that appears is a lot more forgiving.

Once you choose to pick up Anchors, then select a gateway on the map, you will summon a Zone Storm. This is entirely up to you and is not under any time pressure before you summon a gateway

Gnällkuk
Skrivet av Earthscum:

Nånting som han inte går igenom är att uppdragen man väljer är tidsbegränsade. Alltså du måste ut samla object och sen köra till en stor portal som kommer på kartan för att bli teleporterad till ditt garage annars blir man ägd av alla anomalys som kommer komma och döda dej helt.

Detta såg man under en gameplay reveal på deras youtube sida. Själv hatar jag spel med "tidspress" tycker inte det är kul, vill ta min tid göra saker i min egen takt. Så när jag såg att det fanns detta element så tog jag bort det från min wishlist.

Ser ut som ett bra spel men tidpress är bara en tråkig spel mekanik.

Skrivet av Fulci:

Utvecklaren svarade enligt nedan angående tidsbegränsningen;
https://steamcommunity.com/app/1458140/discussions/0/42114972...

Eftersom det egentligen inte finns något som jagar dig specifikt heller så behöver man ju introducera något element som gör att det finns lite mer risk. Kan man bara lulla runt i sin egen takt helt ostört blir det ju ett väldigt platt sandbox.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nånting som han inte går igenom är att uppdragen man väljer är tidsbegränsade. Alltså du måste ut samla object och sen köra till en stor portal som kommer på kartan för att bli teleporterad till ditt garage annars blir man ägd av alla anomalys som kommer komma och döda dej helt.

Detta såg man under en gameplay reveal på deras youtube sida. Själv hatar jag spel med "tidspress" tycker inte det är kul, vill ta min tid göra saker i min egen takt. Så när jag såg att det fanns detta element så tog jag bort det från min wishlist.

Ser ut som ett bra spel men tidpress är bara en tråkig spel mekanik.

Oj tack för informationen, tar också bort från min wishlist.
Hatar tidspress i spel

Medlem

What? Tidsbegränsade? Synd, då köper inte jag det.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det här är en helt fantastisk trailer, en av de bästa jag sett! Den enda frågan som återstår är om jag ska spela på PC eller PS5.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Oj tack för informationen, tar också bort från min wishlist.
Hatar tidspress i spel

Förhoppningsvis så moddas det bort ganska omgående.

Medlem

Ok läst på lite mer verkar som tidpressen bara är när man skall tillbaka till sitt garage. Man "spawnar" en portal och man måste dit under viss tidspress. Så lite mitt fel där.

Ni som är nyfikna kanske ska ge det en chans. Jag väntar nog ett tag tills lite mer reviews kommer in och ser om nån visar om det går att ändra saker i inställningarna. Den där recensionen var riktig dålig. Prata inget om det som är viktigast som prestanda, inställningar, svårighets grad (om det kan ändras) grind, eller hur man tar sig tillbaka till sitt garage.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Oj tack för informationen, tar också bort från min wishlist.
Hatar tidspress i spel

Skrivet av Nocturnal77:

What? Tidsbegränsade? Synd, då köper inte jag det.

Skrivet av sweclockern:

Förhoppningsvis så moddas det bort ganska omgående.

Ni fastna på en grej och missade resten?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Trodde detta skulle vara en hit för mig. Icke. Efter att ha tittat på gameplay försvann intresset helt. Tror dock fortfarande på konceptet.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Eftersom det egentligen inte finns något som jagar dig specifikt heller så behöver man ju introducera något element som gör att det finns lite mer risk. Kan man bara lulla runt i sin egen takt helt ostört blir det ju ett väldigt platt sandbox.

Ja, jag kan förstå att man inte gillar spel med tidspress - men samtidigt tror jag att många skulle tröttna väldigt fort om det inte fanns någon risk eller fara i spelet. Det känns som att det skulle bli som att spela med fusk som gör en odödlig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Broshimitsu:

Ja, jag kan förstå att man inte gillar spel med tidspress - men samtidigt tror jag att många skulle tröttna väldigt fort om det inte fanns någon risk eller fara i spelet. Det känns som att det skulle bli som att spela med fusk som gör en odödlig.

Ja, sen är ju alla olika med vad man har för preferenser så klart. Det finns ju massor med spel som anses som några av de bästa men som jag ändå aldrig kommer spela, som Elden ring. Jag gillar helt enkelt inte konceptet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/watch?v=WXxJ_66ksD4

Länkar ganska ofta hans eller deras recensioner och intryck, men av en anledning. Det finns ingen jag stött på som har så otroligt bra recensioner som här. Oavsett om spelet hyllas eller sågas så motiveras varje subjektiv åsikt med varför på ett enkelt sätt för att förklarar varför recensenten landade i beslutet och är alltid noggrann med att redogöra att alla kanske inte håller med om varför och vem/vilka som kan hålla med eller motsätta sig uppfattningen.

Lägg därtill att han även har en väldigt bra röst och betoning som gör det hela väldigt levande.

Du har rätt. Det är extremt bra reviews. Men det är ofta jag inte håller med honom. Dessutom är reviews alldeles för långa oftast. Upp mot 40 min. Men är väl de som krävs för att täcka allt som är värt att nämnas.

Lite tråkigt att han inte är så teknisk och pratar bara om performance i 30 sekunder för att sedan hänvisa till Digital Foundry. Iofs gör ingen det bättre än dom men fortfarande.

1
Skriv svar