Helldivers 2 är FÖR populärt – låstes till 450 000 spelare i helgen

Robot
Helldivers 2 är FÖR populärt – låstes till 450 000 spelare i helgen

Slår GTA V, Destiny 2 och Starfield.

#arrowhead-studios, #helldivers-2


Medlem

Dessa rekord slås dagligen nuförtiden känns det som.😀 Kul!

Medlem

Svinkul spel men jag kunde inte spela en enda gång i helgen för att servrarna var fulla...

Redaktör
Ponny

Jäkligt kul! Känns som det växer stadigt och är så mycket mer än en dagslända.

Fick ärligt talat en dålig magkänsla releasedagen, men den där inledande hickan löste man snabbt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har inte riktigt satt mig in i hur /Vad det här är för spel?
Är det alltså ett CO-OP PvE? Någon insatt får gärna förklara då det ser lite roligt ut.

Medlem

Det första är ett bra spel och gillas av ganska många men att det skulle finnas ett såhär enormt sug efter uppföljaren hade jag aldrig trott. Jag antar att många helt enkelt har riktigt roligt och sprider bra "word of mouth" kring spelet. Folk som knappt spelar vet plötsligt vad Helldivers 2 är. Kul!

De har nog ganska mycket att göra hos Arrowhead men än så länge är det nog ett ganska angenämt problem.

Medlem

Är väl baksidan av dessa live service spel tyvär, hade önskat det fanns ett "offline solo mode" så man kunde spela även när det är strul eller fullt på serverna.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Har inte riktigt satt mig in i hur /Vad det här är för spel?
Är det alltså ett CO-OP PvE? Någon insatt får gärna förklara då det ser lite roligt ut.

Exakt, Co-op PVE där du ingår i en styrka utav människor (Helldivers) som droppar ner till olika planeter för att utrota det som finns på dem. Så att människor kan ta över planeten.

Medlem

För en som inte har några kompisar som är spelintresserade eller intresse i just denna typen av spel, går det köra singel player?

Medlem
Skrivet av Neroz:

Exakt, Co-op PVE där du ingår i en styrka utav människor (Helldivers) som droppar ner till olika planeter för att utrota det som finns på dem. Så att människor kan ta över planeten.

Så att människor kan sprida demokrati*

Medlem
Skrivet av rewoX:

Har inte riktigt satt mig in i hur /Vad det här är för spel?
Är det alltså ett CO-OP PvE? Någon insatt får gärna förklara då det ser lite roligt ut.

Tänk dig Starship troopers, fast first/thirdperson shooter. Lika fånigt och over-the-top humor. Å så lite progression, lite olika vapen å armors och man kan låsa upp (med olika former av valuta) det ena och andra och ju svårare du kör ju större och svårare fiender (och fler!) möter du.

Medlem
Skrivet av blackidus:

För en som inte har några kompisar som är spelintresserade eller intresse i just denna typen av spel, går det köra singel player?

Spelet är gjort för att köra squad. Du kan nog lira solo upp till svårighetsgrad 4-5 av 9. Beroende på hur duktig/tryhard du är som spelare. Jag körde mycket solo Day 1 eftersom matchmakingen var svajig, men det är inte inte ens nära lika roligt som i grupp.

Lägg till 9416960 (Godmorgon) på Steam om ni är sugna på att gruppa upp! Letar andra spelare än amerikanare att köra med. Blir så sena kvällar...

Jag kan hjälpa till med medaljfarm/requisition, mechanics, eller bara sitta och snacka skit.

The more the merrier!

Medlem
Skrivet av blackidus:

För en som inte har några kompisar som är spelintresserade eller intresse i just denna typen av spel, går det köra singel player?

Det går, det är rätt kul när man tagit sig över tröskeln. Det finns 9 svårighetsgrader i spelet, jag klarar nivå 7 själv med möda. Men spelet blir en helt ny nivå när man har 4 pers. Randoms är mestadels okej när man tagit sig förbi nybörjarstadiet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Lustigt hur lilla Pocket Pair klarade 2 miljoner spelare i Palworld när Sony-backade Arrowhead har problem med en fjärdedel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lustigt hur lilla Pocket Pair klarade 2 miljoner spelare i Palworld när Sony-backade Arrowhead har problem med en fjärdedel.

Och det är Pocket Pair som står för servrarna för alla 2M spelare?

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Svinkul spel men jag kunde inte spela en enda gång i helgen för att servrarna var fulla...

Samma här! Istället fick jag typ.. städa lägenheten, fixa med disk och tvätt och gick och motionsimmade. Humpf! Kunde ju spelat istället.

Medlem

Klarar sig Helldivers 2 undan kritik gällande servrarna men inte Payday 3?

Kom igen nu löning KOM HIT!!!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Och det är Pocket Pair som står för servrarna för alla 2M spelare?

Vid spelets höjd spenderade de i alla fall strax under $500 000 på serverkostnader för att folk skulle kunna spela, nästan som att de faktiskt bryr sig om problemet istället för att som Arrowhead/Sony och bara låsa ute spelare och vänta på lägre tryck.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vid spelets höjd spenderade de i alla fall strax under $500 000 på serverkostnader för att folk skulle kunna spela, nästan som att de faktiskt bryr sig om problemet istället för att som Arrowhead/Sony och bara låsa ute spelare och vänta på lägre tryck.

Jag förstår vad du menar men uppenbarligen läste du inte artikeln du länkade själv då det är prognosen för februari, men som sagt förstår vart du vill komma.

Men Palworld är inte always online, du kan hosta server etc så din jämförelse haltar. Sen vet du inte hur det ser ut bakom kulisserna Arrowhead kanske försökte få in fler servrar i helgen men misslyckades?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Dessa rekord slås dagligen nuförtiden känns det som.😀 Kul!

Har med att göra att en gamer föds varje dag medans den äldre generationen dör ut.. ge det 40 år till och både den äldre och nya generationen kommer vara gamers och det kommer bli destu svårare att slå said rekord!

Medlem

Kul för spelet och företaget, men grymt irriterande när man bara har 3-4h speltid per kväll och fastnar i kö

Medlem

Jag är sjukt sugen men tror jag ger det nån vecka till att stabilisera sig.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag är sjukt sugen men tror jag ger det nån vecka till att stabilisera sig.

Det kan vara nästa Palworld. 🤣

Medlem

Blir inte ett sånt här spel snabbt tråkigt trots co-op, när man bara släppts ner på en planet och ska meja ner aliens under en halvtimme?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Neroz:

Exakt, Co-op PVE där du ingår i en styrka utav människor (Helldivers) som droppar ner till olika planeter för att utrota det som finns på dem. Så att människor kan ta över planeten.

Låter rätt kul, sålänge man har sina spelpolare på att köpa det också eller vadå 😅
Hur bra optimerat är spelet så här kort efter release?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Klarar sig Helldivers 2 undan kritik gällande servrarna men inte Payday 3?

Sony har väl oftast frikort på det mesta 🤷🏻‍♂️


signatur

"There will be another time"

Medlem

Det ska bli kul att komma tillbaka då och då till det här spelet. Just nu har jag level 24 och "gänget" har inte riktigt kommit igång med att spela än. Misstänker att det kommer att bli fler som spelar fram över faktiskt. Så om Arrow head väntar på lägre tryck så är det fel taktik tycker jag. Flera Youtubers spelar spelet varje dag. Så antalet spelare lär öka hela tiden.

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Sony har väl oftast frikort på det mesta 🤷🏻‍♂️

Ett bra spel hjälper också

Medlem

För min del så är det kul, men har inte någon hook för mig att pressa mer än ett par dagar, Hade gärna sett någon form av RPG elements typ som i Darktide, random loot och passive trees osv. Är dock bara hur jag gillar spel, vill växa min karaktär och spekulera/bygga.

12
Skriv svar