Phil Spencer: "Helldivers 2:s frånvaro på Xbox gagnar inte nån"

Robot
Phil Spencer: "Helldivers 2:s frånvaro på Xbox gagnar inte nån"

Men Xbox-spelen som släpps på andra plattformar är inte ett försök till byteshandel.

#Arrowhead-game-studios, #Helldivers-2


Medlem

Så killen som köper upp stora utgivare för att göra spel exklusiva har mage att klaga när spel inte kommer till Xbox?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så killen som köper upp stora utgivare för att göra spel exklusiva har mage att klaga när spel inte kommer till Xbox?

Vill inte Spencer ge ut exklusiva titlar till andra plattformar?

Medlem

Jo visst fan gagnar det Playstation lite, ändå?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo visst fan gagnar det Playstation lite, ändå?

Hehe... Ja väldigt mkt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Sedan att Starfield endast finns på PC och Xbox gagnar iofs inte någon.

On topic: Helldivers 2 ser ut som ett mycket bra spel, grattis till utvecklarna. Synd att man är för gammal för MP bara.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Gagnar väl PSfanboys så de har något i sitt konsolkrig på nätet

Medlem

Visst dom skulle säkert tjäna pengar kortsiktigt av att bredda till att inkludera Xbox, men varken Microsoft eller Sony's strategi baserar sig i att sälja individuella spel utan på att använda individuella spel för att sälja en plattform.
- Om man ser på dom beslut som både Xbox och Sony tar ifrån det perspektivet så ser man en tydlig logik hos båda parter.

Helldivers 2 på Xbox GamePass skulle tveklöst göra Microsoft's plattform iaf lite större och Sony's plattform iaf lite mindre.

Eftersom Sony finansierat utvecklingen av Helldivers 2 är det dom som bestämmer - så det förbryllar föga att det ser ut som det gör.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Gaara:

Gagnar väl PSfanboys så det har något i sitt konsolkrig på nätet

Ironin..

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo visst fan gagnar det Playstation lite, ändå?

Tror nog vissa typer av spel gagnas av att släppas till så många format som möjligt, med cross-play. Live service och multiplayer tex.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Vill inte Spencer ge ut exklusiva titlar till andra plattformar?

Det återstår väl att se? Han sa väl själv att dom inte planerar att släppa de större titlarna till andra plattformar?

Dex
Medlem

Gillade Spencer väldigt mycket förr, men tycker han gör konstigare och konstigare uttalande hela tiden nu på sistone... Nu är där ju ingen annan CEO i spelbranschen som är så aktiv i media som han är så är kanske lite därför.

Men det är klart att han vet vem det gynnar. Precis som han vet vem det gynnar att deras egna liveservice spel som Forza Horizon och Halo Infinite inte är på Playstation.
Känns som en väldigt tramsig kommentar. Är den tagen ur context eller något?

Medlem

IP:n de köpte upp visa sig inte vara dödsstöten för Sony o nu grinar MS. LoL

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo visst fan gagnar det Playstation lite, ändå?

Kanske ett litet uns.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Sedan att Starfield endast finns på PC och Xbox gagnar iofs inte någon.

On topic: Helldivers 2 ser ut som ett mycket bra spel, grattis till utvecklarna. Synd att man är för gammal för MP bara.

Jo, det gagnar alla som slipper slösa tid på ett så formidabelt uselt spel

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Sedan att Starfield endast finns på PC och Xbox gagnar iofs inte någon.

On topic: Helldivers 2 ser ut som ett mycket bra spel, grattis till utvecklarna. Synd att man är för gammal för MP bara.

Fast för gammal för co-op pve kan man väl knappast bli eller?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast för gammal för co-op pve kan man väl knappast bli eller?

Sant iofs, men det svårare att hitta tid och ork för Co-Op av alla typer. Kan inte ens hitta gemensamma lediga tider för Zoom-samtal med gamla vänner. Allas liv är så bokade och tiden flyger iväg.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Alltså, han skriver ju att de gör samma sak så, han vet precis hur det funkar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Sant iofs, men det svårare att hitta tid och ork för Co-Op av alla typer. Kan inte ens hitta gemensamma lediga tider för Zoom-samtal med gamla vänner. Allas liv är så bokade och tiden flyger iväg.

https://i.imgflip.com/1wb4ep.jpg

Spela med dom som har tid, tex främlingar! Internet är ett kraftfullt verktyg.

Det är ditt liv och din fritid, hur du spenderar den är upp till dig. Sluta vänta på dina polare och ha skoj på egen hand!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast för gammal för co-op pve kan man väl knappast bli eller?

Jo helt klart. Mina vänner är precis som @Nocturnal77 för upptagna (småbarn, aktiviteter, jobb, familj, stress osv) för att hinna spela med (kanske spelar med vänner typ en gång varannan månad eller så). Främlingar har jag för länge sen gett upp hoppet kring, min erfarenhet då var att det mest var småglin som skriker könsord, lyssnar på musik, trollar och smaskar i micken. Ingen glädje för mig att spela co-op med sådana, så nu för tiden håller jag mig till single-player förutom de där enstaka gångerna någon kompis har tid och vill spela. Det är möjligt att det har blivit bättre, men känner inte att jag har energin eller lusten att försöka hitta randoms som är både trevliga och i rätt ålder (vill ju inte sitta och spela med 12-åringar utan likasinnade vuxna i så fall). Det finns tillräckligt många single player-spel för att jag inte ska känna att jag missar något. YOMO!

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Sedan att Starfield endast finns på PC och Xbox gagnar iofs inte någon.

On topic: Helldivers 2 ser ut som ett mycket bra spel, grattis till utvecklarna. Synd att man är för gammal för MP bara.

Hur kan man vara för gammal för co-op? Det är ju inte WZ eller Cs2 precis 😃.
Jag tillhör äldre skaran spelare och Helldivers funkar utmärkt 👌

Ah såg nu att du redan svarat. Men Helldivers 2 funkar fint att bara hoppa in då och då när tiden finns

Medlem

Gamle Phil verkar lida av dubbelmoral. Märkligt uttalande 🙈

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Gamle Phil verkar lida av dubbelmoral. Märkligt uttalande 🙈

Det vet jag inte, han poängterar ju bara att det inte är bra,.. men han nämner ju även att det är så det är med arvet blablabla osv, och att dom gör det ju själva...
Det är väl bara bra att han kommenterar sådant här öht..

Medlem
Skrivet av pazu:

IP:n de köpte upp visa sig inte vara dödsstöten för Sony o nu grinar MS. LoL

😂🤣😅.. finns nog ingen som ens inbillar sig att det öht går att slå ut Sony från spelmarknaden,.. Det är bara Sony själva som kan göra det..

Medlem
Skrivet av Gaara:

Gagnar väl PSfanboys så de har något i sitt konsolkrig på nätet

Och där kastades första stenen...

Medlem
Skrivet av Ender:

Och där kastades första stenen...

Den träffade bara spegeln så ingen skada skedd.

Medlem

Det verkar vara många här som har svårt att förstå vad karln säger eller menar? Nu är ju detta taget ur en intervju, vilket alltid är riskabelt om det är dåligt taget ur sin kontext.

Men som Phil själv nämner så gör de ju samma sak själv, och han förstår varför osv. Men det är väl ganska tydligt att de/han gärna vill släppa spel löst fritt till alla plattformar. Men självklart kan de inte själva göra det helt när de andra vägrar. Men av de tre stora (Nintendo, Sony, Microsoft) så är det endast Microsoft som tagit upp detta, åtskilliga gånger. Sony har ju inte varit ”for the players” på evigheter, och Nintendo kör sin grej. Men jag förstår hur de tänker. Och självklart handlar detta om pengar för alla inblandade. Men Phil vet jag är en gamer i hjärtat, hos Sony finns knappt någon frontfigur längre som jag ens kan identifiera mig med överhuvudtaget. Nintendo är, ja, väldigt japanskt på gott och ont (mest gott!)..

Jag äger konsoler till alla plattformar och spelar verkligen på allt, så jag har ingen favorit. Men orka fanboya som ett förbannat lågstadiebarn.. 🤦🏻‍♂️

PS. Angående det som pratas om ovan kring multiplayer; jag är 43, gejmat sedan första halvan av 80-talet, och man kan aldrig bli för gammal för MP! 😉 Jag krossar drivor med ungar och tonåringar i Overwatch 2 och Cod varje vecka. Ofta tror dom inte att man kan vara 43 och ha skills och reflexer 😂😂

Bring it!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Spela med dom som har tid, tex främlingar! Internet är ett kraftfullt verktyg.

Det är ditt liv och din fritid, hur du spenderar den är upp till dig. Sluta vänta på dina polare och ha skoj på egen hand!

de är väl just de han gör genom att hålla sig till singel player? ;P

Medlem

plattformsexklusivitet skadar bara communityt. Det är dags att lägga ner det.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Vill inte Spencer ge ut exklusiva titlar till andra plattformar?

Det var definitivt inte deras tanke från början. De har börjat ändra tonläge nu när de inser att trots alla uppköp av multiplattformsutvecklare så flyger inte folk över till Xbox/Gamepass.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar